Fredag 4.juli

Hallo :)
Hermine sover og jeg sitter ute på verandaen og ser på havet!

MYE sjø idag så det er ikke lov å bade :cool: Men vi skal gå ned til bassenget etterpå og duppe litt der heller!
Vis vedlegget 67393

Vis vedlegget 67394

Hermine sover inne nå altså, bildet ble tatt på tur fra lunsj og Strand til hotellet :P

Sent from my iPhone using BV Forum
Så herlig dere har det.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hallo :)
Hermine sover og jeg sitter ute på verandaen og ser på havet!

MYE sjø idag så det er ikke lov å bade :cool: Men vi skal gå ned til bassenget etterpå og duppe litt der heller!
Vis vedlegget 67393

Vis vedlegget 67394

Hermine sover inne nå altså, bildet ble tatt på tur fra lunsj og Strand til hotellet :P

Er det mye vind der dere er å eller? Husker mamma sa at det stort sett bare var ved stranden?

Så herlig dere har det.:)

Du idag har jeg smakt ekte gresk Kleftiko (knegg, knegg) og det var bare en himmelsk opplevelse!!! Kjøttet var så mørt at det falt fra hverandre så det var vanskelig å få det på gaffelen :rolleyes:

Er det mye vind der dere er å eller? Husker mamma sa at det stort sett bare var ved stranden?
Vi bor jo PÅ stranda da :P ;)

Varierer litt med vinden, har hatt noen omtrent vindstille dager også da :)

Du idag har jeg smakt ekte gresk Kleftiko (knegg, knegg) og det var bare en himmelsk opplevelse!!! Kjøttet var så mørt at det falt fra hverandre så det var vanskelig å få det på gaffelen :rolleyes:

Ja, kleftiko er bare fantastisk!!! Åt det to ganger da vi var nedenfor og skal jammen det lage det selv en dag. Er det noe grekerne er gode på, så er det lammekjøtt! Vanskelig å få tak i godt kjøttstykker her syns jeg. 1kg salta lammekjøtt = 0.6kg bein, 0.1kg fett og 0.2kg spisende kjøtt.:p

Ja, kleftiko er bare fantastisk!!! Åt det to ganger da vi var nedenfor og skal jammen det lage det selv en dag. Er det noe grekerne er gode på, så er det lammekjøtt! Vanskelig å få tak i godt kjøttstykker her syns jeg. 1kg salta lammekjøtt = 0.6kg bein, 0.1kg fett og 0.2kg spisende kjøtt.:p

Ja, du må egentlig kjøpe lammelår og utbeine det?!

Jeg skal jammen meg også lage det når fårikålkjøttet kommer til høsten! :D

Men spørs om jeg orker å fjerne alt av bein og fett først da :P

Kjøpte vi hos den lokale fotografen her :) kunme bestille sammen med barnehagebildene :D

Men sjekk ut smartfoto.no , kan hende dem har noe sånt ;)

De var kjempe stilige:D:D:D:D

•☆Tastedingsen☆•

Vi bor jo PÅ stranda da :P ;)

Ja okey :P tenkte meg lite om! Haha..

Hallo!
Litt av en dag her - trenger ikke å gå i detalj :p
Men mye følelser med siste barnehagedag på eldstemann, endel besøk og intens pakking!
Vi er straks ferdigpakket, så nå blir det strikk og serie på meg. Mannen skal vel se kamp :D

Vi bor jo PÅ stranda da :p ;)

Så deilig med kleftiko! Det er utrolig digg :D
Håper dere har hatt en fin dag tross mye vind og bølger på sjøen :)

God morgen!:)
Og det er det virkelig, for i skrivende stund er klokks 09.37 og vesla sover fortsatt. :D

Overskya/sol her i dag. Skulle egentlig vært i byen en tur, men lurer på å dra ned til stranda/sjøen istedet.
Hva med dere?

FOR et sovehjerte!!!!

Ja, du må egentlig kjøpe lammelår og utbeine det?!

Jeg skal jammen meg også lage det når fårikålkjøttet kommer til høsten! :D

Men spørs om jeg orker å fjerne alt av bein og fett først da :P

Eller kjøpe lammesteik (ferdig utbeina kjøtt) eller noe fra en ferskvaredisk. Vi kjøpte noen fine, marinerte kjøttstykker på coop mega i fjor, men det er jo svindyrt da. Kanskje like lurt med lammelår, ja..:)

Oi det var stor forskjell ja!
Kjempe flotte altså :) :) ungene syns vel det var gøy? :)

Sent from my iPad using BV Forum bsq

Hehe ja hadde jeg visst det, så hadde jeg heller kjøpt det på den siden.. men da vet jeg det til neste gang ;) kansje jeg kan kjøpe en til Leoh der..for skal snart bestille fotobok fra samme side :) ungene syns det var veldig stas:D

Back
Topp