Fravokste klær

Selmaen

Glad i forumet
Hva gjør du med klær baby/barnet har vokst fra? Klær etter eldste har til nå blitt spart siden vi har ønsket et barn til. Men siden vi nå får en av hver, har vi en god del fra før som ikke vil passe til neste. Samt vil trenge påfyll av mer til neste som har "riktige " farger. Hvor gjør du av klærne etter hvert? Alt kan jo ikke spares på. Arver videre til andre? Selger? Gir bort?

Jeg har tatt vare på alt siden vi har planer om en til etterhvert.
Etter det kommer jeg til å ta vare på alt som er hjemmestrikket, men selge unna resten tenker jeg.

Jeg lar andre i familien og venners barn arve alle klær etter min gutt. Noe gis bort til Fretex av det som ikke er aktuelt for noen av barna (men som er like fint/helt fremdeles). Glad klærne kommer til nytte! :)

Når vi er ferdige med barn sparer vi sikkert på litt, og gir vekk resten til gode formål, tenker jeg.

Her har vi gutt på snart 6 og jente mellom, så gutt som er baby, men sparer ikke alt etter gutten til minste, for det blir jo liggende 5 år før jeg kan bruke det...

Her selges kvalitets utetøy og ull. Resten sender jeg med tanten min når hun skal hjem til utlandet (gir det videre til ei venninne som jobber med veldedighet). Vi sender KASSEVIS.

Har tatt vare på litt klær mellom 0 og 1 år fra begge kjønn, som er så søte <3 Og en del hjemmestrikk er tatt vare på.

Kommer ihvertfall ikke til å selge de klærne som er fra h&m, lindex, kappahl, osv, da jeg synes det er litt smålig.. Hjemmestrikka klær og dyre klær kommer jeg til å beholde, resten gis bort.

Her er jeg først av vennene mine som har fått barn, og har familie jeg vet ønsker flere. Kanskje vi skal ha en til også? Så selv om jeg har lyst til å få det ut av huset fortest mulig (ikke verdens beste plass) blir det nok å spare det, så det kan gå i arv. Jeg er hvertfall evig takknemlig for de klærne vi har fått :)
Et tips til andre med dårlig plass (eller fuktige loft/kjellere) er vakuumposer. Det er utrolig hvor mye luft det er i en haug med klær, og hvor mye mindre plass det tar om man vakuumpakker det :)

Har solgt masse, gitt bort masse og tatt vare på noen få ting som jeg likte ekstra godt etter eldstesnuppa. Mamma tok vare på MYE etter meg og tenkte jeg ville bruke det da snuppa kom, men det var kanskje 1 av 10 plagg jeg hadde lyst til å bruke videre :P Synd at klærne ligger og støver bort, bedre at andre kan få nytte av det, tenker nå jeg :) Selvom det er koselig å ta vare på nooooe da.. :)

Tatt vare på litt, resten har jeg gitt til ei vennine som trenger det :)

Noe har blitt arvet av andres barn, noe beholdes og noe gis til fretex.

Har beholdt noe. Gir bort resten, selger ikke brukte klær.

Vi sparer på det meste, vi har en av hver og vil gjerne ha en til :) Det vi ikke vil spare til nestemann pleier vi å levere til fretex :)

Klær etter frøkna fikk ei venninne bruke til sin datter frem til hu tok igjen frøkna i str. Og nå så gir jeg det videre til en som hjelper folk som har det trangt + at han selger det billig typ 5-10 kr plagget. Det er ingen som kan arve etter hu så da blir det sånn.

Neste får arve av alle andre da han får såpass med fettere og tremenning som alle er under 2 år eldre. Og siden det fortsatt ikke er noen å arve videre så blir det nok det samme med han sine klær som frøkna sine.

Her gis jenteklær til en veninnes to jenter og gutteklær til søsteren min sine to gutter. Har ett år mellom mine barn og de bruker samme størrelse nesten så ikke noe som legges bort mellom de lenger...

Har tatt vare på alt jeg :D vi ønsker oss et barn til og jeg greier ikke å kaste, gi bort, selge noe :)

Sparer det jeg har spesielle minner ved. Yttertøy (dresser og regntøy) og ull selges billig, resten arves bort til noen vennepar med yngre barn :) Sko leveres til Frelsesarmeen e.l.

Back
Topp