framovervendt sete

ORIGINAL: silence*

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Helene Harefrøken

ORIGINAL: White Zinfandel

Men det er ikke i butikkene, så per dags dato har de kun fremovervendte, etter den babystolen.

Har det ikke kommet enda?? Skjønte det som om det skulle være i butikkene ila. av april jeg.

Dollface:
Du har jo mange alternativer bakovervendt til 25 kg da. Så setter du barnet fremovervendt i en skikkelig beltestol etter at det har vokst ut av 25 kg setet.

vet.. han veier 13 kg nå om ikke mer.. så når når han 18 kg liksom [8D]
bytte ut besafen nå eller sjanse på at han er 3-4 år når han er 18 kg..

Min gutt blir fire år i år og er 17 kg nå[:)] Vi har nettopp kjøpt den belte stolen til maxi cosi,den sitter han kjempefint i[:)]

husker du hva han veide da han var halvannet? [:D]

Men det er ikke i butikkene, så per dags dato har de kun fremovervendte, etter den babystolen.

Har det ikke kommet enda?? Skjønte det som om det skulle være i butikkene ila. av april jeg.

Dollface:
Du har jo mange alternativer bakovervendt til 25 kg da. Så setter du barnet fremovervendt i en skikkelig beltestol etter at det har vokst ut av 25 kg setet.

Min gutt blir fire år i år og er 17 kg nå[:)] Vi har nettopp kjøpt den belte stolen til maxi cosi,den sitter han kjempefint i[:)]

Nesten 13 kg[:D] 

Jeg ville byttetut med et som går til 25 kg nå mens Besafe'n  enda er ganske ny og folk er vel villige til å kjøpe den [;)]

Dollface:

Nesten 13 kg[:D] 

da er det ikke så galt da.. han er liten av vekst så [:D]

Tobias blir 2 i juni og er rundt 14 kg[;)]

Jeg ville byttetut med et som går til 25 kg nå mens Besafe'n  enda er ganske ny og folk er vel villige til å kjøpe den [;)]

har et brio zento i backup hos mormor da hvis han blir svær og tung [8D]

bare jeg som vil ha no nytt [:D]

ORIGINAL: ¤Gabriel`s mam¤

Forresten, det er kanskje hvor mange kg det holder til som er forskjellen?

Recaro Start: 9-36 kg, kun fremovervendt. Fikk kun 1.5 poeng av 5 mulige under sikkerhet i Forbrukerrådets test av bilseter 2007. Dyrt og dårlig er uttalesen om dette setet.

Recaro Young Expert plus: 9-18 kg, isofix kun forovervendt, 3.5 poeng i kategorien sikkerhet i samme omtalte test.

Av de fremovervendte setene ser det ut som om at det er CHICCO Key1 Isofix som var best i sikkerhet i kollisjonstestene som for meg er aller viktigst å ta hensyn til :-) .

Testen jeg snakker om kan du se her:
http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37

HTS sitt sete kom vel også bedre ut av det enn Recaro setene.

Forresten, det er kanskje hvor mange kg det holder til som er forskjellen?

Recaro Start: 9-36 kg, kun fremovervendt. Fikk kun 1.5 poeng av 5 mulige under sikkerhet i Forbrukerrådets test av bilseter 2007. Dyrt og dårlig er uttalesen om dette setet.

Recaro Young Expert plus: 9-18 kg, isofix kun forovervendt, 3.5 poeng i kategorien sikkerhet i samme omtalte test.

Av de fremovervendte setene ser det ut som om at det er CHICCO Key1 Isofix som var best i sikkerhet i kollisjonstestene som for meg er aller viktigst å ta hensyn til :-) .

Testen jeg snakker om kan du se her:
http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37

HTS sitt sete kom vel også bedre ut av det enn Recaro setene.

Ja, jeg var inne der og leste litt tester!
Men, CHICCO Key1 Isofix. Altså hvis man ikke har sånn isofix system i bilen, kan man ikke bruke det da??

Ja, jeg var inne der og leste litt tester!
Men, CHICCO Key1 Isofix. Altså hvis man ikke har sånn isofix system i bilen, kan man ikke bruke det da??

Nei.

ORIGINAL: lene78

Jeg leste bare 1. innlegg- gider ikke dne diskusjonen!

Vi har maxi cosi prirori og er velig ornøyde - god liggestilling!
De har vist fått nytt nå med en annerledes festing av selen samt at u ser om selen er fesren stram nok!

Lykke ril mrd valg av ftamovervendt sete - noe jeg mener de ikke hae solgt dersomdet ikke var sikkert!

er ingen diskusjon om dette - det er faktisk du som har det mest negativt ladede innlegget i denne tråden [;)]

Ville bare legge til noe om vekt, vår datter er snart 7 år og 22 kg så det er ikke sikkert at de legger så mye på seg etter at de er blitt litt store liksom[;)] Hun er helt normal på kurven.

er ingen diskusjon om dette - det er faktisk du som har det mest negativt ladede innlegget i denne tråden [;)]

Nikker og dulter på Dollface. Vi har det faktisk riktig så trivelig her [:D]

vi har recaro.. kjempe flott sete.[:)]

Nikker og dulter på Dollface. Vi har det faktisk riktig så trivelig her [:D]

JA, faktisk så er jo dette en saklig tråd om fremovervendte seter! Det er jo helt utroilig.

*takknemlig*[:D]

JA, faktisk så er jo dette en saklig tråd om fremovervendte seter! Det er jo helt utroilig.

*takknemlig*[:D]

Ikke verst det [;)]

Koslige tråden deres[:D]

Besafe izi combi(da hadde jeg hatt bakovervendt om jeg en gang skulle trenge det)

Eller bare det som er fremovervendt i den "serien"[;)]

tror jeg enten hadde valgt britax multhitec.det er begge veier, og kan brukes opp til 25 kg. så da kan du ha det forovervendt om du må det, og om muligheten blir en annen ved en senere tid så kan du da eventuelt snu det.

eller besafe izi x1 9-18kg, det er et eldig stødig og godt sete, g en veldig god sitte comfort.

Maxi cosi[:)]

Back
Topp