Framovervendt morkake

Lightning85

Glad i forumet
Jeg har visst morkaka foran, ble nemlig sendt på ultralyd på onsdag fordi legen min ikke fant fosterlyden med doppler.. (Ikke noe greit når jeg har vært gjennom MA tidligere:/) Men det var rett og slett pga morkaka som ligger litt i veien at legen ikke kunne høre lille:) Mange andre som har hatt morkaka framovervendt? Ca når kjente dere tydelig liv? Har forstått det som at det tar lengre tid:/ Er så spent på når jeg kan kjenne noe, så kjenner så himla etter:P Er 16+5 på vei i skrivende stund, men tror jeg kanskje har kjent noe mistenkelig bobling av og til(!) Men muligens for tidlig da når jeg er førstegangs +morkake ligger i veien:/

Jeg har også det. Kjedelig, gleder meg sånn til å kjenne liv... Legen min sa jeg ikke kunne regne med å kjenne noe før rundt uke 20.

Jeg har morkaka foran, hadde heldigvis en tidlig ultralyd sånn at jeg fikk vite det! Hadde vært sånn passe nerveklar nå i uke 20 om jeg ikke visste det, kjenner ingenting enda..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg hadde den forran med mine 2 første. Kjente likevel spark/bevegelse fra uke 17 ca. Denne gang vet jeg ikke, men jeg kjente bevegelse allerede i uke 10, så denne gangen må den vel ligge bak.. Blir spennende å se..

Jeg hadde det i forrige svangerskap, og det tok lang tid før jeg kjente liv. Det var ingenting å bekymre seg for! :)

Sniker litt :) jeg har morkaken forran denne gangen! Kjente ordentlig spark første gang i uke 17, da traff hun under morkaken! Også gikk det noe uker før jeg var sikker på at det var spark igjen! Kjenner fortsatt ikke spark der hvor morkaken ligger (rett rundt navlen) men kjenner godt både over og under ;)

Jeg har den foran.Kjente bevegelse i uke 15 ca.Mannen kjenner det på utsiden også. Men nå er dettemin 3,så har nok litt med det også.

Samme problemet her..fått beskjed at morkaken ligger forran, så kjenner konstant etter bevegelser frå den lille i magen..er 16+4 men fortsatt ikkje kjent noe..håper virkelig at den lille gir en bevegelse fra seg snart, er utålmodig :-p
men legen har sagt at det kan ta opp til uke 20 før jeg kjenner noe, så får vel bare smøre meg med tålmodighet :-)

*termin 21.juni 2013*

Jeg hadde det med storebror. Kjente spark på sidene først i ca uke 16. Nå ligger den på bakre vegg :)

Jeg har også morkake foran, og hadde ikke det med førstemann. Tror det er en del forskjell. Jeg kjenner litt dulting og sånt innsiden, har kjent siden slutten av uke 16. Men jeg har bare kjent det selv på utsiden et par ganger så langt, og da laangt nede eller på siden. Altså der morkaken ikke er i veien:) mannen har ikke kjent noe så langt. Var nettopp på ultralyd, og så jo all bevegelsen uten at jeg kjente noe som kjemkjem

Skal forresten også på ny ul i uke 30 for å sjekke ståa, at morkaken ikke ligger foran "utgangen".

Kjemkjem = helst :D

inne å sniker litt :) Er i uke 22+5 no og har morkaken på fremsiden. Jeg begynte å kjenne svake spark i uke 20. men ikke fast hver dag før no i uke 22.. men fortsatt kjenner jeg bare de som går rett ned mot urinblæren. ingen av de som kommer midt på magen. Håper det kommer snart :)

Det var lenge du måtte vente Smørblomst1 :-) håper jeg ikke trenger å vente så lenge..men må man så må man...det viktigste er at den lille har det godt inni der. :-)

Det var lenge du måtte vente Smørblomst1 :) håper jeg ikke trenger å vente så lenge..men må man så må man...det viktigste er at den lille har det godt inni der. :)

Ja, det var veldig lenge å vente.. men veldig deiligt no når jeg endelig kjenner litt :) Vel verdt ventinga :D

Legen sa jeg også hadde morkAken i front. Har kjent liv fra uke 18, men er fortsatt svakt. Kjenner mest dem som blir planta i blæra mi, for da må jeg tisse!:p

Jeg hadde det med minsten. Og jeg kjente ikke før etter uke 20

Sniker litt jeg og. Forrige gang hadde jeg morkaken foran og da kjente jeg ingenting før uke 17/18. Da var det kun svak bobling. Etter uke 19 kjente jeg tydelige bevegelser. min lille lå på tvers til uke 34 ca og jeg kjente alltid bevegelsene på sidene, helst ned mot hoftekammen og lysken.

Godt å høre dette er et vanlig fenomen:) Kan vel hende jeg også får ekstra ultralyd litt senere for å være sikker på at morkaka ikke blokkerer? Men det kan jeg jo spørre om når jeg skal på ordinær:) Skjønner jeg må smøre meg med litt tålmodighet til. Men håper jo at den småboblinga jeg kjenner er starten på lilles spark<3:):) Hatt en rar poking i nedre del av magen idag(på venstre side), og begynte å lure på om det var spark!:) Men har nå oppdaga at det er på NØYAKTIG samme plass hver gang:P Har vært der innimellom siden 14 tiden igrunn, mellom 10-20 "poke" til nå. Så da er det antagelig livmor leamus eller et eller anna sånt noe rart:P Noen andre som syns dette hørtes kjent ut?:P

Back
Topp