Framovervendt bilstol?

Jordbærjente

Glad i forumet
Hei! Jeg har et spørsmål som jeg lurer på om dere her inne kan hjelpe meg med. Vi har en britax multitec bilbarnestol som vi har hatt bakovervendt til snuppa. Nå har hun så lange ben at vi ikke har sjangs til å ha henne sittende bakovervendt. Hun får så vondt i bena sine. Vi har en stasjonsvogn passat 2000 modell. Vet ikke om det går å gjøre noe for å få mer beinplass. Hun blir snart 2 år og ville jo ha henne bakovervendt lenge. Jeg vurderer å kjøpe ny bilstol til henne, men i mellomtiden må vi nok snu henne andre veien, noe som jeg er sterkt imot siden denne stolen har kommet dårlig ut i test framovervendt.

Jeg vil også ha tips for hva slags stol jeg kan kjøpe istede? Kjenner jeg blir så irritert at de på butikken har anbefalt meg denne stolen da den er helt ubrukelig nå bakovervendt. Har hørt om en ny acta graco stol som er nylig kommet der barna kan sitte bakovervendt til de er 5 år, men skjønner liksom ikke hvordan det skal gå i vår bil.

Mange her har Passat og Multi Tech.. Den er ikke ubrukelig bakovervendt..

Har du prøvd å ta av skoene når dere skal kjøre bil? Ogå vise henne forskjellige sittestillinger med bena? Har vanskelig for å tro at dette er et problem, da passaten skal ha god plass, og min jente som er 3 år sitter kongelig i multi tech bakover. VIhar ikke passat, da, men..

hvor lang er jenta di?
Min gutt satt bakovervendt i samme stol - i samme bil - til han var over 4 år... han er over meteren lang... klagde aldri på vondt i bena.

Hun er veldig lang er ei stund siden vi har vært på kontroll med henne, men hun er godt over 90 cm. Så kommer vinterskoene i tilleggg viking vintersko. Ta av henne skoene har jeg tenkt på, men her er det mange minusgrader så da blir hun jo iskald på beina. Hva slags sittestillinger er det?

ORIGINAL: Jordbærjente

Hun er veldig lang er ei stund siden vi har vært på kontroll med henne, men hun er godt over 90 cm. Så kommer vinterskoene i tilleggg viking vintersko. Ta av henne skoene har jeg tenkt på, men her er det mange minusgrader så da blir hun jo iskald på beina. Hva slags sittestillinger er det?

det er jo bare å ta av skoene i bilen.. ha et pledd å pakke rundt?
Jeg skal vise deg et bilde av hvordan min satt... Vi kjøpte stolen da han var to - nettopp for å kunne ha han bakovervendt til han ble 4... byttet fra besafe combix1 til multitech.. har aldri angret på det valget.

ORIGINAL: Dollface

det er jo bare å ta av skoene i bilen.. ha et pledd å pakke rundt?
Jeg skal vise deg et bilde av hvordan min satt... Vi kjøpte stolen da han var to - nettopp for å kunne ha han bakovervendt til han ble 4... byttet fra besafe combix1 til multitech.. har aldri angret på det valget.

Får prøve på å ta av henne skoene, vil gjerne se et bilde[:D] Men denne jenta har skodilla så blir nok en del skriking, hehe[:D] Men det skal nok gå bra.

I denne tråden er det et par bilder til:
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=21738640

Og her er bildet av Tobias.. han er vel rett over 2 år om jeg ikke husker feil..

Han satt kjempefint i den stolen. Vår jente sitter mye mer rett opp med ryggen. Setene i baksetet går veldig sånn ned og veldig mye opp, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men hun sitter mye mer annerledes en gutten din. Så tror nok jeg må kjøpe ny bilstol siden denne stolen ikke passer i vår bil. Hun sitter nesten litt framover med hodet og hvis hun sovner faller hode framover som ikke kan være bra hvis man skulle komme i kollisjon. Stolen er også riktig montert siden vi har fått den montert på butikken der vi kjøpte stolen. Skal ta meg en tur dit nå og høre hva de sier, evt prøve andre stoler.

Hvor lang er jenta di?

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Multitech i en Passat til han var 112 cm lang...

Jenta mi er lang. På dette bildet er hun 2,5 år og 95-96 cm. Skal vi på langtur tar vi av skoene. Og du ser jo at det ikke er god plass til beina, men må liksom vise hvordan hun skal ha beina...

Han satt kjempefint i den stolen. Vår jente sitter mye mer rett opp med ryggen. Setene i baksetet går veldig sånn ned og veldig mye opp, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men hun sitter mye mer annerledes en gutten din. Så tror nok jeg må kjøpe ny bilstol siden denne stolen ikke passer i vår bil. Hun sitter nesten litt framover med hodet og hvis hun sovner faller hode framover som ikke kan være bra hvis man skulle komme i kollisjon. Stolen er også riktig montert siden vi har fått den montert på butikken der vi kjøpte stolen. Skal ta meg en tur dit nå og høre hva de sier, evt prøve andre stoler.

Det har du ingen garanti for, nei... Mange forhandlere feilmonterer de også. Er den platen under stolen frem eller bak? For den endrer jo vinkelen på stolen, og MT skal ikke stå bratt i Passaten. Som du selv så, Dolly har nøyaktig samme bil og nøyaktig samme sete og hennes unge sitter ikke bratt.

så rart.. vi har samme bil.. [:-]

forøvrig har du ingen garanti for at stolen er rett montert hos forhandler.. her ble selene satt i kryss bak stolen noe de ikke skal..

hvis stolen heller mye "feil" vei, har du sjekket at den plastklumpen under setet er bretta ut? hvis den er innunder setet så vil setet helle feil vei..

Back
Topp