Fraktkostnad

Sistemann

Forelsket i forumet
Vurderer å kjøpe vogn på finn.no. Noen som har gjort det? Hvilken betalingsform har dere brukt? Hva blir fraktkostnaden?

Jeg har ikke kjøpt vogn og fått den tilsendt selv, men jeg regner med det vil bli ca 160 kr, så lenge vognen er under 10 kg. Hvis den veier mer blir det litt dyrere, hvis du går inn på posten.no har de funksjon hvor du kan beregne porto :)

Hadde jeg vært deg tror jeg jeg ville satset på å få den sendt som postoppkrav, så slipper du å betale til selger på forhånd. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe ting brukt og få de tilsendt hvis jeg må betale på forhånd. Hae solgt ting og sendt i posten flere ganger, og da har kjøper betalt på forhånd, så det blir jo litt opp til hver enkelt.

Postoppkrav er i alle fall veldig greit, da betaler du når du henter ut pakken, og det overføres til kontonummeret selger har skrevet på pakken (egne "pakkelapper" for postoppkrav). Det koster litt ekstra, men da slipper du å risikere å ha betalt selger og ikke få vognen :)

Fraktkostnaden vet jeg dessverre ikke noe om. Men jeg ville heller brukt Finn sin betalingsgaranti enn oppkrav. Tar du oppkrav så kan selger strengt tatt sende deg en kartong med 10 kg søppel som du betaler mange 1000 for. For du må betale før du får pakken ut og kan sjekke den.

Med garantien så overfører du til "mellommann" og Finn sender ikke pengene til selger før du godkjenner at varen er i den stand den skulle være.

Hvis du støter på en som ikke vil bruke garantien så hadde jeg heller ikke kjøpt av de rett og slett :)

Jeg har solgt 4 vogner som er sendt i posten. Alle i postoppkrav. Det er bare å sjekke posten.no, der står det greit fordelt på vekt og det står også tilleggene for ukurante størrelser og postoppkrav.

Fraktkostnaden vet jeg dessverre ikke noe om. Men jeg ville heller brukt Finn sin betalingsgaranti enn oppkrav. Tar du oppkrav så kan selger strengt tatt sende deg en kartong med 10 kg søppel som du betaler mange 1000 for. For du må betale før du får pakken ut og kan sjekke den.

Med garantien så overfører du til "mellommann" og Finn sender ikke pengene til selger før du godkjenner at varen er i den stand den skulle være.

Hvis du støter på en som ikke vil bruke garantien så hadde jeg heller ikke kjøpt av de rett og slett :)
Jeg tenkte jo ikke på betalingsgarantien! Har aldri brukt det selv, så jeg aner ikke hvordan det funker da :p Har du brukt det før? Syns du det fungerer bra? :)

Jeg tenkte jo ikke på betalingsgarantien! Har aldri brukt det selv, så jeg aner ikke hvordan det funker da :p Har du brukt det før? Syns du det fungerer bra? :)
Ja jeg har brukt den flere ganger. Bare på kjøpersiden og det har funket bra for min del i hvert fall :)
Finn står for hele opplegget og sender deg oppdateringer på e-post, blant annet hvor du etter mottak godkjenner at varen er mottatt i avtalt stand. Ikke vært borti en situasjon hvor det ikke har blitt godkjent da. Har kjøpt vognpose på den måten blant annet.

Om kjøper ikke gjør en innsats for å faktisk sørge for at Finn frigir betalingen så tror jeg Finn uansett frigir pengene etter en viss tid. Men vet ikke hvordan det foregår om det blir uenigheter ved salget, har heldigvis aldri opplevd det :)

Jeg har solgt vogn på finn :)

Brukte finn betalingsgaranti.

Vi kjøpte vogn på Finn, i postoppkrav. Vognen kostet 4000 kr og frakten kom på 400 ettellerannet:) Fornøyd :)

Back
Topp