Fragmindamer

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Hvordan er huden på magen deres der dere stikker? Min er helt rar!!!

Helt normal. Men jeg pleier noen ganger være veldig hard i magen på høyre
side så jeg ikke får stukket sprøyta. også har det noen ganger nå
begynte å bli lila prikk etter stikket.

Huden min har blitt så rar også klør det mye. Jeg har jo hatt store blåmerker hele tiden.

ImageUploadedByBV Forum1406317315.109783.jpgser jo ikke bra ut! Klør som fy

Hei! Måtte grave frem denne tråden, da jeg lurer litt ift fragmin og albyl-e, som jeg har stått på et par uker nå. Leser i pakningsvedlegget at det går over i morsmelk, men når jeg søker på nett finner jeg stort sett bare info som sier at det er snakk om såpass små mengder at barnet ikke skal bli påvirket. Har ei datter på 17 mnd som ammes morgen og kveld, men den siste uka har hun vært syk, og ikke villet ta til seg mat. Så da har det blitt nesten fullamming igjen, for puppen har hun tatt. De siste dagene har hun vært veldig rød i tannkjøttet, og det blør en del når vi pusser tenna hennes. Dette er også en bivirkning jeg har, både denne gangen og mens jeg var gravid med lillejenta. Blir jo litt usikker, da, på om hun nå har fått i seg såpass mye gjennom morsmelken at hun blir påvirket av det, og om det i så fall har noe å si? Sjekker uansett med fastlegen til uka, men tenkte jeg kunne høre med noen erfarne fragminbrukere så lenge, om det er noen som vet? :)

Hei! Måtte grave frem denne tråden, da jeg lurer litt ift fragmin og albyl-e, som jeg har stått på et par uker nå. Leser i pakningsvedlegget at det går over i morsmelk, men når jeg søker på nett finner jeg stort sett bare info som sier at det er snakk om såpass små mengder at barnet ikke skal bli påvirket. Har ei datter på 17 mnd som ammes morgen og kveld, men den siste uka har hun vært syk, og ikke villet ta til seg mat. Så da har det blitt nesten fullamming igjen, for puppen har hun tatt. De siste dagene har hun vært veldig rød i tannkjøttet, og det blør en del når vi pusser tenna hennes. Dette er også en bivirkning jeg har, både denne gangen og mens jeg var gravid med lillejenta. Blir jo litt usikker, da, på om hun nå har fått i seg såpass mye gjennom morsmelken at hun blir påvirket av det, og om det i så fall har noe å si? Sjekker uansett med fastlegen til uka, men tenkte jeg kunne høre med noen erfarne fragminbrukere så lenge, om det er noen som vet? :)

Oi, håper du får et svar. Første gang jeg bruker framgmin over lengre tid og når jeg er gravid. Før har jeg bare tatt ved operasjon og flyreiser. også har jeg brukt Marvan 1år to ganger mot blodpropp. Kusinene min har tatt fragmin ved graviditet. Aldri hørt barna dems ha noe problemmer. håper virkelig det ordne seg for vesla de :)

Jeg brukte Fragmin de første 6 ukene til vesla og fullammet og merket ikke noe på henne:) Men så er det jo ikke så lett å se når de er så små..

Prinsesse juli 13☆
Venter nr 2 februar 2015♡

Hei igjen og takk for svar! :) En liten oppdatering etter telefonsamtale med fastlegen i dag:
Lite sannsynlig at fragmin / albyl-e påvirker barnet i den grad at man ser en blodfortynnende effekt. Nivået i morsmelk er ca 2-8 % av nivået i blodet til den som tar de blodfortynnende medikamentene, og da skal barnet igjen ta dette opp gjennom tarmen til sitt blod - så det er svært små menger det er snakk om.

I vårt tilfelle anså legen det som mye mer sannsynlig at tannkjøttet var betent på grunn av den pågående halsinfeksjonen, det er visst ikke så uvanlig. I tillegg hadde det brutt frem en hjørnetann i går, så jeg, og hun driver med jekslene, og da var det visst vanlig at tannkjøttet ble mykere for at tennene skulle bryte lettere igjennom. Vesla er forøvrig bedre i dag, og virket mye mindre plaget under tannpussen. :)

Bra du fikk svar

Back
Topp