Fragmin

Poteten

Glad i forumet
Er det noen her som går på fragmin sprøyter i svangerskapet? Som kan sjekke hvilken dose det er? Jeg gikk på klexane sist, men er egentlig det samme har jeg skjønt, men sto noe annet på de, så jeg stusser litt...

Fragmin og Klexane blir vel normalt gitt i dose ut frå kroppsvekt om eg ikkje tek feil? Dei finst iallefall i fleire forskjellige doser..

Fragmin blir oppgitt med ml og IE (internasjonale enheter) mens Klexane blir oppgitt med ml og mg! IE er ofte 2500, 5000 osv medan mg er t.d 20 eller 40, så ser jo ut som det er stor forskjell kanskje:happy:

Last edited:
Fragmin og Klexane blir vel normalt gitt i dose ut frå kroppsvekt om eg ikkje tek feil? Dei finst iallefall i fleire forskjellige doser..

Fragmin blir oppgitt med ml og IE (internasjonale enheter) mens Klexane blir oppgitt med ml og mg! IE er ofte 2500, 5000 osv medan mg er t.d 20 eller 40, så ser jo ut som det er stor forskjell kanskje:happy:

Aha, ja, det gir mening! Måtte få legen til å skrive ut til meg uten å ha time, så ble litt usikker. Takk for svar :-)

Back
Topp