Jeg har fått beskjed av klinikken at de vil jeg skal gå på fragmin ved neste innsett/stimulering. Jeg skal også gå på prednisolon og har jo hørt at det ofte matches med albyl-e. Når jeg spurte legen min på klinikken virket hun helt uforstående til dette, og mente at fragmin (som jo også er blodfortynnende) uansett var bedre. Jeg som ikke vet så mye om virkeområdene til de forskjellige medisinene kunne ikke si så mye på det, egentlig. Men jeg ble usikker. Særlig siden hun virket så overrasket over at jeg spurte. Jeg er satt opp på blodfortynnende fordi jeg selv spurte om det var lurt (legen var enig, forsåvidt). Men jeg hadde jo sett for meg albyl-e, siden jeg også skal gå på prednisolen. Jeg kjører lang protokoll denne runden, og går i tillegg på melatonin og DHEA (tilskudd) som legen har gitt resept på. Planen er å stimuleres med pergoveris, og ta fragmin og prednisolon som støttemedisin. Legen mistenker endometriose og vi kjører protokoll med tanke på at jeg muligens har det.
Så, er det noen som har erfaring med fragmin vs albyl-e? Som vet noe om virkeområde og om det, som legen min sier, er fragmin som er best? Eller er det noe spesielt med kombinasjonen prednisolon og albyl-e som jeg mister ved å ta fragmin?
Så, er det noen som har erfaring med fragmin vs albyl-e? Som vet noe om virkeområde og om det, som legen min sier, er fragmin som er best? Eller er det noe spesielt med kombinasjonen prednisolon og albyl-e som jeg mister ved å ta fragmin?