Fragilt X-syndrom

ChTo92

Blir kjent med forumet
Hei!
Noen andre her som er bærere eller som har menn som er bærere av Fragilt X-syndrom?
Om du aldri har hørt om det før kan man lese mer om det her: frax.no

Hadde vært godt å få snakket med noen som kanskje er i samme situasjon :)

En tidligere nabo av meg har en sønn med fragilt x-syndrom. Kan sikkert videreformidle kontakt hvis ønskelig?

Takk for det, men det går greit. Var egentlig bare om det var noen som var gravid og sitter i samme situasjon som meg, for å dele litt tanker og bekymringer. Men tusen takk! :)

Ja jeg må ta morkakeprøve i uke 11-12 under hver graviditet. Det er jo en arvelig genefeil, så oftest vet man om man er bærer eller ikke :)

Jo vi kan søke om det om vi går gjennom flere graviditeter der vi får syke barn, men det har gått bra med hun vi har fått, og der er 50 % sjanse, så vi prøver nå uten hjelp i første omgang :)

Jo vi kan søke om det om vi går gjennom flere graviditeter der vi får syke barn, men det har gått bra med hun vi har fått, og der er 50 % sjanse, så vi prøver nå uten hjelp i første omgang :)

Ok. Tenkte iom at det ville være fint å kunne unngå risikoen rundt morkakeprøve. Håper alt ordner seg fint for dere :-) har dere hatt mange tilfeller i familien iom at mannen har tatt gentest?

Det er jeg som er bærer, det ligger i familien :)

Back
Topp