Fra vognbag til sportsdel

Husker ikke helt hvor gammel han var, men vi byttet til sportsdelen da han kunne sette seg opp selv og hele tiden prøvde å klatre ut av bagdelen :)

6 mnd fordi hun til en hver tid krabbet ut av vognen så det gikk ikke an å gå tur med henne

Lillebror er 5 mnd nå og spreller sånn at jeg tror ikke det blir så lenge før vi bytter. Han ligger ofte med bena over kanten. Har sportsdel som jeg kan bruke begge veier og med helt flat liggestilling.

Hun blir 6 mnd i morgen og bytter øyeblikk. Fant henne halvveis ute av vugga i går, på vei over i vår seng, så føler meg ikke trygg på at hun skal sove i bagdelen lenger (har ikke seler), dessuten begynner den å bli litt liten;-)

7 måneder var hun da vi byttet. Hun var (og er) ei lita jente så var ikke plassmangel vi byttet for. Hun krabbet og satt fra seks måneder og da vi kom hjem fra en lengre utenlandsferie byttet vi til sportsdelen i vår Bugaboo Buffalo. Da hadde hun også reist seg stående første gang i senga samme kveld vi kom hjem. Hun føltes liksom ikke baby ut lenger selv om hun var liten.

Her stanger han både i topp og bunn, så spørs om vi ikke må bytte snart ja. Straks 5 mnd. ;)

5 mnd. Brukte den halvveis liggende i begynnelsen. Hun ville se seg rundt, det var mye bedre.

7-8 mnd. Nå nylig :) han ble litt stor for bagen og prøvde forgjeves å titte over kanten. Har sportsdel som kan legges helt flatt :)

Bytta da hun var 5 måneder fordi hun ville opp av bagen. Ville ikke ligge flatt.

Når ungen satt selv, så hun var ca 9 mnd.
Men denne gangen må vi bytte før, så kommer til å kjøpe sportsvogn med full liggestilling, som ungen kan ligge i. Fant en som har en kant som kommer opp langs kantene, når man legger ned ryggen helt, så blir nesten som en minibag.
Men kommer ikke til å sette opp ryggen i hele tatt før ungen sitter selv.
Hvilken vogn?

Hvilken vogn?

Flere av Beemoo sine sportsvogner/sportsdeler ser ut til å ha dette. Vi skulle ha Beemoo City Race, men endte opp med Beemoo Combi, for de var utsolgt for den andre med lufthjul

Vi byttet da hun var fem måneder korrigert(født tre måneder for tidlig, så hun var 8 måneder). Var umulig å gå ut med henne i bagen, da hun bare skrek fordi hun ville opp å se. Sovnet ikke i bagen heller, og jeg måtte gå å bære på henne hele tiden. Snakket med legen på sykehuset(vi går til kontroller der siden hun er prematur) og spurte om det var farlig. Jeg er avhengig av å bruke vogna da vi stort sett tar buss uansett hvor vi skal, og legen sa at det går nok helt fint selv om hun ikke satt selv enda. Hun har mye mer fornøyd når hun fikk komme opp å se og slapp å ligge hele tiden!

Her sa faktisk fysio at det går greit å sitte med god støtte :) så lenge de ikke bruker de musklene

Eldste var 16 mnd, yngste var 14 mnd.

Bagdelen var mye lunere så ventet i det lengste til den verste kulden var over før jeg byttet til sportsdel i slutten av mars. Sportsdelen var også veldig stor, så de satt bedre med ryggstøtte i bagen når de var små.

Back
Topp