Fra utekatt til innekatt?

Jeg tror nok ikke de kattene har det vondt da, hvis de har en låve tilgjengelig å være i, og så lenge eierene passer på at de er kastrerte, friske (ormkurer, ikke blir skadd osv), og ikke sulter. Det er jo vanlig å ha fjøskatter f.eks.

Fryser katta, så ta henne inn. Værre er det jo altså ikke. :)
Enten det, eller så må man undersøke om forholdene på loven er "up to date".

Jeg hadde tatt henne inn.

Vår katt er innekatt, men går ute på hytta (1-2 uker om sommeren og noen helger). Det fungerer helt topp.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du er altså uenig i å ta katta inn når den fryser eller å sjekke om forholdende på låven er gode nok?
Ok...

Jeg er uenig i at "værre er det ikke". Det er et stort ansvar å ta til seg et dyr, og jeg ønsket å høre om noen hadde erfaring på dette området. Jeg ønsker å tenke igjennom ting før jeg tar avgjørelser :-)

Det er lov å spørre om ting på forum, og det er lov å være uenig.

Jeg tror nok ikke de kattene har det vondt da, hvis de har en låve tilgjengelig å være i, og så lenge eierene passer på at de er kastrerte, friske (ormkurer, ikke blir skadd osv), og ikke sulter. Det er jo vanlig å ha fjøskatter f.eks.

ja, tror nok de har det bra =) men kattunger bør ikke gå ute før de er sterilisert. men de har det nok bra.

Jeg er uenig i at "værre er det ikke". Det er et stort ansvar å ta til seg et dyr, og jeg ønsket å høre om noen hadde erfaring på dette området. Jeg ønsker å tenke igjennom ting før jeg tar avgjørelser :)

jeg er også enig med deg. en katt har man i 13-17 år, og skal ta ansver for den hele livet.
virker som om du tar virkelig ansvar, og tenker over det å skaffe seg katt. veldig bra.
tror pusen er heldig som får dere å bo hos =)

Jeg er uenig i at "værre er det ikke". Det er et stort ansvar å ta til seg et dyr, og jeg ønsket å høre om noen hadde erfaring på dette området. Jeg ønsker å tenke igjennom ting før jeg tar avgjørelser :)

Som eier av et dyr er det en selvfølge at katten skal taes inn om den fryser, eller man må finne en bedre løsning. At du ikke er eieren er en ting, men ja det er en selvfølge at så enkelt er det om man eier dyr. Med andre ord er det en selvfølge at en løsning skulle ha blitt funnet, man kan ikke bare la en kattunge gå ute om den fryser eller ikke har god nok forhold. Mater man dyrene, så er man i Norges land ansvarlig for de.

Og det var da virkelig ingen som sa det ikke var lov å spørre om noe?? Hvor i alle dager kommer det ifra?

Back
Topp