Fra sprinkelseng til stor seng! Tips?

Løvinnen

Glad i forumet
Jeg gruer meg bare v tanken på å gå over til stor seng. Rett og slett fordi jeg frykter at da SKAL han stå opp kl 0545. Nå som han ligger i sprinkelseng og våkner før kl 06 bare går vi inn til han og sier han ikke kan stå opp enda. LITT protester kan det bli, men i 99% av tilfellene roer han seg og sovner igjen til ca kl 0730...
Mottar gjerne noen tips til hvordan denne overgangen kan gå "smooth" [:)][:)][:)]
 
Har tenkt å ha begge sengene stående på rommet i den første tiden...
 
 
Frida likte aldri sprinkelsengen, så overgangen til stor seng gikk veldig bra. Hender at hun kommer inn til oss, men det blir lengere mellom hver gang. Har hatt stor seng siden hun var 2 år. (Hun har en 90x200 cm seng)
 
Her ligger gutten vår i stor seng på 4 natten nå[;)] det går over all forventning altså[:)] Kommer inn til oss på natten, men vi følger han tilbake og han sovner greit. Håper han snart slutter komme inn til oss på natten, vi må bare være flinke å følge han tilbake.
Samme gjelder kanskje dere?Våkner han tidlig så følg han inn og si at det ikke er morgen enda. Tror man kanskje må være veldig konsekvent ( lettere segt enne gjort[8D])
 
Her hender det at Emilie står opp tidligere enn det vi ønsker.
Å da går vi bare inn til henne og sier at det ikke er morgen enda (hender også at hun kommer inn på rommet vårt, og da følger vi henne bare tilbake).
Stort sett er det litt protester, men hun går ikke ut av sengen[:)][:)]Ikke lenge hun pleier å sovne på igjen, maks en time. Men da er hun mye blidere med de ektra minuttene på øyet[:)]
På kvelden har hun, bank i bordet, enda ikke gått ut av senga[:)]Hadde trodd vi skulle slite skikkelig med å ha henne i større seng, men det har gått som en drøm.
Hun fikk større seng da hun var litt over 2 år. Kunne fint ha ligget i sprinkelseng litt lengre, men ønsket å flytte henne over før baby nr 2 kom i hus, slik at vi slapp den kampen med henne da![:)]
Nå blir det snart nytt rom for Snuppa, så får vi se hvordan det går[:)]
 
Hadde forresten aldri begge sengene stående på rommet hennes. Hun fikk være med å ta ut senga fra rommet, og sette inn ny! Var stas det. Men spurte etter gamle senga da hun skulle legge seg, men da vi forklarte hvorfor, var det helt greit!
 
Masse lykke til[:)]
 
Vi begynte med stor seng da hun var 2. Da klarte hun å klatre utav gringsengen så da var jo ikke de til nytte lengre. Men hun som ikke noe kortere selv om hun fikk stor seng
 
huff.. selv om jeg har gjort dette før  så gruer jeg meg nå veldig... har en gutt som blir 3 i november og det er et ork å legge han nå i grindseng..han vil bare ikke sove... men når jeg først har lagt han så ligger han i grind sengen. men hva når vi bytter.. huff...
 
Han er ikke klar for å slutte å sove på dagen, sovner rett som det er der han leker eller sitter... og om vi klarer å holde han voken så kan vi ikke være i bilen eller vognen fra klokken er 16.00 til han legger seg for da sovner han og vil iallefall ikke legge seg på kvelden.
 
Han står opp kl.06.00 - 07.00 og legger seg nå rundt kl 19.30 - 20.00 på kvelden og sover gjerne da en halv time på dagen
 
Søsteren var en drøm å legge i vanelig seng, merket ikke forskjell og hun lå der hele natta, men sov ikke på dagen da... hun sto opp kl 06.00 og la seg kl18.00 når hun var på samme alder..
 
Merker at jeg ikke har mye piff for å bytte seng,men vi skal ha en baby til om 12 uker og den skal da få grind sengen og så er det på tide at store bror blir storebror..
 
Vi monterte senga på rommet slik at han skulle bli vandt til den.Da senga var klar så henta han dyna og puta i sprinkelsenga sjøl og la det i ny senga.Har sovet der siden[:D]Han var 20 mnd da han bytta.
 
Hehe.. Emil fikk vanlig seng i går han[:)] Han er 2.5 år da[:)] Jeg sa bare at nå skulle vi ta vekk babysengen og så skulle han få stor seng. Vi la han i den og han sovnet med en gang[:)] Ingen problem[:)] Nå har ikke vi prøvd det så lenge vi da, men det vil vise seg etterhvert. Foreløpig ser det veldig lovende ut[:)]
 
ORIGINAL: ~Xc1t3~

her fikk han seng når han var 1 og et halvt, da begynte han å hoppe ut av senga, så kom seg ikke oppi igjen, men han sov faktisk MYE bedre i stor seng[:)][:)]


Da fikk Hannah ny seng også. En sånn Leander seng. Tok bort den ene siden. Hun syntes den var veldig fin, er fortsatt veldig glad i den. Det morsomste er at hun ikke går ut av den. Hun gorde det i en uke her i februar eller noe. Men jeg skvatt altid så utrolig når jeg våknet av at det sto noen å så på meg så jeg skrek til. Etter en uke med det hadde hun fått nok av skrikinga (skvatt jo selv da), og sluttet å stå opp. Stakar vennen [:D]
 
Back
Topp