Fra spinkelseng til vanlig seng

Lottekr

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Vi har en gutt som blir 3 år i august. Har planer å bytte over til vanlig seng fra sprinkel seng nå før babyen kommer [emoji5] Noen som har noen tips så overgangen blir noe lettere for mor, far og Lillegutt? [emoji5] [emoji5]

Vi byttet til vanlig seng nå i januar. Da var gutten vår 14 mnd og vi byttet fordi han ikke taklet sprinkelseng. Tror han fikk litt klaus rett og slett. Vi gjorde et stort nummer ut av at han nå skulle få storguttseng, herjet litt rundt i sengen på dagtid så han skulle bli vant til den, brukte litt tid på å lære ham å klatre ut og inn selv osv. Det gikk helt strålende og over all forventning. Men godt mulig det er mer komplisert med et eldre barn...

Vi bytta til junior uttrekk seng til sønnen vår da han var 1 år. Han har alltid hatet sprinkelsenga, men når han begynte å klatre over når han var ett år så valgte vi å kjøpe junior seng og der trivdes han fra dag en. Vi hadde madrass på gulvet en periode sånn vi kunne være der når han skulle til å sove eller når han kom til oss om natta så.. men nå er han 3 år og sover på rommet sitt hele natten [emoji4][emoji4]

Vi kjøpte junoirseng for to uker siden, og mini på to valgte selv hvor han ville sove i starten. Som regel når jeg la han ble det i juniorsengen, og når pappan la han ble det i sprinkelsengen. Men nå velger han selv juniorsengen av begge to, så jeg tenker sprinkelsengen forsvinner til helgen ;) Har ikke vært noe problem. Han går ikke ut av den, for annet enn når han skal slukke lyset etter vi har lest nattabok. Så ganske smertefri overgang må jeg si ;)

Mine var ca 1,5 år da jeg byttet. La en madrass på gulvet i tillegg til sengehest så de ikke skulle falle og slå seg . Gikk veldig bra :)

Vi tok av den ene enden på sprinkelsenga når dattera vår var 2 år i sommer, da hun ropte hver natt. Tenkte hun kunne gå inn til oss selv. Komisk nok ligger hun å roper enda og går aldri ut av senga etter vi har lagt henne:p Nå bytter vi til stor jente seng, med argument at hun må sove i senga si hele natta! Håper hun kanskje sover bedre med mykere madrass. Vi har bestilt seng med uttrekkbar seng under, slik at vi kan sove inne hos henne når hun roper. Mtp. Den lille babyen.

Back
Topp