Fra offentlig til privat klinikk..

Oktober baby2014

Flørter med forumet
Da har jeg vært gjennom tre offentlig forsøk på Rikshospitalet som alle ble negative. Er utrolig lei meg, men har nå begynt å tenke videre.. Vi vurdere nå å gå til IVF-klinikken eller Aleris, evt. reise utenlands. Kan dere som har vært der dele deres erfaringer?

Vi var til en samtale på ivf-klinikken etter 2.forsøke i det offentlige. Satt inne hos legen i 2timer!!! Så der tar de seg i alle fall tid til pasientene. Vet ikke så mye mer, for vi valgte å bruke siste forsøk offentlig. Og håper vi slipper å gå privat.

Jeg har vært innom både Aleris og Ivf klinikken, og er fornøyde med begge to. Hazekamp på Ivf klinikken er jo kjempeflink da :)

Takk for svar begge to. 2 timers samtale - ja det var ganske mye lenger hva jeg har snakket med legene på Riksen til sammen. Vi har ikke bestemt oss enda men det heller kanskje litt mer mot IVF-klinikken. Masse lykke til videre begge to. (Lykkelulla håper du slipper privat klnikk)

Jeg er nå gravid etter første forsøk på ivf-klinikken. Etter to negative på riksen.
Sitter derimot med en litt blandet følelse pga oppfølgingen rundt overstimuleringen min (som inkluderte 16 dager på Ullevål) men min historie er jo litt utenom det "vanlige".
Jeg var veldig fornøyd med hazekamp, litt mindre fornøyd med de andre!

Hvor for var du mindre fornøyd med de andre? Jeg har fått tilbud om sluttsamtale på Rikshospitalet, men jeg ser ikke noen grunn til hvorfor jeg skulle gå. Noen som har vært på det?

Vi har kombinert privat og offentlig det siste året. Er jo klart det har vært bedre i det private, på alle måter.
Vi valgte Maigaard i Århus og har blitt godt tatt imot der. Veldig raske til å svare på spørsmål på epost. Likevel, det er LITT stress med å reise ned dit. Det bør man vurdere når man velger klinikk langt unna. Hotell og reise koster ekstra. Også fri fra jobb osv.
Jeg har allerede vært i kontakt med KLINIKK HAUSKEN i Haugesund selv om vi har ett forsøk igjen i Århus. Jeg har stor tro på det de driver med der, inkl embryoglue ved innsett, og denne forskningen deres på hvorfor det ikke lykkes par etter tre forsøk.
Har også hørt mye positivt om klinikker i Hellas, som gjør langt flere og grundigere undersøkelser av begge to for å komme til bunns i barnløsheten.

Hvor for var du mindre fornøyd med de andre? Jeg har fått tilbud om sluttsamtale på Rikshospitalet, men jeg ser ikke noen grunn til hvorfor jeg skulle gå. Noen som har vært på det?

Litt flere grunner. Jeg synes Hazekamp er mer profesjonell, mer forsiktig og mer opptatt av min helse. Jeg føler også at han kan dette her mye bedre enn de andre.
Kan sende deg en pm og forklare litt bedre :-)

Vi har kombinert privat og offentlig det siste året. Er jo klart det har vært bedre i det private, på alle måter.
Vi valgte Maigaard i Århus og har blitt godt tatt imot der. Veldig raske til å svare på spørsmål på epost. Likevel, det er LITT stress med å reise ned dit. Det bør man vurdere når man velger klinikk langt unna. Hotell og reise koster ekstra. Også fri fra jobb osv.
Jeg har allerede vært i kontakt med KLINIKK HAUSKEN i Haugesund selv om vi har ett forsøk igjen i Århus. Jeg har stor tro på det de driver med der, inkl embryoglue ved innsett, og denne forskningen deres på hvorfor det ikke lykkes par etter tre forsøk.
Har også hørt mye positivt om klinikker i Hellas, som gjør langt flere og grundigere undersøkelser av begge to for å komme til bunns i barnløsheten.
Hva er embryoglue? Det har jeg aldri hørt om.

Hva er embryoglue? Det har jeg aldri hørt om.

Embryo glue er et middel embryoene blir lagt i før innsett. Det blir brukt når embryoutviklingen er normal, men egg ikke fester seg (som i vårt tilfelle). Er veldig spent på dette.
I Århus har vi benyttet hatching ved våre to tidligere forsøk uten resultat, men kommer til å be om det også på det siste forsøket der. Aha (assisted hatching) er tydeligvis litt det samme (middel som embryoene legges i rett før innsett).

Ja, kan på det varmeste anbefale klinikk Hausken! Jeg hadde 3 forsøk der, og ble gravid på alle tre. Dessverre mista jeg de to første gangene. Det var først da vi brukte embryoglue at spiren satt! De har også embryoskop der slik at de kan velge ut de beste embryoene:)

Ja, kan på det varmeste anbefale klinikk Hausken! Jeg hadde 3 forsøk der, og ble gravid på alle tre. Dessverre mista jeg de to første gangene. Det var først da vi brukte embryoglue at spiren satt! De har også embryoskop der slik at de kan velge ut de beste embryoene:)
Ja jeg må nok undersøke klinikk Hausken også.. Tenker bare det blitt stress siden jeg bor i Oslo..

Back
Topp