Fra mye til mindre symptomer?

Jeo

Andre møte med forumet
Er selvfølgelig, som mange andre, veldig nervøs og redd for MA. Dette er mitt første svangerskap og jeg vet ikke helt hva man kan forvente.

Selv om jeg vet det er individuelt med symptomer osv så har jeg fått en del paranoide tanker de siste dagene da jeg passerte uke 6+2 og symptomene ble vagere. De to siste ukene har jeg vært øm i magen, sliten, svimmel og enkelte ganger kvalm hvis jeg har stresset.

Men så på mandag følte jeg meg plutselig i mye bedre form.. hadde egentlig forventet kvalme som de «fleste andre» opplever i uke 6-7, og da blir jeg usikker. Bestillte TUL neste fredag, selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente til uke 12.

Noen andre som har opplevd en oppløft i formen så tidlig? kjenner fortsatt noe i magen i blant, men ellers er jeg på topp.

I mitt første svangerskap hadde jeg ingen symptomer mellom uke 8 og 12, var helt sikker på MA. Men neida, han er idag 5,5 år ♡

• Omsorg
Reactions: Jeo
7+4 Samme her. Var veldig trøtt og sliten, masse kraftige "mensmurriger", oppblåst, hormonell og vonde bryster frem til for ca 2 uker siden. Nå har det avtatt veldig. Det murrer litt i magen hvis jeg har vært veldig aktiv, og brystene er bittelitt ømme, men ellers merker jeg lite. Ikke hatt blødninger eller annet, så jeg er foreløpig ikke bekymret :)

• Omsorg
Jeg er 6+5 og i går hadde jeg plutselig en ganske normal dag uten den intense kvalmen. Ble litt stressa av det. Det kunne jeg spart meg for, for i dag har jeg nesten ikke klart å spise for jeg bare kaster opp! Så det kan svinge, så gjelder vel bare å nyte de gode dagene.

Tusen takk for svar ❤️ Da skal jeg prøve å slappe litt mer av. Har hatt litt kvalme av og på de siste tre dagene, det er nesten litt godt blir bare paranoid når man forventer at det bare skal bli verre, også blir det ikke det.

Her avtok symptomene for ei uke siden, men kvalmen kom snikende for bare noen dager siden. Så regner med det svinger litt. Er også førstegangsfødende, så er betryggende å lese andres erfaringer :)

• Omsorg
Her avtok symptomene for ei uke siden, men kvalmen kom snikende for bare noen dager siden. Så regner med det svinger litt. Er også førstegangsfødende, så er betryggende å lese andres erfaringer :)
Ja, det er veldig fint å lese at det ikke er uvanlig. Tenker også nå etter å ha fått noen svar her at det svinger litt

Har hatt ømme pupper, veldig sliten/trøtt.. Nå er jeg bare sliten/trøtt.. ikke hatt noe kvalme, bare hvis jeg kjenner lukta av noe jeg ikke orker av mat.. er litt bekymret for lite symptomer, men håper alt er bra fordi! <3

• Omsorg
Jeg stresser litt med at jeg ikke har symptomer.. hadde mer symptomer før positiv test enn det jeg har hatt etterpå. Mitt eneste symptom er at jeg ikke har fått mens og nipplene er bittelitt øm. Så jeg lever som normalt, og tør ikke håpe for mye før vi har sett liv på ultralyd.

• Omsorg
Symptomer kommer og går. Har ei venninne som nesten ikke merket noe til graviditeten, og hun ventet tvillinger. Så alle er forskjellige.

Symptomer kommer og går. Har ei venninne som nesten ikke merket noe til graviditeten, og hun ventet tvillinger. Så alle er forskjellige.
Også jeg som har tenkt det hvertfall ikke er tvillinger med å milde symptomer :hilarious:

Back
Topp