Fra mme til vanlig melk....

Prøver...

Betatt av forumet
Hei jenter!!
Har sluttet med mme til minsten, og begynt med lettmelk..
Men då e spørsmålet mitt, gir eg det på samme måte?
Varme opp og like mye?
Og metter lettmelk mer eller mindre enn mme??

Masse spm her,håper noen kan svare:)

Klem fra meg

vi har gitt melk fra glass et par ganger til brødskiven, det blir ikke varmet opp. Hun får det på samme måte som vi drikker den.

her får hun kald melk og liker det kjempe godt[;)]

[:D]eg har varmet det til sander,han liker det best lunka... har hatt malt i,i tilfelle hard mage osv.. men funker helt fint,han får en flaske til dagen nå av lett melk,kveldsflaska er lettmelk.. funker kjempe bra på han... første gang eg ga det hadde eg glemt igjen pulver hjemme når eg var på besøk,då varma eg lettmelk å han tok det med en gang uten en lyd [:D] satse på atte når han er rundt året så er me ferdige med mme

dytte i denne eg,greit å vite ka andre gjør med sine unger[;)]

Malene får ikke melk enda, for jeg tåler ikke melk så godt[:)]

det glede eg meg og til... viss eg får flere unger så ska eg prøve å amme til ungen er ett år... så eg sleppe den melka

Mali får H-melk fordi det er mer fett i denne, så hs anbefalte dette.. men i barnehagen får hun lettmelk til brødskiva si.. vi varmer den opp om kvelden, til henne, og om hun får flaske på natta.. men ellers får hun kald melk i koppen sin..

sander er jo veldig avhenging av flaskene sine,så han får ganske mye melk,klokka 5,klokka 10,klokka 2 og når han legge seg,han bler gal sinte viss klokka bler øve tiå å han ikkje har fått melka si... ei av flaskene pleie ver kumelk,di andre er  mme... vil ikkje gå heilt øve ennå

Han får vanlig melk (kald) i koppen sin og MME (oppvarmet) på flaske. Når han slutter med MME, slutter han med flaske.

Jeg kommer ikke til å varme opp melka, iallefall.

Nå ammes hun kun én gang i døgnet - om morgenen. Drikker vann til maten, og som tørstedrikk.
Når hun blir 1 år, og skal begynne å få melk, så kommer hun til å få kald melk til brød-måltidene.
Hun kommer til å få Ekstra lett, pga d-vitamin

Hun drikker kun av kopp, og det kommer hun til å fortsette med.

ORIGINAL: Gopio

Mali får H-melk fordi det er mer fett i denne, så hs anbefalte dette.. men i barnehagen får hun lettmelk til brødskiva si.. vi varmer den opp om kvelden, til henne, og om hun får flaske på natta.. men ellers får hun kald melk i koppen sin..

De anbefaler h-melk i noen år..Husker ikke hvor lenge;-)

ORIGINAL: citlon

De anbefaler ikke h-melk lenger i det hele tatt så lenge ungen ikke sliter med for lite vektøkning...
Det aller beste er Ekstra lettmelk pga tilskuddet av D-vitaminer [:)]

ORIGINAL: latterjenta

De anbefaler ikke h-melk lenger i det hele tatt så lenge ungen ikke sliter med for lite vektøkning...

Da sier de forskjellig...Hs her sa ihvertfall det..Men snuppa her har alltid vært lang og tynn..så da kan hun få h-melk i en periode og gå over til ekstra lett eventuelt siden[;)]

Da sier de forskjellig...Hs her sa ihvertfall det..Men snuppa her har alltid vært lang og tynn..så da kan hun få h-melk i en periode og gå over til ekstra lett eventuelt siden[;)]

Jeg hører ikke 100% på HS når det gjelder slike ting [;)] De henger ikke alltid med har jeg funnet ut [8D]
Husker ikke hvor jeg fant informasjonen, men her står så og si det samme:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9025&mnu2id=9028&artid=12286

Grunnen til at H-melk ikkje lenger er anbefalt frå mange HS (og bhg), er fordi den inneheld metta feitt, som ikkje er bra. Skal barnet ha feitt i seg, er det betre å gi umetta fett, f.eks. frå avokoado eller olivenolje.

Vi gir lettmelk eller ekstra lettmelk innimellom, men har ikkje byrja tilvenning til det enda. Tenker vi skal gå litt sakte fram, så ikkje han får hard mage (eg reagerer litt på enkelte melkeprodukt). Kjem ikkje til å gi den på flaske, men til brødmåltid.

Jeg hører ikke 100% på HS når det gjelder slike ting [;)] De henger ikke alltid med har jeg funnet ut [8D]
Husker ikke hvor jeg fant informasjonen, men her står så og si det samme:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9025&mnu2id=9028&artid=12286

Takker for infoen[:)]Men velger å høre på hs,- fordi vi har slitt fra første stund med mat og vekt..På 10 mnd kontrollen var hun 76,5 cm lang og 8745 g..Så øverst på kurven på lengde, og nederst på vekt..Vi har og vært innom sykehus der fikk vi beskjed om å ha olje i grøten og litt melk..Så jeg tror hun kan ha godt av litt h-melk en stund[;)]

ORIGINAL: Tøsa

du må ikke gi ku-melk som måltid.

jeg bare gir han det rett fra kjøleskapet, null problem her iallefall.

ka meinte du med det???

Nei tenkte da ikke det[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]Tenkte hun skulle få det i tillegg til brødskive...[:D][;)]

ORIGINAL: silje vanilje

du må ikke gi ku-melk som måltid.

jeg bare gir han det rett fra kjøleskapet, null problem her iallefall.

ka meinte du med det???

skal de ha et helt melkemåltid så må de få MM eller MME, ikke kumelk.

oki??? viss han spise grøt/skive til kvelds å ei flaske med melk før leggetid så kan det ikkje være ku melk??

Back
Topp