Fra mørk til blond??

x1xlisfloy

Elsker forumet
Noen som har noen tips til bleiking?? Har så lyst på en forandring... men har ganske mørkt hår:/ Noen som har gjort det før?

Ville kanskje heller tatt striper og gjort det hos frisøren! [:)]
hilsen frisør'n [8D]

ORIGINAL: lisfloy

Noen som har noen tips til bleiking?? Har så lyst på en forandring... men har ganske mørkt hår:/ Noen som har gjort det før?

jeg går fra blondt(bleket) til mørk nå..er egentlig mørkblond.. Å det går alltid bra da:)!
FAktisk bedre om jeg gjør det hjemme enn hos frisøren:)

Men har ei vennine som er fra fillipinene /helt svart ihåret) å hun bleket det:) det gikk litt utoiver håret da..men om du er mørk brun går det nok greit:) Men kan jo kanskje lønne seg å ta det litt gradvis?:)  Og om du får litt hjelp på feks vita (de har jo kurs via garnier nutriss til å velge riktig farge,jeg fikk kjempe god hjelp i hm også:)

har blondt hår egentlig, men farget det ganske mørk brunt. for ca to uker siden bleket æ det og da ble det litt rødt orange. så må til frisøren å bleke det.
anbefaler å dra til frisøren først.

om jeg var deg ville æ nok kanskje heller stripa det, pga at du har så mørkt hår. da blir det ikke så kraftig ettervekst[;)]

Men har ei vennine som er fra fillipinene /helt svart ihåret) å hun bleket det:) det gikk litt utoiver håret da..men om du er mørk brun går det nok greit:) Men kan jo kanskje lønne seg å ta det litt gradvis?:)

Hvis du har veldig mørkt hår og prøver å bleike det vil det nok bli noe orange! Tar tid å få håret fra veldig mørkt til lyst. så hvis du skal gjøre det så anbefaler jeg frisør! Men de kan nok heller ikke garantere ordentlige lyse striper!

Takk for svar.. Er bare så dumt at det er så dyrt hos frisør.. Hvertfall når du må gjøre det i flere omganger.. men viss eg gjør det hjemme skal eg kjøpe bleiking eller avfarging først?

Takk for svar.. Er bare så dumt at det er så dyrt hos frisør.. Hvertfall når du må gjøre det i flere omganger.. men viss eg gjør det hjemme skal eg kjøpe bleiking eller avfarging først?

er super dyrt hos frisøren-... jeg måtte 8 timer til frisøren for å få mørkt hår, måtte gå 4 uker med skikkelig rødt hår[:'(]... Men når jeg farget det mørkt hjemme andre gangen jeg gikk fra lyst til mørkt tok det meg to timer:P! hehe..

jeg hadde kjøpt avfarging først også mørkt blondt også blondt:) for å gjøre det litt skånsomt liksom:)!
MEn hadde forhørt meg i butikken også da:) for sikkerhets skyld:D

SÅ spennende det blir da..morsomt med forandring:)

Skal ta meg en tur på vita i måren å høre ka de sier:D

du må nok regne med at det blir orange selv om du gjør det hos frisøren.. jeg ville heller farget håret lysere først.... også bleket det etterhvert når det er lyst nok til å bleke det..

Skal ta meg en tur på vita i måren å høre ka de sier:D

ja gjør det [:D] *masse lykke til*  får holde oss oppdatert på hvordan det går da.. hihih:)

Oppdatering kommer.. og om en ukes tid tørr eg kanskje legge ut før og etter bilder.. hehe[:D]

Jeg dro til frisøren å tok lyse striper i flere omganger....[:D]

Avfarging er en svakere form for bleking, gjerne litt utvannet. å hvis du skal gjøre det hjemme ville jeg prøvd med striper først for å se hvor mye det lysner, ville å invistert i en god kur! [:)]

Jeg var mørk til SunShin stripa håret mitt forrige helg. Veldig fornøyd [:D]
Sikkert lurt å ta det gradvis og invisterer litt i det. Lykke til! [:D]

ORIGINAL: SunShin

Ville kanskje heller tatt striper og gjort det hos frisøren! [:)]
hilsen frisør'n [8D]
oh jaa. veldig velig enig. dårlig erfaring med å bleke håret blond hjemme fra [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Hva med gylne striper eller noe få lyse striper? [:)]
Hos frisøren selvsagt [:)]

Jeg farget håret mitt brunt ved juletider. Er egentlig blondine. Nå driver jeg og blekner det tilbke. Jeg bruker striping fra depend. Den er råbra og håret blir ikke gult. Koster 100 på Cubus og vita. Jeg bruker alltid og farge håret mitt blindt gradvis tilbake med striper.

Best å stripe, men det tar jo veldig lang tid. Selv brukte jeg 2 avfarginger og 4 blonderinger. Kjøpte i tillegg "blåshampoo" for å få bort gult/oransje skær etterpå.
Anbefaler å kjøpe blåshampoo. Er bare å ta det over hele håret, og så sitte med det i ca. 20 min. Alt det gule/oransje blir borte på en skånsom måte. [:)][;)]

Anbefaler sterkt frisør... Ganske heavy å gå fra mørk til blond og for å få best resultat er frisør best. Tro meg, jeg har prøvd...

Back
Topp