Fra IVF-reise til IVF-pause (vi prøver i mellomtiden på "gamlemåten")

Dessverre bare negative tester og jeg er i dag 12 dpo. Mensen kommer nok innen noen få dager.

Det som er bra er at jeg ikke har spottet noe som helst til nå. Forhåpentligvis betyr det at hormonbalansen har blitt mer stabil. Jeg prøver på nytt med samme opplegg etter neste EL også.

CD 17 5 DPO

Litt vage eggløsningslignde tegn i dag (litt murring, tyngde/trykkfølelse og noe stikking på venstre side). Såpass at jeg måtte ta en el-test, som naturligvis var negativ siden jeg fikk positiv el-test på 17. mai. Måtte bare sjekke for å være heeelt sikker. :hilarious:

Før EL prøvde jeg ut salviete og dong quai, etter EL: wild yam og womens care. Spennende å se om dette fungerer. Nå er jeg villig til å prøve det meste. Jeg/vi har ingenting å tape på det. Har så sinnsykt lyst til at vi skal klare dette på egenhånd. Gjør vi ikke det snart så må vi vurdere IVF igjen. Vi må isåfall gå privat, siden vi har brukt opp alle 3 offentlige forsøkene våre.

Oppdatering: mensen kom 31. mai.

Last edited:
CD 10
Nå er jeg plutselig på god vei inn i ny syklus, som jo betyr nye muligheter. :love017 Helt sykt at vi enda har troa på å få det til på egenhånd, etter så mange runder med null resultat. Vi håper så sterkt på at det skal gå. Håpet gir næring til troa :Heartred ...Og forhåpentligvis skjer det veldig snart.

Jeg har prøvd å få tiden til å gå denne første delen av syklus ved å holde meg mest mulig booket. Det er så kjip tid og jeg orker ikke sitte å grave meg sjøl ned. Det funket bra! Tiden gikk ekstremt fort og nå er eggløsning like rundt hjørnet. :love7

CD 18 - 3-4 DPO

Eggløsning var enten på cd 14 eller 15. Jeg fikk positivt ganske seint på dag 13 og ekstremt mye sterkere tidlig dagen etter (teststrek var da dobbelt så sterk som kontrollstrek). Samtidig så har jeg kort topp og ofte har eggløsning kommet alt fra ca 6-24 timer fra positiv test. Eller jeg antar det pga heftige kortvarige eggløsningssmerter i tiden rett etter.

De siste syklusene har jeg smurt på med womens care og inntar 3 kapsler med wild yam. Grunnen til det er at jeg tidligere har slitt med spotting fra like etter el og frem til mensen, men ikke etter jeg startet med disse produktene. Jeg mistenker at progesteronnivået er for lavt (eller østrogennivået for høyt, evt en kombo), så det er tydelig at disse hjelper meg å stabilisere hormonbalansen. Nå gjenstår det "bare" å bli gravid. :love017

Last edited:
CD 21 - 6-7 DPO

Ingen tegn annet enn ekstremt mye luft i magen (og det i seg selv er jo ikke et tegn)... :joyful: Håper jeg klarer å holde meg noen dager til før jeg begynner testinga, for når jeg først begynner er det no way back (og det blir igjen både utmattende og dyrt). :hilarious: Jeg blir jo helt crazy av det testekjøret når det først er i gang, så jeg burde jo egentlig vente lengst mulig. Vi får se om jeg klarer da :D

Oppdatering: mensen kom/ikke gravid

Last edited:
CD 17 - 5 DPO

Jeg føler at dette er syklusen det skjer. Hehe, jeg tenker egentlig det hver gang, men denne gangen har jeg en ekstra god følelse. :hilarious::shy:Uansett hvordan vei det går så vet jeg utfallet innen en ukes tid. :nailbiting: Vi har sikkert prøvd i 60 pp +/- (inkludert ivf x 3) så nå er det pokker meg på tide at det skjer noe :happy119

CD 20 - 8 DPO

Sannhetens øyeblikk nærmer seg. Det er et under hvis jeg klarer å holde meg fra testing "helt" til søndag. :hilarious: Jeg vet bare at jeg blir helt opphengt (og derav sliten av meg selv, hehe) når jeg først setter i gang. Da går det kun i å analysere tester, planlegge neste test, være konstant tissatrengt og generelt ufokusert. Med andre ord er det beste for meg å vente så lenge som mulig. :joyful:

Nå nyter jeg bare at jeg klarer å roe ned og kose meg før det braker løs for alvor ;)

CD 22 - 10 DP0

Jeg klarte å vente helt til i dag med første test. Kjørte på med både digital og strimmel, bare for å få to harde, tykke streker under svaret. Begge var klinkende klar "du er ihvertfall ikke gravid" eller noe sånt sto det på den digitale og strimmelen har jeg ikke sett mer negativ enn den var nå.... :hilarious:

Frem til jeg våknet i dag tenkte jeg at det kanskje kunne være noe på gang, men i dag har jeg ikke følt det. Så jeg blei helt ærlig ikke så veldig overrasket. Det er ikke over helt enda, jeg skal gi det en dag eller to til, meeeeen jeg aner hvordan dette ender.

Oppdatering: mensen kom 13 dpo.

Last edited:
CD 5

Ny syklus = nye muligheter. :Heartred
Nå er følelsene, tankene og motivasjonen på plass og klar for ny prøverunde. Jeg har bestilt tester, folsyre og til og med conceive plus. De siste sysklusene har el vært på cd 11-12, men før det både før og etter, så jeg starter el-testing rundt cd 8.

Det er rart hvordan hodet klarer å "nullstille" seg så fort etter skuffelsen over at det ikke gikk (denne gangen heller). Heldigvis er det sånn da - og heldigvis ordner det seg ofte, på den ene eller andre måten, til slutt. :Heartred

CD 9

Endelig nærmer det seg eggløsning. Foreløpig svake eggløsningstester, men tror kanskje el kommer i løpet av helgen. Elsker når den havner på helg. Da er det avslappet stemning i hus og ingen jobbdistraksjoner eller annet stress som ødelegger moroa :joyful: :Heartred Nå skal kvelden nytes med litt grapefrukt og en kopp salviete (her prøves det som prøves kan...) :hilarious:

CD 12 - EL-dagen :love7

Positiv el-test i går, som vil si eggløsning i løpet av dagen i dag eller kanskje seinest natt til i morgen. Jeg kjenner noen ganger ganske tydelig når det slipper. Får ofte smerter som varer i alt fra 10 min til noen timer, fra rundt 20-30 timer etter positiv el-test, derfor tenker jeg det mest sannsynlig er det jeg kjenner. Nå er jeg så glad for at jeg kan drikke hva jeg vil når jeg vil og ikke minst tisse når jeg har behov for det :joyful:

Lest litt raskt gjennom her, lang reise dere har hatt. Må bare si lykke til den prøveperioden - måtte det bli den som sitter :happy:

CD 18 - 6 DPO

Jeg har kjent mest på venstresiden de siste dagene. Litt bobling, murring, stikking mm. Faktisk også litt på høyresiden i dag.

Jeg mistenker kjemisk forrige syklus. Fikk svak test på to forskjellige merker. Varte kun i en eller to dager og så var streken vekk. Det har jeg aldri opplevd før. Mest glad i etterkant fordi jeg egentlig bare ser på det som et godt tegn. Det er kanskje mulig å få det til selv.

Jeg føler veldig på meg at vi nærmer oss noe stort :love7

Oppdatering: mensen kom 6. September.

Last edited:
CD 8

Tidligere denne uka var jeg hos gynekolog. Vi har jo prøvd så lenge uten at der har ført frem, i tillegg spotter jeg en del mellom el og ikm. Jeg spurte derfor om å få tilskudd av progesteron - noe jeg fikk!! :gen053 Hadde jeg hatt fysikk til å ta salto så hadde jeg gjort det den dagen, så glad ble jeg! :joyful:

I tillegg skal vi prøve ut conceive plus (småtubene). Jeg er så for å prøve ut noe nytt. Så nå går vi spent inn i ny prøveperiode med godt mot og masse håp. :love7

CD 8

Tidligere denne uka var jeg hos gynekolog. Vi har jo prøvd så lenge uten at der har ført frem, i tillegg spotter jeg en del mellom el og ikm. Jeg spurte derfor om å få tilskudd av progesteron - noe jeg fikk!! :gen053 Hadde jeg hatt fysikk til å ta salto så hadde jeg gjort det den dagen, så glad ble jeg! :joyful:

I tillegg skal vi prøve ut conceive plus (småtubene). Jeg er så for å prøve ut noe nytt. Så nå går vi spent inn i ny prøveperiode med godt mot og masse håp. :love7
Lykke ti :love022

CD 13 - EL-dagen

Tror jeg, hehe. Sterk, økende test seint på kvelden syklusdag 11 (rundt 0.7 av 1 i styrke). Tidlig morgen etter, ca 7 timer senere, var den på 0.93 i styrke. Etter det har den bare gått nedover. Jeg mistenker sterkt at den egentlige peaken var den natten.

Conceive plus (de småtubene) har jeg for første gang testet ut nå. God glid og overraskende lite som rant ut etterpå. Jeg gleder meg også til å teste ut utrogestan, selv om det sikkert blir litt styr og gris. Jeg heier på alt som kan øke sjansene nå... :smiley-angelic001

Oppdatering: mensen kom 2. oktober.

Last edited:
Lenge siden siste jeg skreiv her. Ståa er som sist; vi er fortsatt prøvere. Pr nå er jeg på 3 dpo. Jeg tok progesterontilskudd fom i går kveld. Under eggløsning kjørte jeg på med conceive plus (tube som skal sprøytes inn litt før samleie). Jeg drikker salvie-te fra 1. syklusdag-eggløsning og hiver innpå med både folat, q10, omega 3, jod og jern (jeg må tilføre pga lave målinger).

Nå er vi veeeeldig klare for full klaff!
:Heartred

Back
Topp