Fra hvilken alder er det greit at barna drar på fest?

For jeg har opplevd at noen har død av tresprit for de kjøpte det ute.
Derfor skriver jeg at min avgjørelse er basert på at jeg elsker mine barn og vil ha de levende tilbake.
Jeg forstår at de som ikke har opplevd noe slikt ikke har min erfaring og velger noe annet.

Jeg vet at uansett hva jeg mener om ungdom og alkohol så vil barna fortsette å drikke.
Alle tar sin avgjørelse basert på at de elsker barna sine og vil ha de i levende tilbake. Hvis du er enig i det, hva er poenget med å skrive det da?

Dine holdninger og meninger om alkoholbruk som forelder er det som påvirker barnas alkoholbruk mest av alt. Inkludert aksept for å drikke før det er lov.
 
Alle tar sin avgjørelse basert på at de elsker barna sine og vil ha de i levende tilbake. Hvis du er enig i det, hva er poenget med å skrive det da?

Dine holdninger og meninger om alkoholbruk som forelder er det som påvirker barnas alkoholbruk mest av alt. Inkludert aksept for å drikke før det er lov.

Det gjør de helt sikkert, jeg må da få skrive hva jeg ønsker.
Nei, barnas alkoholforbruk påvirkes ikke av at jeg beskytter mine barn på min måte.
Barn har drikke i ungdomsårene i mange, mange generasjoner.
Det er ikke som at det er ett nytt problem fra 2015 ;)
Og det kom det igjen at vi foreldre som ikke ønsker at barna skal drikke tresprit, vil ha kontroll på forbruket dems er åpne med barna er skylden i at barna dine drikker. Javel, jeg tar vare på mine. Så tar du vare på dine!
 
Det gjør de helt sikkert, jeg må da få skrive hva jeg ønsker.
Nei, barnas alkoholforbruk påvirkes ikke av at jeg beskytter mine barn på min måte.
Barn har drikke i ungdomsårene i mange, mange generasjoner.
Det er ikke som at det er ett nytt problem fra 2015 ;)
Og det kom det igjen at vi foreldre som ikke ønsker at barna skal drikke tresprit, vil ha kontroll på forbruket dems er åpne med barna er skylden i at barna dine drikker. Javel, jeg tar vare på mine. Så tar du vare på dine!
Nå har du blandet hvem som har skrevet hva og i hvilken tråd tror jeg ;)

"Vi som ikke ønsker at barna drikker tresprit" - mener du at noen ønsker det?

Det er ikke noe nytt problem nei så over flere år vet vi nå hva som øker risikoen for hva.
 
Nå har du blandet hvem som har skrevet hva og i hvilken tråd tror jeg ;)

Det er ikke noe nytt problem nei så over flere år vet vi nå hva som øker risikoen for hva.

Har ikke qoutet feil, du qoutet meg. Jeg svarte!
Å gi skylden på at foreldre kontrollerer alkohol inntaket er årsaken til at barn drikker har kommer opp flere ganger i denne tråden. Du skrev det nå sist.
Man vet ikke hva som er årsaken nei, de har forsket på det. Og de kan forske så mye de orker. Ungdom vil drikke uansett hva om de vil selv.
Her spiller inn miljø, venner, by, bygd osv. At mine barn kommer hjem full på hjemmebrendt eller kommer hjem edru på to øl, vil ikke påvirke ditt barn på noen måte.
Som flere har presisert nei får ikke alkohol om man ikke kan stole på de, får ikke alkohol til konfirmasjonen, får ikke alkohol før det blir ett tema, får ikke alkohol uten at man kan kontrollere hva man drikker.
Ingen avgjørelse er tatt før vi er der om 10 år ;)
 
Nå har du blandet hvem som har skrevet hva og i hvilken tråd tror jeg ;)

"Vi som ikke ønsker at barna drikker tresprit" - mener du at noen ønsker det?

Det er ikke noe nytt problem nei så over flere år vet vi nå hva som øker risikoen for hva.

Der kom det en ny tolkning ;)
Nei, men jeg mener at om man ikke har ett åpen forhold med barna sine, gir konsekvenser over å komme hjem med feil, at barna må skjule at de har drikke vil øke sannsynligheten for å kjøpe hjemmebrent.
 
Har ikke qoutet feil, du qoutet meg. Jeg svarte!
Å gi skylden på at foreldre kontrollerer alkohol inntaket er årsaken til at barn drikker har kommer opp flere ganger i denne tråden. Du skrev det nå sist.
Man vet ikke hva som er årsaken nei, de har forsket på det. Og de kan forske så mye de orker. Ungdom vil drikke uansett hva om de vil selv.
Her spiller inn miljø, venner, by, bygd osv. At mine barn kommer hjem full på hjemmebrendt eller kommer hjem edru på to øl, vil ikke påvirke ditt barn på noen måte.
Som flere har presisert nei får ikke alkohol om man ikke kan stole på de, får ikke alkohol til konfirmasjonen, får ikke alkohol før det blir ett tema, får ikke alkohol uten at man kan kontrollere hva man drikker.
Ingen avgjørelse er tatt før vi er der om 10 år ;)
Jo du har skrevet feil fordi jeg har aldri skrevet at dine holdninger påvirker MITT barn, men "barna" som i dine!
Hvilke holdninger du gir dine barn om alkoholbruk påvirker barna dine mer enn alt annet. Hvis du mener ulovlig alkoholbruk er greit vil de også lære seg at det er greit å heve seg over loven.

Da regner jeg med at du sender med de narkotika også da? Siden ungdom alltid har drevet ned dette også og alltids kan få tak i dette hvis de vil, greit å vite det er ordentlige varer. For meg blir det helt feil å si til barna mine at jeg ikke stoler på at de har vilje og mot nok til å stå imot.

Sorry men appen poster hele tiden før jeg er ferdig.
 
Der kom det en ny tolkning ;)
Nei, men jeg mener at om man ikke har ett åpen forhold med barna sine, gir konsekvenser over å komme hjem med feil, at barna må skjule at de har drikke vil øke sannsynligheten for å kjøpe hjemmebrent.
Jeg spør deg om jeg har forstått det riktig. Du svarte ikke.
 
Jo du har skrevet feil fordi jeg har aldri skrevet at dine holdninger påvirker MITT barn, men "barna" som i dine!

Da regner jeg med at du sender med de narkotika også da? Siden ungdom alltids kan få tak i dette hvis de vil, greit å vite det er ordentlige varer. For meg blir det helt feil å si til barna mine at jeg ikke stoler på at de har vilje og mot nok til å stå imot.

Sånn da ble diskusjonen død for meg!
 
Unnskyld uttrykket , men hva faen er det med dere?

Syns det er greit at 15-16 åringer drikker litt på fest?
Her er barnet, for de er faktisk fremdeles barn, i den alderen hvor det skal lære seg rett og galt og bli selvstendig.
Hvor dere som foreldre skal lære dem respekt for loven, og så sier dere "ja vi vet det er 18 års grense, men det er ikke så farlig".
Hvem er dere til å bestemme hva som er rett og galt?

Og en annen ting, dersom politiet kommer på den festen, deres 15 åring blir kjørt hjem av politi eller barnevernet, hva svarer dere.
"Vi viste at h*n drakk i kveld, men h*n drikker ikke så mye og dessuten er XX konfirmert"???

Selvfølgelig skal mine barn få dra på fest lenge før de blir 18, men de vil ikke få en godkjenning hjemmefra for å drikke

Altså, nå tenker jeg på fester det ikke skal være alkohol med. (Eller fins det lenger? Jeg var på fest uten alkohol da jeg var yngre i hvert fall.) Så klart, en eller annen luring tar sikkert med seg og da kan ikke jeg kontrollere om barnet mitt drikker eller ikke. Hvis jeg vet at dette blir fest med alkohol, så kommer jeg ikke til å sende ungen avgårde.
 
Altså, nå tenker jeg på fester det ikke skal være alkohol med. (Eller fins det lenger? Jeg var på fest uten alkohol da jeg var yngre i hvert fall.) Så klart, en eller annen luring tar sikkert med seg og da kan ikke jeg kontrollere om barnet mitt drikker eller ikke. Hvis jeg vet at dette blir fest med alkohol, så kommer jeg ikke til å sende ungen avgårde.
Det var mye snakk om alkohol før dette innlegget, og det var det jeg siktet til her.
Nederste linje svarer jeg på spørsmålet ditt, lenge før 18 men ikke med godkjenning til å drikke.
Når lenge før 18 er kommer helt an på barnet, miljøet og type fest
 
Jeg var 16 år selv, men var litt annerledes den gang. Da var det mye fester på lokale grendahus med aldersgrense 15 år, det finnes det ikke noe av i dag. Men ca 16 år..?
 
Jeg spør deg om jeg har forstått det riktig. Du svarte ikke.

For en merkelig diskusjon. Jeg mener, noen bør jo nesten lese hva de selv skriver istedenfor å skylde på at andre tolker dem feil hele tiden.

Herregud :p
 
Back
Topp