Fra henvisning til forsamtale

Solskinn :-)

Blir kjent med forumet
Hei, er ny her inne så vet ikke helt hvordan alt fungerer.
beklager hvis dette blir spurt om for hundrede gang, men er så utrolig utålmodig( og veldig spent)!
Det ble sendt henvisning til Haugesund sykehus nå på tirsdag( 15.09). Lurer på om det er andre som hører til Haugesund her, og hvor lang tid det tok før dere fikk time til forsamtale for prøverør posten?
Takk for alle svar

Skal ikke dit, men har time til gyn 9 nov selv, så her er det og ventetid!:P

Hei, er ny her inne så vet ikke helt hvordan alt fungerer.
beklager hvis dette blir spurt om for hundrede gang, men er så utrolig utålmodig( og veldig spent)!
Det ble sendt henvisning til Haugesund sykehus nå på tirsdag( 15.09). Lurer på om det er andre som hører til Haugesund her, og hvor lang tid det tok før dere fikk time til forsamtale for prøverør posten?
Takk for alle svar

Heisann:)

Jeg hører til Haugesund sykehus, men vi valgte å gå privat istedet.

Henvisningen vår ble sendt fra privat gynekolog i midten av juni. Fikk da time 06.mars til forsamtale:/ vi var i grunn innstilt på et forsøk privat i mellomtiden uansett, men jeg ringte fertilitetsklinikken når de åpna etter ferien og ba om å bli ringt om det var en avbestilling for tidligere time. En superhyggelig sekretær ringte senere samme dag og tilbydde time uka etter. Så vi var der i midten av august i stedet for i mars. Så det vil jeg råde deg til å gjøre også:)

Lykke til!:)

Jeg ble også sendt til Haugesund i mai, fikk time til forsamtale i januar! Også er det ca 4 mnd ventetid etter det for å få starte :(
Jeg tilhører nå Porsgrunn, sendte henvisning i mai, forsamtale om mindre enn to uker og begynner vel i oktober/november tenker jeg :)

Henvisning mottatt i oktober, forsamtale januar, startet på medisiner i midten av mars. Riksen/Ullevål

Tusen takk for svar!
Har vurdert det private vi også, men tenkte (hvis ventetiden ikke var for lang) og prøve de 3 forsøkene offentlig først. Da skal jeg ringe inn jeg også, takk for tips!
Hvor lang tid tok det før dere fikk starte opp etter forsamtalen?
Var hos gynekolog på madla, og han mente at Haugesund var dem med kortest ventetid offentlig , så det var jo rart. Tror jeg må forhøre meg litt mer.Dette er jo noe man konstant går og tenker på, googler og venter så inderlig på! Så det synes jeg var veldig lenge å vente.....

Tusen takk for svar!
Har vurdert det private vi også, men tenkte (hvis ventetiden ikke var for lang) og prøve de 3 forsøkene offentlig først. Da skal jeg ringe inn jeg også, takk for tips!
Var hos gynekolog på madla, og han mente at Haugesund var dem med kortest ventetid offentlig , så det var jo rart. Tror jeg må forhøre meg litt mer.Dette er jo noe man konstant går og tenker på, googler og venter så inderlig på! Så det synes jeg var veldig lenge å vente.....

Vi var på forsamtalen 20.aug. Da anslo de egguttak ca midten av november, og at jeg skulle begynne på lang protokoll ved september- mens. Så egentlig var det ikke veldig lang tid etter samtalen før ting skulle begynne å skje. Men når "avtalen" med hausken var å begynne etter førstkommende mens, en uke etterpå, var det vanskelig å la det forsøket gå for å vente enda lenger:/ dessuten hadde vi hatt en del med klinikk hausken å gjøre i forkant med undersøkelser og lignende og var så fornødde med personalet der:) selv om de virket hyggelige på sykehuset også:)

Tusen takk for svar!

Bare en ting til- det er henvisning til fertilitetsklinikken som er sendt? Regner med det siden du skriver dere har vært hos gynekolog, men jeg ble litt "lurt" der da min fastlege henviste oss pga prøving i ett år. Jeg trodde da det var direkte til ivf vi var henvist, men viste seg det var til gynekolog på sykehuset for å ta spermtest av mannen og undersøke meg. Den timen var i slutten av denne måneden. Siden vi fikk privat gynekolog til å henvise direkte ble jo ventetiden kuttet ned her med at vi skippet den timen. Så skulle vi fulgt det offentlige uten å gjort noe mer hadde jeg jo enda ikke blitt henvist til nysamtalen engang...

Haugesund har ikke kortest ventetid. Det kan du selv sjekke på frittsykehusvalg.no til enhver tid. :)

ImageUploadedByBV Forum1442487460.782827.jpg

Okei :-)det skjønner jeg godt.Skal ringe inn og høre etterpå, så får jeg høre hva de har å si:) Har du startet opp nå? Masse lykke til:)

Jeg fikk bare beskjed om at de henviste til sykehuset i Haugesund og at han trodde det ville ta 6 mnd. Men han anså det som kort ventetid!

Takk "lykkeliten_86" :-) supert

Værsågod. :)

Jeg ble henvist Riksen/Ullevål januar/februar, forsamtale i mai, oppstart medisiner i juli og forsøk i august. :) Forsøket hadde blitt en måned tidligere om det ikke var for at klinikken har sommerstengt.

Ringte inn nå, og ting tar nok litt tid. Måtte ihvertfall regne med å vente til april for å komme på forsamtale. Så spørs om vi kommer til å vurdere et privat forsøk mens vi venter..

Ringte inn nå, og ting tar nok litt tid. Måtte ihvertfall regne med å vente til april for å komme på forsamtale. Så spørs om vi kommer til å vurdere et privat forsøk mens vi venter..

Hvis du orker å reise så kan du overføre søknaden til en av de andre sykehusene. :)

Vi sendte henvisning i starten av juli, tok blodprøver i slutten av juli og skal til samtale 15. oktober. St.Olavs dette da, ser det er lengre ventetid hos Haugesund:/

Ikke dumt å vurdere privat, men som sagt- med å stå på ringeliste kan du være veldig heldig! Men kanskje ikke noe å basere det på da om man allerede er utålmodig og veldig klar for å sette igang:)

Bare send privat melding om det er noe du lurer på- vi har nettopp vært gjennom et forsøk privat. Om du bor i området regner jeg kanskje med det er klinikk hausken du vil bruke? Anbefales på det sterkeste!:)

ja dritt med den lange ventetiden, vi måtte også vente ca 8 måneder på forsamtale, også tok det 4 måneder etter forsamtalen før vi fikk komme igang :/
vi valgte å ta ett forsøk privat, for ville ikke vente så lenge, men man må jo vurdere økonomien, for er ikke billig å gå privat.

Back
Topp