Fra gram til dl ?

Lil_sol

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
Vi som prøver :)
Utmarsj 2024
Har oppskrift på skikkelig god kake jeg har tenkt å lage til bursdagen min, men så står alle målene i gram. Jeg har ikke vekt, så lurer derfor på om noen husker (hvis det i det hele tatt går an) hvordan man kan gjøre gram om til dl ? :) hihi

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kommer helt an på hva det er;) men på mel pakke osv så trur eg det skal stå noe! På melisen står det 1 dl er 60 gram

Man kan selvsagt gjøre om alt fra gram til dl og motsatt, men er ingen felles fasit da alt veier forskjellig og har forskjellig størrelse. Hvis du googler det, eksempel 100gr mel i dl, så burde det komme opp resultater

En del dl mål har forresten sukker og mel gram-mål så lurt å se om din har det!

Hvis det bare er mel og sukker o.l. står det angitt på en del dl-mål og går sikkert å finne ved å google. Er det mange ingredienser det gjelder ville jeg nok enten kjøpt eller lånt meg en vekt for enkelhets skyld... :p

Jeg ville bare kjøpt vekt først som sist. Jeg har en kjekk liten digital vekt, og den bruker jeg faktisk daglig. Det er mye lettere å måle opp korrekt når det er i vekt og ikke i volum, spesielt med for eksempel mel som man kan trykke sammen eller som lufta går ut av når det har stått en stund, så bakverkene blir gjerne tyngre.

Gå på Kitchn og kjøp denne :D
f6ba79f50a59b8d60444287134844f237b9cc9c9.jpg

Helt genial :)

Back
Topp