Fra glede til usikkerhet på 5 minutter!

Da er jeg ferdig hos gyn og selv om spira ble målt til 6,6mm så er det visst helt innafor og jeg skal ikke sammenligne med det som står i apper osv. Mulig jeg er 6+6 / 7+0 i dag. Fikk god informasjon og gikk ut med en god følelse! [emoji3] Alt ser altså veldig bra og lovende ut[emoji173]️ Hjertet og plommesekken var veldig tydelig[emoji7]

Jeg var på ul i dag, den ble målt til 11mm og hun sa det tilsvarer 8+0

Jeg var på ul i dag, den ble målt til 11mm og hun sa det tilsvarer 8+0

Og jeg ble målt til 12 mm i går og var da 7+4 [emoji12] Det er så små marginer at man kan vel ikke legge for mye vekt på de målene. Ultralydapparatet til min gynekolog sa at 12 mm tilsvarte 7+3 så jeg på bildene, for å gjøre forvirringen komplett [emoji85] For min del stemte 7+4 bra med menstermin da [emoji4]

Jeg har slått meg til ro med at lille i magen ikke er for liten ut fra hvor langt jeg er :-) og om det er slik at jeg er et par dager kortere likevel, så er det brått innafor appen likevel. Så nå skal jeg kose meg i helgen uten å bekymre meg over flere mål [emoji3] neste UL blir nok i uke 12[emoji173]️ håper resten også nyter nyhetene med friske spirer med bankende hjertet[emoji173]️

Jeg har slått meg til ro med at lille i magen ikke er for liten ut fra hvor langt jeg er :-) og om det er slik at jeg er et par dager kortere likevel, så er det brått innafor appen likevel. Så nå skal jeg kose meg i helgen uten å bekymre meg over flere mål [emoji3] neste UL blir nok i uke 12[emoji173]️ håper resten også nyter nyhetene med friske spirer med bankende hjertet[emoji173]️

Veldig bra!!! [emoji177] God helg til alle!!

Og jeg ble målt til 12 mm i går og var da 7+4 [emoji12] Det er så små marginer at man kan vel ikke legge for mye vekt på de målene. Ultralydapparatet til min gynekolog sa at 12 mm tilsvarte 7+3 så jeg på bildene, for å gjøre forvirringen komplett [emoji85] For min del stemte 7+4 bra med menstermin da [emoji4]

Jeg synes også det var rart, hadde regnet selv fram til 7+1 utifra eggløsningen... så vet ikke helt hva jeg skal tenke nå [emoji28]

Jeg synes også det var rart, hadde regnet selv fram til 7+1 utifra eggløsningen... så vet ikke helt hva jeg skal tenke nå [emoji28]

Jeg tror jeg ville beholdt din termin ut fra eggløsningen så lenge [emoji4]Ofte endres den jo litt på ordinær ultralyd, men ville ikke stolt nok på så små marginer (og tydeligvis forskjellige utregninger på forskjellige ultralydapparat) til å flytte termin nå. Skal du på flere UL før ordinær?

Hadde regnet meg frem til 7+1 selv utfra eggløsningen... rart... men den lever og alt så fint ut [emoji4]

Jeg vet eggeløsning for jeg testet meg. Så for meg stemmer 7+1. Hadde eggeløsning 11 og 12 OKT :) er små marginer da

Sniker fra oktober 17 - eg var på Tul pga blødning og fikk målt 24mm som skulle tilsvare 9+4, men om en skal tro oul var eg kun 8+6 på tida for Tul. Så det er definitivt måleusikkerhet på tidlig ultralyd! (fikk termin hhvis 2. og 7.oktober, baby kom 16 oktober, KS, men frisk og rask jente [emoji173] [emoji7] [emoji4])

Jeg tror jeg ville beholdt din termin ut fra eggløsningen så lenge [emoji4]Ofte endres den jo litt på ordinær ultralyd, men ville ikke stolt nok på så små marginer (og tydeligvis forskjellige utregninger på forskjellige ultralydapparat) til å flytte termin nå. Skal du på flere UL før ordinær?

Jeg og tenker jeg forholder meg til at jeg er 7+1... jeg har tenkt å bestille en privat ul i uke 12 vis jeg ikke får en til på sykehuset... hun var litt usikker på om jeg skulle ha flere siden jeg hadde blæremola i mai, hun skulle sjekke med kollegaer og sende meg brev

Jeg og tenker jeg forholder meg til at jeg er 7+1... jeg har tenkt å bestille en privat ul i uke 12 vis jeg ikke får en til på sykehuset... hun var litt usikker på om jeg skulle ha flere siden jeg hadde blæremola i mai, hun skulle sjekke med kollegaer og sende meg brev

Høres lurt ut! [emoji106]

Min var også nesten 12 mm, men jeg trodde jeg var 6+4.
I tillegg tilsvarte hjertelyden og plommesekken Ca 8 uker.

Både jeg og gynekologen er i stuss for jeg har vært hos han litt tidligere og vi var sikker på at jeg ikke hadde hatt eggløsning.

Han sa han ikke helt vet hvor langt på vei vk skal si, men k alle fall mer enn jeg har lagt til grunn. Vi ble enige om å ta en ny vurdering 20.12. Inntil da legger jeg 6+4 til grunn

Back
Topp