Fra glede til usikkerhet på 5 minutter!

IdaChristinel

Glad i forumet
Skjønner ikke at det er mulig!
Var på TUL på Volvat i dag og fikk se et bankende hjertet og gynekologen målte spiren til å være 5mm og mente det stemte med at jeg var 7+0?! Kjempe glad når jeg dro, men så...

Begynte så å gruble på disse 5mm, da jeg synes det hørtes lite ut.. dum som jeg er googlet jeg, men gikk også å så på appen. I og med at jeg er 7+0 så burde jo fosteret være 9mm hvertfall..
Hvordan kan da gyn mene at de 5mm var helt normalt og tilsier 7 uker?!

Kjenner jeg brått ble veldig usikker og lei meg.. egentlig mest forvirra og fortvila...

Vet ikke helt hvor jeg skal med dette innlegget, men noen som har blitt målt til det samme og fått beskjed om at det var normalt? :-(

Jeg hadde stolt på gynekologen jeg:) Det er ikke alltid like like lett å måle når det er så lite. I preglife står dette (du er jo bare en dag lenger enn 6+6):

4d77f25ecd6f7bd70c13e8982894d0d2.jpg

Jeg hadde stolt på gynekologen jeg:) Det er ikke alltid like like lett å måle når det er så lite. I preglife står dette (du er jo bare en dag lenger enn 6+6):

4d77f25ecd6f7bd70c13e8982894d0d2.jpg
Men burde det ikke da vært 8mm i slutten av uke 6? Får bare prøve å stole på gyn. Så jo et bankende hjerte hvertfall❤️. Synes bare det var så rart.

Men burde det ikke da vært 8mm i slutten av uke 6? Får bare prøve å stole på gyn. Så jo et bankende hjerte hvertfall[emoji173]️. Synes bare det var så rart.

Aah, jeg har bare tenkt at fosteret var mellom de målene i løpet av den uken. Tror jeg hadde prøvd å slappe av likevel siden gynekologen ikke var bekymret. Som du sa, du fikk jo se et bankende hjerte:)

Jeg var på TUL 7+2, men blei målt til 7+0 på tirsdag. Ser på bildet jeg fikk at det står 0,88cm CRL. Hun målte flere ganger og sa først 6+6 som gjorde meg litt engstelig, men gjennomsnittet for målingene blei 7+0. Så lenge gyn sa alt så normalt ut må vi nok bare stole på det å senke skuldrene, ikke alltid så lett.

Nei, håper hun målte feil egentlig. Følte hun var usikker selv egentlig og veldig rask. 10 min brukte hun totalt på timen.. hun "styrte" på pinnen kun to ganger..
har bestilt ny hos ei annen som jeg var hos med første. For synes hun jeg var hos i dag egentlig bare gav meg flere spørsmål og stressa sånn.. :-/ litt teit å gå på to etter hverandre, men sitter med en skikkelig skuffelse og bare spørsmål etter den timen...

Tror det er lett å bomme litt på målingene såpass tidlig. Hun jeg var hos så ikke så mye heller, men målte flere ganger og tok seg tid med det. Skjønner at du ønsker ny time hos noen du har bedre erfaringer med og håper du får senket skuldrene etter dette. Når har du ny time?

Sniker fra juni! Sist jeg gikk gravid ble babyen alltid målt under «normalen» på tidlig ultralyd, ble alltid satt tilbake! Kom på ordinær og han var akkurat som han skulle, fikk da termin samme dag som menstermin var [emoji1] det går helt sikkert fint!!

Sniker fra juni! Sist jeg gikk gravid ble babyen alltid målt under «normalen» på tidlig ultralyd, ble alltid satt tilbake! Kom på ordinær og han var akkurat som han skulle, fikk da termin samme dag som menstermin var [emoji1] det går helt sikkert fint!!
Godt å høre noen har opplevd lignende med solskinnshistorie ❤️ Får bare håpe og prøve å slappe av :-)

Tror det er lett å bomme litt på målingene såpass tidlig. Hun jeg var hos så ikke så mye heller, men målte flere ganger og tok seg tid med det. Skjønner at du ønsker ny time hos noen du har bedre erfaringer med og håper du får senket skuldrene etter dette. Når har du ny time?

Det er sant!
Blir faktisk allerede i morgen [emoji85] Hadde i utgangspunktet time i morgen, men flyttet den til i dag pga det passet bedre for sambo som ville være med[emoji4] så da visste jeg hun hadde timen min ledig enda! Hun brukte så god tid forrige svangerskap og var så fornøyd med henne! Hun han også masse god informasjon, så håper hun kan gi meg gode svar og ikke minst tid i morgen [emoji4]

Det er sant!
Blir faktisk allerede i morgen [emoji85] Hadde i utgangspunktet time i morgen, men flyttet den til i dag pga det passet bedre for sambo som ville være med[emoji4] så da visste jeg hun hadde timen min ledig enda! Hun brukte så god tid forrige svangerskap og var så fornøyd med henne! Hun han også masse god informasjon, så håper hun kan gi meg gode svar og ikke minst tid i morgen [emoji4]
Masse lykke til i dag :)
Jeg ble satt tilbake en uke på tidlig ul, men på oul ble jeg satt frem 4 dager i forhold til mens termin. Så tenker som de andre her at det er vanskelig å måle tidlig.

Masse lykke til i dag!! [emoji173]️Jeg har også opplevd at målingene varierer veldig på tidlig ultralyd, og det er jo logisk at det vil ha store utslag når 1 millimeter forskjell i måling kan bety 2 dager forskjell i termin...Prøv å ikke bekymre deg for mye! Selv om man vet når eggløsningen er, kan det ta varierende tid før egget fester seg, så man kan ha kommet kortere uten at man trenger å bekymre seg. Masse lykke til! [emoji177]

Masse lykke til i dag!! [emoji173]️Jeg har også opplevd at målingene varierer veldig på tidlig ultralyd, og det er jo logisk at det vil ha store utslag når 1 millimeter forskjell i måling kan bety 2 dager forskjell i termin...Prøv å ikke bekymre deg for mye! Selv om man vet når eggløsningen er, kan det ta varierende tid før egget fester seg, så man kan ha kommet kortere uten at man trenger å bekymre seg. Masse lykke til! [emoji177]

Tusen takk<3 det er sant :-) men hun var også helt enig i at jeg var 7+0, det jeg også stusset over. Men sitter å ventet nå, så håpet på klare og gode svar [emoji4]

Tusen takk<3 det er sant :-) men hun var også helt enig i at jeg var 7+0, det jeg også stusset over. Men sitter å ventet nå, så håpet på klare og gode svar [emoji4]

Skjønner du stusset over det, men det har nok sin forklaring. Antall uker kommer jo automatisk opp på ultralyd-maskinen når de legger inn målene. Håper du får gode svar nå! [emoji173]️

Da er jeg ferdig hos gyn og selv om spira ble målt til 6,6mm så er det visst helt innafor og jeg skal ikke sammenligne med det som står i apper osv. Mulig jeg er 6+6 / 7+0 i dag. Fikk god informasjon og gikk ut med en god følelse! [emoji3] Alt ser altså veldig bra og lovende ut[emoji173]️ Hjertet og plommesekken var veldig tydelig[emoji7]

Da er jeg ferdig hos gyn og selv om spira ble målt til 6,6mm så er det visst helt innafor og jeg skal ikke sammenligne med det som står i apper osv. Mulig jeg er 6+6 / 7+0 i dag. Fikk god informasjon og gikk ut med en god følelse! [emoji3] Alt ser altså veldig bra og lovende ut[emoji173]️ Hjertet og plommesekken var veldig tydelig[emoji7]

Så bra!! [emoji4] Godt å høre!! [emoji173]️

Så godt å høre!!! ❤️

Back
Topp