Fra duplo til "små"lego?

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Hva tenker dere?
Når er de egentlig store nok til å gå over..
Ser noe av duploen er opp til 6 år.
Mens noe av smålegoen går ned til 5 år.
Men ser jo at min datter på 4 leker med smålego i bhg.
Å nå ønsker hun seg små lego til bursdagen.

Minsønn som fyller 3 år neste mnd, leker kun med små lego i bhg. Og han er visst ganske dreven sier de der. Har kjøpt små lego til b.dagen hans i alle fall :)
Tenker det er veldig individuelt :)

Sent from my iPad using BV Forum

Gutten min blir fire i nov og liker ikke lenger duplo

Minsønn som fyller 3 år neste mnd, leker kun med små lego i bhg. Og han er visst ganske dreven sier de der. Har kjøpt små lego til b.dagen hans i alle fall :)
Tenker det er veldig individuelt :)

Sent from my iPad using BV Forum
tenker det jeg også, for jeg vurderer å kjøpe litt smålego til Vesla nå.

Min på 4 år leker litt med duplo, men ønsker han smålego til bursdag/jul.. De har jo fått de junior lego som er midt i mellom duplo og vanlig lego..

Når de er 4 syns jeg de er store nok til vanlig lego ja. Jenta mi sluttet egentlig å leke med duplo for et par år siden, men så ble det stående borte i noen mnd, og etter at vi flyttet fant hun det fram igjen, og har faktisk lekt veldig mye med det. Hun får vanlig lego til jul da. :)

Mener storebror her begynte med smålego da han var mellom 3.5 og 4 år. Han er fem nå og har bygd lenge iallefall.

Men er bare med bruksanvisning, og det skal bygges opp og settes på hylla ;-)
Er ikke til å lekes med tydeligvis :-P

Min på 4 år leker litt med duplo, men ønsker han smålego til bursdag/jul.. De har jo fått de junior lego som er midt i mellom duplo og vanlig lego..
Må le litt av den junior legoen... det er jo samme type lego som var VANLIG lego da jeg var liten...

Her bygger fireåringen Legofriends etter tegningene, trenger bare litt hjelp av og til. Men hun leker fremdeles med duplo innimellom, og siden lillesøster er bare to blir den nok værende en stund til. Men det skal sies at hun også synes smålegoen er mest spennende. :)

Her bygger fireåringen Legofriends etter tegningene, trenger bare litt hjelp av og til. Men hun leker fremdeles med duplo innimellom, og siden lillesøster er bare to blir den nok værende en stund til. Men det skal sies at hun også synes smålegoen er mest spennende. :)
Det er vel helst Lego friends Vesla vil ha også.. Også prinsesse lego selvfølgelig :P

Tror jenta fikk seg smålego da hun ble 3.

Størstemann begynte med smålego rett før han vart fire, det går veldig fint så lenge me holder oss til dei under sju år, da begynnar det å bli litt vel avansert:) Han leikar med duplo av og til enda, i lag med lillebror på 19mnd:)
For han har Lego vore veldig god trening i konsentrasjon. Han er ein veldig aktiv gut, som ofte skiftar fokus, men når han bygger må han følge bruksanvisning, og ikkje minst sitte stille, så det at han faktisk likar det så godt overraska oss;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil ha masse lego jeg. Så jeg kan bygge hus. Skikkelig arkitekt stil :p

hahahaha!!! se men IKKE røre!!!
Husker enda jeg var lita og hos min farmor. Bygde DE lekre husene. Og satte de fint til pynt. Neste gang jeg kom inn til farmor hadde de dumme søskenbarna mine laga sine "lekre" versjoner av hus....
Trenger ikke si annet enn
"I came in like a wrecking ball"

:p

Back
Topp