Fra blond til brunette?

*LC*

Gift med forumet
Har så lyst på en forandring, men dritredd for at jeg ikke skal bli fornøyd. Nå har jeg striper, så håret mitt er ganske lyst. Min vanlige farge er kjedelig kommunefarge (hvorfor kalles det det forresten:)?). Har lyst til å farge det brunt, men hvis det kræsjer helt, kan man avfarge da evt? Det er jo så kjipt å lysne det hundre ganger for å få vekk gulskjæret igjen.

For å få det pent, må det forpigmenteres, dvs at man må tilsette røde pigmenter som håret ditt ikke har. Og nei, har du først farget det kan du ikke avfarge det og få et pent resultat. 
Dette er med andre ord ikke en prosess du bør gå på selv, men la en frisør gjøre jobben. 

Gikk helt fint når jeg gikk fra blond til brunette for en mnd siden ca, tok i en mellom brun farge og det ble bra men sikkert ikke dumt å ta det hos frisør..Kan du ikke bruke glansvask først? Det går vel bort igjen eller??

Labambie skrev:
For å få det pent, må det forpigmenteres, dvs at man må tilsette røde pigmenter som håret ditt ikke har. Og nei, har du først farget det kan du ikke avfarge det og få et pent resultat. 
Dette er med andre ord ikke en prosess du bør gå på selv, men la en frisør gjøre jobben. 

Selvfølgelig! Jeg farger ikke eller striper ikke selv - så vondt vil jeg ikke håret mitt;). Det er så vanskelig å bestemme seg - kjedelig å angre etterpå:(. Må nok i tenkeboksen litt til. Har vært så fornøyd med det lyse håret, men så synes jeg at det er så fint med brunt hår også. Takk for svar Labambie:).

Back
Topp