Fra amming til mme

Babyziz

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Til dere som har ammet men gått over på mme. Hvordan gjorde dere det ??

Eg har lyst til å slutte å amme da verken meg eller nurket trives med det lengre. Hun stresser veldig på puppen, noe som har gått over til små spising. Hun går lite opp i vekt.
Fikk beskjed av helsesøster i dag at eg skulle begynne med en flaske mme om dagen, men da vi prøvde dette i dag, endte det med at nurket ikkje tok flasken. Ligger bare å tygger, nekter å suge(hun tar heller ikkje smokk)
Så hvilken tips vil dere gi meg ??

Prøv litt til. Kan hende hun må øve seg litt med flaska. Bytt merke om det ikke fungerer :)

Jeg måtte prøve tre eller fire ganger før han skjønte flasken.. [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har prøvd 2 ganger i dag. Har avent flaske. Bør eg prøve et annet merke ?? Og skal eg gi før eller etter puppen ??

Hvis du skal gi mme i tillegg til å amme, så bør du amme først og gi flaske etterpå. Jeg ville nok prøvd Avent noen flere ganger. For noen er det litt vanskelig med flaske i starten :)

I første omgang blir det begge deler ja. Eneste tiden vi koser oss på e jo på natten og morningen. Kvelden e den verste tiden å amme på. Da stresse hun bare

Her tok vi en rolig overgang. Så begynte med ei flaske mme om gangen. Bytta ut et og et måltid. Men nå hadde jeg også mye melk i fryseren så vi brukte opp den også. Brukte vell ca 2uker på overgangen. Pumper meg fortsatt 2ganger i døgnet, sånn at han får et måltid mm. Men det har vært mest fordi jeg ikke har ville slippe i tak i amminga. Har hatt mer enn nok næring, men masse tull ellers.. Og nå er det vell ikke lenge før jeg gir meg helt med pumping og styret der..

I første omgang blir det begge deler ja. Eneste tiden vi koser oss på e jo på natten og morningen. Kvelden e den verste tiden å amme på. Da stresse hun bare
Akkurat sånn er det her også!

Men jeg har ikke tenkt å slutte av den grunn da.

Her tok vi en rolig overgang. Så begynte med ei flaske mme om gangen. Bytta ut et og et måltid. Men nå hadde jeg også mye melk i fryseren så vi brukte opp den også. Brukte vell ca 2uker på overgangen. Pumper meg fortsatt 2ganger i døgnet, sånn at han får et måltid mm. Men det har vært mest fordi jeg ikke har ville slippe i tak i amminga. Har hatt mer enn nok næring, men masse tull ellers.. Og nå er det vell ikke lenge før jeg gir meg helt med pumping og styret der..
Har går hun lille for lite opp i vekt. Og på kvelden e det bare stress å amme henne. Hun stresser, spytter ut puppen, suger litt på den igjen og spytter den ut igjen. Hun små spiser bare, så hun e på puppen nesten hver time. Så e begynt å gå litt lei. Orker ikkje å begynne å pumpe.

viss du må bytte flaskemerke, så har eg mye god erfaring med mam-flaskene, mens en venninne sverger til dr.brown. så det er vel bare å prøve ut ulike typer frem til du finner en ho godtar:) men som andre nevner, det er nok lurt å prøve noen ganger først, flaske er jo uvant for de:)

Har går hun lille for lite opp i vekt. Og på kvelden e det bare stress å amme henne. Hun stresser, spytter ut puppen, suger litt på den igjen og spytter den ut igjen. Hun små spiser bare, så hun e på puppen nesten hver time. Så e begynt å gå litt lei. Orker ikkje å begynne å pumpe.
Nei, da er det ikke noe stas lenger! Jeg hadde jo pumpa i en evighet forut jeg da.. Men hva med å begynne å bytte ut kveldsmåltidet først da!? Siden dere bare kaver å styrer allikevel da! :)

Nei, da er det ikke noe stas lenger! Jeg hadde jo pumpa i en evighet forut jeg da.. Men hva med å begynne å bytte ut kveldsmåltidet først da!? Siden dere bare kaver å styrer allikevel da! :)
E det eg prøvde på i går. Var ikkje lett å få henne på den flasken. Hun bare sovnet

E det eg prøvde på i går. Var ikkje lett å få henne på den flasken. Hun bare sovnet
Æsj da.. Må nok bare prøve igjen, evt prøve ei anna flaske. Tutene er jo forskjellige. Vi har Avent og Dr.Browns. Er mest fornøyd med Dr.Browns, for han får i seg mindre luft. Men han tar jo alt her da.. Må nok bare prøve deg frem å gi det noen forsøk. Lykke til!

Æsj da.. Må nok bare prøve igjen, evt prøve ei anna flaske. Tutene er jo forskjellige. Vi har Avent og Dr.Browns. Er mest fornøyd med Dr.Browns, for han får i seg mindre luft. Men han tar jo alt her da.. Må nok bare prøve deg frem å gi det noen forsøk. Lykke til!
Har lest om folk som har brukt tomme tippee. Og e fornøyd med den. Hørt om det merke?? Eventuelt kor for man kjøpt de ??

Takker for all hjelp. Da e det bare til å prøve seg fram. Har tenkt å prøve litt nå på dagen når hun ikkje e så sutrete og kosete. Kanskje hun for det bedre til da.

Har lest om folk som har brukt tomme tippee. Og e fornøyd med den. Hørt om det merke?? Eventuelt kor for man kjøpt de ??

Jeg har brukt tomme tippee, kjøpte på barneutstyrsbutikk.. [emoji4]

Back
Topp