Fra 3kløver til 4kløver

Ametyst83

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Da var det på tide og lage seg en liten dagbok, for det er ikke bare bare å bli gravid igjen. Jeg ble 41 år i November så tiden er ikke helt på min side heller..

Har 3 flotte barn, nr 1 gutt på 19, nr 2 jente på 13 og minste mann gutt født mars 2023.
Vi var jo egentlig ferdige når vi fikk jenta vår i 2007, men så forandret jo ting seg og drømmen om en liten til kom. Det var ikke bare å blir gravid med han heller, det tok sin tid, men vi var mere sånn skjer det så skjer. Så testet ikke aktivt eller EL heller. Men, positiv test fikk jeg til slutt :love7
Etter han så sa jeg at jeg ønsker 1 til, er jo kjempe fint for han å ha et tett søsken og vokse opp med. Vi satt aldri noen plan på når det skulle skje, men en gang i fremtiden.. så ble jeg spontant gravid i mai, vi ble jo kjempe glade for det og så frem til en liten baby termin 3 februar 2025.. Men, dessverre så ble den drømmen knust og vi mista vår lille spiste 21 Juni 2024 i uke 8. Kjenner en stor sorg og et stort savn.
Så vi startet å prøve for fullt på en ny august.
og nå er vi i PP 5 men, fortsatt bare negative tester.
Får jeg TR på tirsdag, så starter jeg på Letrozol på dag 3 i syklusen som blir 12 Desember.

Nå så har jeg jo lagt på meg litt siden jeg ble gravid i mai, og jeg tenker at det også kan spille en stor rolle på det å bli gravid. Men, har virkelig ikke hatt motivasjon for å gå ned i vekt eller å trene. MEN, fra i morgen så er det ikke snakk om noe annet. Nå må jeg virkelig jobbe hardt med meg selv og starte! Det er det beste for meg, min kropp og evt et sunt svangerskap :Heartred
Skal oppdatere helle reisen i dagboken, fra start til slutt.

Prøve Perioder:

PP1 EL 7 Aug TR 20 Aug: Negativ
PP2 EL 3 Sept TR 16 Sept: Negativ
PP3 EL 1 Okt TR 15 Okt: Negativ
PP4 EL 29 Okt TR 11 Nov: Negativ
PP5 EL 27 Nov TR ? Des: Negativ

Har opplevd noen tester med strek, men er veldig usikker på om de har vært kjemisk eller bare skygge.

Min vekt nedgang:

9/12.23
BMI: 39,7
Vekt: 124,4

Last edited:
Heier på at det skal klaffe for dere snart :Heartred Håper tr holder seg laaaangt unna på tirsdag :love7

PP5, 11 DPO:

Negativ test i dag tidlig. Kjenner det murrer litt, og har litt ømhet i korsryggen. Føler også litt tyngde/nedpress. Ømme bryster har også kommet. Tenker det er kroppen som gjør seg klar til TR. HP ligger også på 61.

Startet med faste igjen i dag og gikk en trening tur med høyt tempo på 1t 22 min, ble 4,45 km. Kjempe deilig og kunne svette litt igjen. Nå håper jeg virkelig trenings motivasjonen Kommer sakte men sikkert tilbake!

Vedlegg

• IMG_9091.jpeg
    IMG_9091.jpeg
    849,6 KB · Visninger: 27
PP5, 12 DPO:

I dag er dagen hvor store livsstilsendringer er i gang.
Nå er det ingen vei tilbake. Endringer må skje en gang for alle!
Jeg har aldri vært så stor før i mitt liv(utenom de gangene jeg har vært gravid) Men, har alltid klart å gå ned før.
Jeg sto opp kl 6 av meg selv i dag.
Fulgte han minste til bhg, gikk hjem og fikk hun mellomste av gårde til skolen. Så var det bare å få på seg trenings tøyet og komme seg ut døra.
Er ganske stolt av meg selv i dag, for med tanke på hvor dårlig aktiviteten har vært den siste tiden etter SA i sommer, så ble det en gå tur på 1 1/2 time.
Kom hjem og spiste en deilig frokost og siden jeg har kuttet kaffe nå og ikke har det i hus, så måtte jeg bare jukse med en energi drikk.. er ikke bare bare å stå opp kl 6.

I dag er jeg også 12 DPO, i dag er det også siste sjangsen for at et evt befruktet egg skal feste seg, men tviler egentlig på at det skjer. Tenker at TR starter i morgen/Onsdag. Er veldig klar for det. Er jo så veldig spent på å starte med Letrozol denne syklusen.

Vedlegg

• IMG_9208.png
    IMG_9208.png
    164,8 KB · Visninger: 36
  • IMG_9204.jpeg
    IMG_9204.jpeg
    112,5 KB · Visninger: 36
  • IMG_9209.jpeg
    IMG_9209.jpeg
    395,6 KB · Visninger: 35
Last edited:
Følger deg her, heier på deg! :happy:
Så utrolig koselig :love7 Tenkte det var på tide og lage en dagbok nå. Ting skjer ikke over natta.. Sieen det blir siste babyen i flokken så blir det ekstra koselig å oppdatere reisen og ha noe å se tilbake til. Og jeg håper det vil hjelpe meg med motivasjonen jeg trenger for å komme meg ned i vekt også :love7

Så koselig at du har startet dagbok! :love7
Åh, takk :love7 Ja, tenkte at nå var jeg nødt til det. Herregud, tenk at vi går inn i PP6 :wtf: Hadde liksom aldri trodd at det skulle skje. Man får så mye på hjerte og tanker som spinner av gårde . Så like greit og få skrevet det ned et sted hvor det ikke forsvinner i bakover for hver IKM gruppe man er i

Da var det på tide og lage seg en liten dagbok, for det er ikke bare bare å bli gravid igjen. Jeg ble 41 år i November så tiden er ikke helt på min side heller..

Har 3 flotte barn, nr 1 gutt på 19, nr 2 jente på 13 og minste mann gutt født mars 2023.
Vi var jo egentlig ferdige når vi fikk jenta vår i 2007, men så forandret jo ting seg og drømmen om en liten til kom. Det var ikke bare å blir gravid med han heller, det tok sin tid, men vi var mere sånn skjer det så skjer det og en dag fikk jeg en positiv test :love7
Etter han så sa jeg at jeg ønsker 1 til, er jo kjempe fint for han å ha et tett søsken og vokse opp med. Vi satt aldri noen plan på når det skulle skje, men en gang i fremtiden.. så ble jeg spontant gravid i mai, vi ble jo kjempe glade for det og så frem til en liten baby termin 3 februar 2025.. Men, dessverre så ble den drømmen knust og vi mista vår lille spiste 21 Juni 2024 i uke 8. Kjenner en stor sorg og et stort savn.
Så vi startet å prøve for fullt på en ny august.
og nå er vi i PP 5 men, fortsatt bare negative tester.
Får jeg TR på tirsdag, så starter jeg på Letrozol på dag 3 i syklusen som blir 12 Desember.

Nå så har jeg jo lagt på meg litt siden jeg ble gravid i mai, og jeg tenker at det også kan spille en stor rolle på det å bli gravid. Men, har virkelig ikke hatt motivasjon for å gå ned i vekt eller å trene. MEN, fra i morgen så er det ikke snakk om noe annet. Nå må jeg virkelig jobbe hardt med meg selv og starte! Det er det beste for meg, min kropp og evt et sunt svangerskap :Heartred
Skal oppdatere helle reisen i dagboken, fra start til slutt.

Min vekt nedgang:

9/12.23
BMI: 39,7
Vekt: 124,4
Lykke til med både prøvingen og vektnedgangen. You can do it !!:talk017
Krysser også fingrene for spire på vei i 2025!!:Heartpink Håper det klaffer for dere.

PP5, 13 DPO:
Hvilepulsen gikk ned til 58 i dag, så TR i morgen for den kom ikke i dag. Det er jo egentlig veldig positivt i seg selv, lenger dager før TR betyr lengre DPO dager som er viktig i seg selv.
Har vært så trøtt i helle dag og små fryser.. typisk TR.
tvingte meg selv på en litt kortere tur med hunden i dag, og vekten er mye mindre en i går.
Masse vann er på vei ut av kroppen.
Snakket med mannen ang det at det ikke klaffer, og hva vi føler rundt det. Han syntes det er like kjipt som meg, men er overbevist av at det skjer snart :Heartred
Ble en kortere tur, men alt er bedre en ikke no.

Vedlegg

• IMG_9269.png
    IMG_9269.png
    173,3 KB · Visninger: 19
  • 53A0BCBC-C406-477D-BF2D-06D120227BF7.jpeg
    53A0BCBC-C406-477D-BF2D-06D120227BF7.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 20
  • 93A91EF1-4934-48A7-90D1-950D3DFCB318.jpeg
    93A91EF1-4934-48A7-90D1-950D3DFCB318.jpeg
    363,6 KB · Visninger: 18
Last edited:
PP5, 14 DPO… Eller PP6, CD 1

I dag tenker jeg TR kommer, gikk på do og hadde litt brunt utflod. Den er litt seinere en vanlig nå, men lenger lutefase man har jo bedre er det..
Har vært og hentet Letrozol :) Blir oppstart fredag den 13, det positive med oppstarten denne mnd er at jeg skal ha EL fra venstre side. Det er siden med eggleder..

Vedlegg

• IMG_9285.jpeg
    IMG_9285.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 13
Last edited:
PP5, 14 DPO… Eller PP6, CD 1

I dag tenker jeg TR kommer, gikk på do og hadde litt brunt utflod. Den er litt seinere en vanlig nå, men lenger lutefase man har jo bedre er det..
Har vært og hentet Letrozol :) Blir oppstart fredag den 13, det positive med oppstarten denne mnd er at jeg skal ha EL fra venstre side. Det er siden med eggleder..

11/12
120,9 kg BMI 38,6
Flere positive ting denne pp! El fra riktig side OG letrozol. Nå MÅ det være din tur :Heartred

Så spennenende med Leterozol nå! Du trenger ikke noe mer oppfølging fra gynekolog når du har tatt det? Var det tre tabletter man tok? Eller hvordan fungerer det?

Så spennenende med Leterozol nå! Du trenger ikke noe mer oppfølging fra gynekolog når du har tatt det? Var det tre tabletter man tok? Eller hvordan fungerer det?
Ja, veldig :) Håper så inderlig at det klaffer nå.
Skal ta 2 tabletter om morningen til samme tid hverdag i 5 dager. Skal ta blodprøve på CD 21 ca

Back
Topp