Fra 3 til 4

Iselin1405

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Flere som har en fra før av og venter nr 2?

Jeg har litt panikk for hvordan hverdagen blir, blir den tøff eller blir det ikke den store overgangen vi frykter. Flere med samme følelse?
 
Ja, akkurat samme følelse(r) her! :) hadde trodd jeg skulle tenke at "nå vet jeg alt fra forrige gang", men alt kjennes på en måte like ukjent og spennende ut som sist.
 
Eg har ei på 2 frå før av, og er gravid nå. Har to bonussønner og, mn dei er så store. Eg gruar eg litt for korleis det blir for snuppa mi. Ho er puppeguri(ammar framleis) og veldig mammadalt. Ho blei sjalu på babybornet sitt, forde eg hadde den i fanget. Ho blir og sjalu om eg og mannen kosar eller nussar. Håpar det rettar seg..
 
Vi venter nr 5 [emoji23] altså min 3 og hans 4 [emoji12] overgangen kommer til å gå så bra! Forstår redselen. Jeg hadde vært alene med min datter i 4 år. Plutselig fikk jeg 2 bonus barn og ventet min andre. Men det gikk så fint! Samarbeid og kommunikasjon, så kommer det til å gå så bra [emoji16]
 
Fikk første i 2011 og nummer to i 2015. Det gikk egentlig greit [emoji4] Syns det er mer travelt nå når minsten er i trassen [emoji51]
 
Jeg har en på 15 mnd, og venter nr 3 (dødfødt nr 2) nå. Da jeg gikk gravid med min sønn som dessverre ble født stille så så jeg for meg den overgangen og ble stresset hele tiden med tanke på to så tette! Nå er jeg ikke like stresset kjenner jeg. det kan være fordi denne er så planlagt som den er, men samtidig så er jo han vi har blitt litt eldre og litt mer selvhjulpen når nestemann kommer enn han ville blitt da ham som skulle blitt født nå i mars skulle kommet.

Men babytiden gleder jeg meg til, og tror ikke det blir den største overgangen så lenge pappaen står på å gjør litt mer denne gang enn sist.. haha :rolleyes:
 
Vi overlevde kolikk, så da tenker jeg at jeg overlever det meste med en til også!xsmile9 Men har vært inne på tanken om hvordan det egentlig blir sånn i praksis, siden guttungen her er ekstremt mammadalt! Får bare ta det som det kommer, gikk i alle fall ikke an å forberede seg på overgangen fra å være kun to til å bli en familie på 3, så man har jo mye mer erfaring innabords denne gangen. Men om den kunnskapen har noe nytte for seg det aner jeg jo igrunn ikke!:shifty:
 
Tenker på det samme!

Har en okt2015 jente fra før som er veldig mammajente. Jeg vil ikke at hun skal miste noe oppmerksomhet, selvom hun selvfølgelig vil miste noe fra meg, men kanskje da ta mere fra Pappaen. Blir jo helt fantastisk for henne, men har dårlig samvittighet for at jeg ikke lenger bare skal være hennes Mamma..

Også har vi det jo endelig så deilig på nettene nå, og lurer på hvor tungt det vil bli med en ny bebi :O Når jenta mi var liten ammet hun annenhver time i minimum 30 min gjennom hele døgnet, og jeg klarte bare amme sittende de første mnd. Så ble lite søvn. Vil ha like mye energi og kunne gi henne like mye! Men får jo bare håpe at en lillebroster vil gi henne det ekstra hun evt mister fra meg. Blir jo stas for henne! Får bare være flink å prate masse om alt lenge før bebien kommer.
 
Back
Topp