Fra 2 til 3 barn

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Hvordan var overgangen fra 2 til 3? Hva merket du/dere mest til?:-)

Det lurer jeg også på. Tredjemann ankommer neste måned og jeg begynner å få litt hetta :P

Denne følger jeg også med på!!! :)

Generelt ble alt mer hektisk, en til som skal ha mat, legges, kles på..osv ikke minst økte kles, sko og matbudsjettet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er 3. mann bare 6 uker enda, så er vel ikke så merkbar forskjell enda. Eneste er når vi skal noe, spesielt når vi skal i bhg om morgenen er det ganske hektisk.
Tre som skal ha klær på, pusse tenner, en liten som må ha mat opp i alt dette og så skal du i tilegg gjøre deg selv klar :P
Så foreløpig litt mer hektisk men også veldig kos :)

Jeg har lurt på det samme og har av flere fått som svar at overgangen fra 1-2 var mye mer hektisk enn fra 2-3. Dette fordi livet med 1 er så rolig og bedagelig og når nr 2 kommer blir alt så mye mer hektisk. Når nr 3 kommer, har de allerede så mye å gjøre, at forskjellen føles ikke så stor :)
Så koselig med nr 3 - gratulerer og lykke til :)

Nja, nå er jeg kanskje ikke helt representativ fordi mellom 2-3 er det 16 mnd men vi gikk fra å ha det rolig til totalt kaos.

Jeg har ikke nok hender til å holde dem i hånden, ofte litt vanskelig å få planer til å gå opp, de er en 'gjeng' og ikke bare ett par. Det ble plutselig veldig dyrt med bhg og sfo utgifter men ellers klager jeg ikke.

Ville valgt mer mellomrom men aldri å ikke få 3 :)

Her er det 3 på 5 år, minste 5 uker, og det har gått strålende :D Vi har ikke trengt å bytte bil ;) hehe, og vi har hus med nok soverom ;)

MYE mer klesvask, MYE MYE mer pga. gulpekluter osv :P Ellers merker vi ikke overgangen så mye enda, litt mer organisering når vi skal på noe, men har enda ikke kommet for sent til en avtale, selv ikke alene med de 3 små ;)

Vi har vært heldig, men rolig baby, ingen sjalusi, mor og far frisk og rask, og en familie som hjelper oss om vi skulle ha behov for det. :)

Blir nok mer travelt når lille begynner i bhg. og eldste på skolen, da skal de på forskjellige steder, blir mer på ettermidadgene, og SFO/barnehage vil koste mer.

Nja, nå er jeg kanskje ikke helt representativ fordi mellom 2-3 er det 16 mnd men vi gikk fra å ha det rolig til totalt kaos.

Jeg har ikke nok hender til å holde dem i hånden, ofte litt vanskelig å få planer til å gå opp, de er en 'gjeng' og ikke bare ett par. Det ble plutselig veldig dyrt med bhg og sfo utgifter men ellers klager jeg ikke.

Ville valgt mer mellomrom men aldri å ikke få 3 :)
Akkurat som her og helt enig i alt:D

Gått strålende her. Mine to eldste er 5 og 4 år. (13 mnd i mellom). Yngste er 5 mnd. Går så det suser. Rutinene hadde vi på plass fra før av. Nå er vi jo i perm til august 2015, så spent på om det går like enkelt når begge jobber og eldste går på skole og de to andre i bhg.

Her venter vi nr 5 nå :-)
Var fra å ha 1 til å ha 2 som var den største overgangen for oss. Nå er vi så heldige at vi har hatt 4 rolige babyer og veldig lite sjalusi. I tillegg har far jobbet sånn at han har levert i bhg om morgenen så jeg har sluppet å ta med baby ut for å få levert. Blir mer klesvask og organisering, men jeg har også blitt flinkere til å planlegge ting og til å senke kravene. Og så tror jeg ungene her har blitt flinkere til å hjelpe til. Sier seg selv at man ikke kan være "tjener" for ungene når man har så mange ;-)

Jeg syns det går veldig bra! De er heldigvis gode venner. Det morgentimene på hverdager som er den største utfordringen hos oss. Alle mine er i barnehagealder :)

Her venter vi nr 5 nå :-)
Var fra å ha 1 til å ha 2 som var den største overgangen for oss. Nå er vi så heldige at vi har hatt 4 rolige babyer og veldig lite sjalusi. I tillegg har far jobbet sånn at han har levert i bhg om morgenen så jeg har sluppet å ta med baby ut for å få levert. Blir mer klesvask og organisering, men jeg har også blitt flinkere til å planlegge ting og til å senke kravene. Og så tror jeg ungene her har blitt flinkere til å hjelpe til. Sier seg selv at man ikke kan være "tjener" for ungene når man har så mange ;-)

Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for deg! Supermamma ❤️

Vi har fått tre unger på 5 år... det har gått overraskende bra :p Største overgangen var å få 1 barn syns jeg.. de to siste har bare hengt på.. Det er jo hektisk, men langt i fra sånn jeg forestilte meg ;) Myyye glede :)

Jeg har lurt på det samme og har av flere fått som svar at overgangen fra 1-2 var mye mer hektisk enn fra 2-3. Dette fordi livet med 1 er så rolig og bedagelig og når nr 2 kommer blir alt så mye mer hektisk. Når nr 3 kommer, har de allerede så mye å gjøre, at forskjellen føles ikke så stor :)
Så koselig med nr 3 - gratulerer og lykke til :)
For meg har dette ikkje stemmt, synes det var mye mer hektisk å få nr tre:)

Back
Topp