Frøkner vil ikke

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Ligge for seg selv!! Hun våkner med en gang vi legger henne ned.. Er dette normalt? Det er så fryktelig slitsomt og hemmende! Får jo omtrent ikke spist/stelt meg:-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Ligge for seg selv!! Hun våkner med en gang vi legger henne ned.. Er dette normalt? Det er så fryktelig slitsomt og hemmende! Får jo omtrent ikke spist/stelt meg:-/

Frøkna.... Skulle det stå!:-)

Jeg har hatt noen dager med det samme nå.
Hun har holdt det gående et par netter også. Selv om hun er god og mett, normal fordøyelse osv. Veldig frustrerende.

Det som jeg har funnet ut at funker bra her er å synge henne i søvn. Så jeg har kjøpt tre sangbøker, og når jeg legger henne ned synger jeg for henne og stryker henne i ansiktet til hun sovner...
Hun blir veldig rolig og harmonisk av det hvertfall...
Pappaen har også forsøkt, men uten hell.
Tror hun er mest komfortabel med min forferdelige sangstemme for øyeblikket...
Stakkars lille.....:smiley-angelic006

Jeg har hatt noen dager med det samme nå.
Hun har holdt det gående et par netter også. Selv om hun er god og mett, normal fordøyelse osv. Veldig frustrerende.

Det som jeg har funnet ut at funker bra her er å synge henne i søvn. Så jeg har kjøpt tre sangbøker, og når jeg legger henne ned synger jeg for henne og stryker henne i ansiktet til hun sovner...
Hun blir veldig rolig og harmonisk av det hvertfall...
Pappaen har også forsøkt, men uten hell.
Tror hun er mest komfortabel med min forferdelige sangstemme for øyeblikket...
Stakkars lille.....:smiley-angelic006
Da skal jeg prøve det! Snuppa her vil ikke ha smokk heller, så hun bruker puppen som smokk, og hun vil ikke sove alene, så det hele har endt opp med at hun ligger imellom oss... Noe jeg ikke ønsker, men må pga søvn.... Uff så slitsomt dette egentlig er:-p Godt man glemmer fort;-)

Da skal jeg prøve det! Snuppa her vil ikke ha smokk heller, så hun bruker puppen som smokk, og hun vil ikke sove alene, så det hele har endt opp med at hun ligger imellom oss... Noe jeg ikke ønsker, men må pga søvn.... Uff så slitsomt dette egentlig er:p Godt man glemmer fort;-)

Må få en oppdatering om noen dager da:)

Han her vil også bare sove i armene/på oss. Og vi lar han det. Han mangler tross alt 10 dager med nærhet etter sykehusoppholdet. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er helt normalt. :) har hatt mange sånne dager. Da bruker jeg bæresjal. Her ville ikke lille ligge i vogna, men så begynte jeg å surre han inn i teppe helt opp til nakken med armene godt inntil kroppen og da sover han godt å lenge.

Favoritt teppet er fortiden voksi- gullull teppe det er stort nok og litt tøyelig.

Les litt om "tilknyttningsomsorg" jeg er stor tilhenger av det å finner trøst i det på sånne dager.

Hu her har noen slike dager å...men funke like greit på pappa'n som på meg heldigvis:) kan ha noe m at j ikke ammer å hu bruke smokk:) noen ganger tror j hu bare ønsker nærhet eller rett og slett vil ligge litt på magen:) så da sitt vi her da:) heldigvis har hu flere dager hvor d går fint ann å ligge for seg selv å sove:) håper d går seg til for deg:)

Går det bedre hvis hun får ligge på magen? Her roer lillegutt seg fortere når han kommer over på magen- enten på oss eller i vuggen. Pass på at underlaget er fast og ingen bamser ol rundt hodet. Pga hovent og sårt vakuum-hode til vår gutt ble vi anbefalt å avlaste litt i denne stillingen. Men vi holder oss i nærheten og følger med. JM fortalte om flere som måtte ty til magen for å kunne roe ned.

Ja, når hun sover på oss, ligger hun i fosterstilling på magen.. Kanskje jeg skal legge henne i senga på magen. Jeg pakker henne alltid godt inn i helseteppet og deretter i babynesten! Men hun våkner få minutter etter jeg har lagt henne ned! Da jeg prøvde bæresjalet igår, søkte hun bare febrilskt etter pupp, haha!! Jeg har fått en jeg må bryne meg på;-)

Min første var også veldig sånn... Vi brukte mye å bysse med vogna:) tilslutt ble han fortrolig med å ligge der...

Snuppa her hadde også noen dager med nærhetsbehov, der vi ikke får lagt henne fra oss uten at hun våkner. Heldigvis er det samme om det er meg, pappaen eller pappaens tante som holder henne, så vi fikk avlastet hverandre.

Om natten sover hun i senga vår hun uten å være oppå oss, men vil gjerne ligge klint inntil oss til hun sovner. Og flytter jeg henne bort fra meg for å få bedre plass, åler hun seg bort til meg (5 uker, og kryper på en måte alt), for hu VIL visst ligge under meg når jeg sover... :p hehe

Snuppa her hadde også noen dager med nærhetsbehov, der vi ikke får lagt henne fra oss uten at hun våkner. Heldigvis er det samme om det er meg, pappaen eller pappaens tante som holder henne, så vi fikk avlastet hverandre.

Om natten sover hun i senga vår hun uten å være oppå oss, men vil gjerne ligge klint inntil oss til hun sovner. Og flytter jeg henne bort fra meg for å få bedre plass, åler hun seg bort til meg (5 uker, og kryper på en måte alt), for hu VIL visst ligge under meg når jeg sover... :p hehe
Ja, min gjør det samme... Om jeg har henne oppi babynesten mellom oss, sovner hun ikke. Men om hun får ligge tett inntil sovner hun med en gang;-)

Vi har det sånn vi også :) går litt bedre om han sover på dagtid, da sover han videre i senga si når jeg legger han ned på kvelden :) to siste dagene har vi latt han sove på oss så han får sove, og idag sov jeg også haha :)

Lilleputt her liker best å ligge i ringslynga. I det elastiskesjalet må jeg bevege meg hele tiden

Har det helt likt. Lillegutt sover kjempegodt i bæresjalet, men jeg må ikke stoppe uten gå rundt og vugge... Kan ikke heller legge han ned i babynestet på natten etter mat uten at han vokner igjen. Noen ganger går det når jeg legger meg helt inntil og stryker han på ansiktet og synger.
I natt sov han på mitt bryst og jeg halvt satt og sov. Har nå begynt å legge babynestet i vognen når vi går tur og da sover han gott.
Dette er en fase da de trenger nærhet og jeg prøver å gi det så mye som mulig. Har dessverre ingen råd men det går som regel seg til om ikke alt for lenge.

Vi har hatt det slik noen dager, at hun er vanskelig å få til å sove. Det har blitt mye gåing og byssing. Da har jeg kunne lagt henne fra meg når hun sover godt.

Regner med det går seg til, når hun noen uker mer...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Igår kveld prøvde jeg å pakke hu ordentlig inn i teppet! Å jaggu sovna hu get:D gjorde det samme i natt, første natta hvor hu ikke har gråti og vært vanskelig å legge etter mating :) 10poeng (y) ! :D

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster: 13.05.2014

Dette bør du egentlig bare nyte tenker jeg, så får du bare være udusjet og ustelt en stund. La mannen din lage matpakker til deg slik at du har mat når du er alene med henne. Hun trenger deg nå, og er vant med å være inntil deg 24/7, og hun klarer ikke å gi slipp. Om en stund har det gått seg til. Forstår at du blir sliten alså, men prøv å nyt. Kos med henne i fulle drag! Hun kommer til å bli en rolig baby om hun får det som hun vil nå i starten. Hun blir IKKE bortskjemt nå i barseltiden, nå skal hun bli vant med det nye livet på utsiden. For noen babyer tar det bare litt lengre tid. Lykke til!

Dette bør du egentlig bare nyte tenker jeg, så får du bare være udusjet og ustelt en stund. La mannen din lage matpakker til deg slik at du har mat når du er alene med henne. Hun trenger deg nå, og er vant med å være inntil deg 24/7, og hun klarer ikke å gi slipp. Om en stund har det gått seg til. Forstår at du blir sliten alså, men prøv å nyt. Kos med henne i fulle drag! Hun kommer til å bli en rolig baby om hun får det som hun vil nå i starten. Hun blir IKKE bortskjemt nå i barseltiden, nå skal hun bli vant med det nye livet på utsiden. For noen babyer tar det bare litt lengre tid. Lykke til!

Les det nye innlegget mitt.. Kanskje dette er svaret på det også?:-)

Back
Topp