frøkenfryken

• Trådstarter Trådstarter frøkenfrykena
  • Opprettet Opprettet
F

frøkenfrykena

Guest
Hvordan kjenne igjen en psykopat?
Jeg tror virkelig jeg er forlovet med en!
Han har FULL kontroll på absolutt alt.
Sist helg hadde vi en uenighet, dette endte som vanlig med fullt
drama fra hans side. Som alltid truet han med å reise fra meg, han satte seg
faktisk i bilen å kjørte, etterhvert begynte han å sende meg bilder over hvor langt han var kommet.
Da han ikke kom noen vei med det, eller ikke fikk ønsket respons, snudde han og kom tilbake. Jeg hadde
da dratt bort. Men ettersom jeg viste han venta på meg da jeg kom hjem, så sa jeg det han forventet å høre for husfredens skyld. Han hadde (heldigvis!) lagt seg da jeg kom hjem om kvelden, så jeg krøp under dyna i håp om å få sove. Men da brøt virkelig helvette løs, med roping, trusler og dyne som gjentatte ganger ble røsket av meg. Truet bla med å kjøre ihjel seg, at jeg måtte se han inn i øynene, for dette var siste gang jeg så i de osv..
Han tok også ringen min, sa jeg ikke fortjente den. Alltid i slike situasjoner så er det jeg som trigger det, og det er alltid jeg som må komme krypende. Det kan gå en lang stund mellom disse episodene, å nå kjenner jeg at jeg har fått litt nok. Det er akkurat som jeg ser han for første gang, hans virkelige jeg. Vet av erfaring at det ikke er bare å gå i fra han, da det alltid kommer trusler og han gir seg ikke før jeg på en måte tilgir. Vi har felles barn.

Vet ikke om han er psykopat, men noe særlig til mann er han ikke. Det kan bli farlig dette, og han vil knekke deg. Alier deg med folk og forlat han.

Kära deg. De kan ikkje vara enkelt å ha de sånn i ditt liv. E det sånn du önskar å ha det resten av livet. Har han gjort det 1 gång gjör han om det igen og igen. Han må söka Hjelp eller du må dra. Sender deg en klem hoppas de ordnar seg

Eks mannen min var psykopat. Han var såå flink til å få alt til å se veldig bra ut. Men når vi var alene eller han ble godt kjent med folk så var han verdens mester og alle andre var dumme i hue. Han tok meg der jeg var svakest, brukte alle mine svakheter mot meg, fortalte meg aldri at jeg var god eller at han satt pris på meg. Bare alt som var galt hele tiden. Jeg vaska å styrte hjemme å han kom hjem å slang skitne klær på stue gulvet, fylte bordet med alt han hadde i lommene. Slang seg på sofan og sa ingenting om alt jeg hadde gjort. Å ble fly forbanna når jeg sa han kunne flytte klærne sine på vaskerommet. Sa jeg kunne gjør det vis det plaga meg sånn. Jeg hadde ansvar for å betale alt, da han var vekke på jobb. Så kom han hjem å kjefta meg ut fordi jeg hadde brukt mye penger. Selv om jeg bare hadde betalt det som måtte betales. Turte ikke kjøpe klær, sminke ol. Fordi da ble det månelyst. Men fant han ut at han ville ha noe nytt. Kjøpte han det bare, uansett om det kosta 1000kr eller 100.0000.

Men det forholdet du er i høres jo ikke helt Sundt ut. Han høres veldig kontrollerende ut. Å det kan jo ikke være trivelig å ha det sånn.

Håper du klarer å komme deg bort fra han.

Synes folk drar "psykopat-kortet" litt lett. Han er tydeligvis ikke helt god og burde hatt hjelp. Har du prøvd å snakke med han om hvorfor han oppfører seg sånn? Det er klart at ting blir mye verre når det er barn involvert, men jeg hadde ikke orket et sånn forhold. Merket barnet noe av dette?

Han har tydeligvis et behov for bekreftelse. Men hvorvidt han er psykopat eller ikke er vel ikke det store spørsmålet.

Det store spørsmålet er vel tross alt om du ønsker å leve sammen med et sånt menneske?

Hvis svaret er nei så tenker jeg at det er lurt av deg å alliere deg med en venn eller familie, som du trygt kan søke tilflukt hos. Lag en plan. Og kom deg unna når han ikke er hjemme. Få hjelp, ikke gjør det alene. Si ifra til noen du stoler på, hvordan han er. Slik at det er noen som vet hvordan ting er.

Du blir ikke hos en mann som truer med å drepe deg, dra før det er for sent...

Last edited:
Har selv vært i ett grovt fysisk og psykisk forhold....når jeg leser hvordan du har det,så ringer alarmen i hode mitt å sir spring før det er for sent.sender deg en stooooor klem og håper det går bra med deg ♡

En psykopat er en veldig egoistisk person. Jeg kan gi deg noen korte trekk.

- Har veldig høye tanker om seg selv
- Virker veldig hyggelig og imøtekommende utad
- Mener alltid at han har rett uansett, alle andre har feil og han vet best
- Tilgir aldri og legger som regel skylden over på alle andre
- Takler dårlig kritikk
- Ofte misunnelig og vil helst være en man ser opp til
- Konkurerer med andre han mener selv kan være en trussel
- Vabskelig for å forholde seg til en leder
- Ofte mistenksom på andre
- Han vil ha oppmerksomhet
-Stort behov for anerkjennelse og ros
- Problemer med å høre på at andre blir rost, og problemer med å rose andre
- Lite eller ingen empati og omsorg for andre

Men mest av alt virker ofte personen helt normal for oss rundt :) både fysisk og psykisk.

Uansett åssen du vrir og vender på det, så er det ikke godt å gå rundt å vente på at "bomba" smeller hele tiden. Det er slitsomt og det går utover alt annet. Åssen har barnet det oppi alt det her egentlig? Barnet legger vel merke til at den ene kjører av gårde og at det er amper stemning hjemme? Verken du eller barnet/barna dine fortjener å leve sånn. Dessverre så får du ikke forandret han selv, og er han en psykopat så er det nok vanskelig å få han til behandling da han rett og slett ikke ser det selv. Mest sannsynlig er det vel du som har et problem i hans øyne?

Slår han?
Isolerer han deg fra venner/familie, eller er det bare trusler om at han vil avslutte forholdet?
Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontaktet en psykolog for å få noen hjelp til disse psykopatiske trekkene, at du da drar alene. Det trenger jo ikke han vite.

Det er faktisk veldig, veldig mange med disse trekkene som aldri blir oppdaget. Mye mer vanlig enn hva folk tror.

Psykopat eller ikke: Det høres ikke akkurat som en mann du bør gifte deg med.. Varsellysene blinker rødt her - kom deg ut av dette forholdet før det er for sent!!

Hvordan kjenne igjen en psykopat?
Jeg tror virkelig jeg er forlovet med en!
Han har FULL kontroll på absolutt alt.
Sist helg hadde vi en uenighet, dette endte som vanlig med fullt
drama fra hans side. Som alltid truet han med å reise fra meg, han satte seg
faktisk i bilen å kjørte, etterhvert begynte han å sende meg bilder over hvor langt han var kommet.
Da han ikke kom noen vei med det, eller ikke fikk ønsket respons, snudde han og kom tilbake. Jeg hadde
da dratt bort. Men ettersom jeg viste han venta på meg da jeg kom hjem, så sa jeg det han forventet å høre for husfredens skyld. Han hadde (heldigvis!) lagt seg da jeg kom hjem om kvelden, så jeg krøp under dyna i håp om å få sove. Men da brøt virkelig helvette løs, med roping, trusler og dyne som gjentatte ganger ble røsket av meg. Truet bla med å kjøre ihjel seg, at jeg måtte se han inn i øynene, for dette var siste gang jeg så i de osv..
Han tok også ringen min, sa jeg ikke fortjente den. Alltid i slike situasjoner så er det jeg som trigger det, og det er alltid jeg som må komme krypende. Det kan gå en lang stund mellom disse episodene, å nå kjenner jeg at jeg har fått litt nok. Det er akkurat som jeg ser han for første gang, hans virkelige jeg. Vet av erfaring at det ikke er bare å gå i fra han, da det alltid kommer trusler og han gir seg ikke før jeg på en måte tilgir. Vi har felles barn.
Hvordan går det med deg?

Back
Topp