foundation

sjanetta

Gift med forumet
jenter, vil dere gi meg et tips til en god foundation med god dekkevne ?
bør kanskje si at jeg har normal hud med fete partier som i panne og hake[:)][:)]

til dere som vil tipse om id, den bruker jeg fast men venter på ny boks i posten, og ønsker en annen flytende eller mouse lignende foundation i mens. og ja jeg må bruke foundation hver dag desverre, ettersom jeg fikk endel røde arr av hormoner kvisene jeg hadde i svangerskapet med min datter.

hva bruker dere og er fornøyd med?[:D]

Jeg er veldig fornøyd med en fra Canebo. Sensai Fluid Finish[:D] (tror jeg den heter) dersom jeg blir blank i panna dekker jeg litt med transparent løspudder.

jeg bruker I.D[8D]
Men jeg har også hørt mye bra om Mac sin foundation[;)]

Jeg bruker matt mouse som jeg synes dekker utrolig bra... så bruker jeg litt foundation - maybeline sitt.... har prøvd flerne men dette passer for meg.... dekker det det skal samt jeg får en fin glød i fjeset [:D]

jeg bruker mange forskjellige merker. ID, Glo minerals, maybeline stay 24h (men den bør ikke du bruke da den er litt fet), chanel, lancome, dior osv.... som du sier så har du normal hud, men med fete soner da bør du velge en foundation som fukter, men den må ikke inneholde olje. Jeg vet jeg har en foundation i make up kofferten min som er super til slik hudtilstand som du beskriver, men jeg kan heller skrive den her i morgen for jeg har lagt meg nå for kvelden å husker ikke i hodet hva den heter annet enn at jeg vet det er et dyrt merke.

den foundation som jeg tenkte på heter Guerlain silky-smooth foundation fluid, semi matt, SPF 12.

ellers så lønner det seg for deg å velge Krem pudder kompakt
Denne er enkel å bruke da teksturen tørker som et pudder. Enger seg for normal til fet hud.
konsistens og dekkevnen varierer etter hvilket merke man velger. gir mindre "blank" hud.

bruker foundation kun når jeg skal i selskap elr på fest. mn veldig sjelden. elrs bruker jeg ikke noe brun krem elr lignende, siden jeg er brun og glatt i huden i fra før [:)]

Jeg bruker i.d og er veldig fornøyd [:)]

Kanebo (Sensai) fluid finish er et godt forslag. Den har medium dekkevne, gir et veldig naturlig resultat, men gir en del fukt, slik at det kan oppstå litt blanke partier, hvis du har kombinert hud.

Ville anbefalt Clinique Superbalanced, fordi den har noe bedre dekkevne og er litt mer mattende enn Sensai (til de blanke partiene) og er oljefri.

Hvis du er ute etter noe som dekker mer, men ser naturlig ut, så kan du se på Estée Lauder Futurist. Den er i utg.pkt. beregnet til voksen hud og gir derfor litt mer fukt ++, men resultatet blir veldig fint. Til denne er det også fint med litt løst, nøytralt pudder over, f.eks Meteorite-serien til Guerlain, for å matte litt.

Sånn, nå har du tre alternativer, hvis du vil prøve deg fram i et parfymeri :)

Back
Topp