Foundation til katastrofehud

Lanett

Forelsket i forumet
Gresskarfrøene2023
Søvnløs i september 2025
Disse kvisene! Er som å komme rett tilbake til puberteten :banghead:
Er det noen som har tips til pudderfoundation som dekker _godt_, typ like godt som flytende foundation? Jeg har ikke ork til å stå med flere lag foundation, concealer osv, ønske helst å få på noe pudder kjapt og se ut som noe bedre enn uten sminke. Loreal hadde en type for mange herrens år siden, med kost øverst og pudderet under men denne finner jeg ikke.
Sukk og akk!

Mange av disse foundationene og concealerene kan gjøre det vondt verre for huden.

Anbefaler en god rens av huden hver dag, peeling 1-2 ganger i uken. Serum og evt fuktighetskrem hver dag.

Hvis du skal ha noe som dekker og gjør huden fin, uten å trigge kvisene. Så anbefaler jeg denne: https://www.schrammek.no/produkt/blemish-balm/

Jeg pleide å bruke denne før (har gått over til flytende). Kjenner mange som bruker den og tenker at den er et safe valg :D
Skulle også anbefale denne :joyful: Og over mest utsatte partier er det fint å bruke en tett, flat kost. Da dekker den veldig bra, og føles ikke klissete og veldig sminket

Sniker. God hudpleierutine som er tilpasset din hud og for gravide er absolutt det første du bør starte med! Hold deg unna produkter/ingredienser som trigger mer og som ikke er bra å bruke under svangerskapet (slik som BHA-syrer, Retinol, lakrisrot osv) :) Og husk solkrem på dagtid hver dag!

Mange av disse foundationene og concealerene kan gjøre det vondt verre for huden.

Anbefaler en god rens av huden hver dag, peeling 1-2 ganger i uken. Serum og evt fuktighetskrem hver dag.

Hvis du skal ha noe som dekker og gjør huden fin, uten å trigge kvisene. Så anbefaler jeg denne: https://www.schrammek.no/produkt/blemish-balm/
Denne inneholder lakrisrot, som frarådes gravide. Her står det litt om ingredienser man bør holde seg unna, og hvorfor:

Jeg blir helt svimmel av ingredienser og matvarer man bør holde seg unna :hungover: Det er så mye :hilarious:

Back
Topp