Fotografering

2søte

Gift med forumet
Skal til fotograf med snuppene mine, 4 måneder og 2,5 år, neste tirsdag. Skal ta bilder av hver av jentene og sammen. Noen som har noen tips, råd, gode/dårlige erfaringer å komme med?

Hadde skikkelig dårlig opplevelse sist da vi tok babybilder av storesøster og fikk bare drittbilder. Vil at dette skal bli mer verdt det, har derfor byttet til dyrere, men forhåpentligvis bedre, fotograf.

Men for å få det best mulig tenkte jeg det var best å være mest mulig forberedt. Kan noen hjelpe meg?

Nå har jeg bare ett barn da, så er litt enklere for meg. Men jeg sørget for at han var uthvilt (time rett etter soving) og gitt barnet mat. Jeg hadde med litt god- mat også, sånn for å friste og holde humøret oppe... Jeg prøvde alt jeg kunne å ikke stresse før eller underveis og vi har fått veldig vellykket bilder!
Kanskje droppe så altfor mange skift også kan være lurt!

ORIGINAL: ~lill~

Nå har jeg bare ett barn da, så er litt enklere for meg. Men jeg sørget for at han var uthvilt (time rett etter soving) og gitt barnet mat. Jeg hadde med litt god- mat også, sånn for å friste og holde humøret oppe... Jeg prøvde alt jeg kunne å ikke stresse før eller underveis og vi har fått veldig vellykket bilder!
Kanskje droppe så altfor mange skift også kan være lurt!

Takk for tips. Hadde ikke tenkt på det å ha med noe godt. Det var jo ganske glupt. I noen tilfeller trengs de å bestikkes (den eldste, minste har vi bare med vanlig mat til). Tror dette blir bedre enn med snuppa i hvert frall, da hadde vi kanskje et kvarter, i litt kaldt studio. Og bare stress, han skulle bli ferdig fort, og han hadde klart hvordan hun skulle ligge, men det ville ikke hun, så endte med at vi måtte holde henne. I tillegg var hun redd ham. Bare stress og mas. Nå er det satt av ca 1 time.

Andre som har tips/råd/erfaringer?

Tusen takk!!!

Noen flere med erfaringer/råd/tips? Det må da være flere som har tatt fotografbilder av barna sine...

vi tok av guttane her i vår...
så passet på det flere skriver...uthvilt og mat og bamse...
hadde men flere skift og det gikk bra...hadde samme klær på de på bildene sammen...og hadde med bamsen på noen bilder....
har også vært hos forografen med søkenbarn(en på 7år, og to rundt 1,5 og ei på et par mnd...-alle iført fotballdrakt....kjempe fine bilder....ikke så lett men.....hehe=)) )

Vi skal ta neste uke, så erfaring har jeg ikke direkte da, men:

fotografen har sagt 2, max 3 skift for å unngå stress og grinete unger (særlig hvis de ikke liker å skifte kjapt)
Helst ikke hvite klær siden det er hvit bakgrunn - går ofte litt i ett med bakgrunnen da, spes i s/h
gjerne litt spreke farger hvis vi ønsker
ikke store mønstre/figurer på klærne
Ta med en leke han liker, favorittbamsen el.l
Og tenke litt over hvilken rekkefølge man drar fram lekene i.. hvis du vet barnet ikke gir fra seg en spesiell bamse uten å slå seg vrang; dra den opp sist!

Lurt å være uthvilt ja, og vi tar med litt rosiner for å bestikke han hvis han slår seg vrang *ler*

Back
Topp