Fotoalbum spm

Godis

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Dere med eldre barn.. hvordan har dere tatt vare på ultralydbildene? Vil helst ha de i fotoalbum, men falmer bildene/blir svarte ? Hvordan har dere festet bildene?

Vårt ligger fortsatt inni en plastmappe i en "mine første år"-album. Har scannet de også da, for å ha de digitalt [emoji1360]

Mine ligger foreløpig i et fotoalbum med plast over, kan ikke se at de har mistet noe klarhet på de 2,5+ årene siden de ble tatt. Men jeg har også scannet og lagret de digitalt i tilfelle :)

Å laminere de er en fryktelig dårlig ide fant vi ut med ett av bildene av førstemann. Blekket renner av varme, og vi ødela dessverre et i forsøket. Heldigvis prøvde vi med et mindre heldig bilde først...

Men blir det ikke ødelagt av scanning? Sett at flere har skrevet at kopimaskin + scanning er en temmelig dårlig ide ..

Har de i "boken om meg" :)
Ikke blitt noe dårligere på 8 år..

Men blir det ikke ødelagt av scanning? Sett at flere har skrevet at kopimaskin + scanning er en temmelig dårlig ide ..
Jeg har scannet mine uten at de har tatt noe skade av det. Er egentlig bare at de blir utsatt for lys i scanneprosessen som jeg kan se for meg som skadelig, men så lenge de bare scannes en gang eller så, så ser ikke jeg den store faren. De utsettes jo for lys i fotoalbum, på vegger og andre fremvisningsmåter. Jeg liker tryggheten ved å ha en digital kopi som jeg kan bruke hvis originalene skulle bli ødelagt :)

Jeg tok bilder av ultralydbildene, og limte inn i albumet til begge de to eldste. I tillegg til at jeg har de originale bildene i en plastlomme i albumet. Ultralydbildene er nå over 10 år gamle og har ikke blitt noe utydeligere.

Back
Topp