FOTO

BflyW

Elsker forumet
Inspirert av fotosnakket i skattepenge-tråden - her er en fototråd! Vi kan jo legge ut bilder vi tar etc....
[:D]

Okay - jeg kan begynne.

Jeg har et vanlig lite digital kompakt kamera (men er VELDIG fornøyd med det). Det er et Konica Revio KD-510z.
Kameraet er 2 1/2 år gammelt - noe som betyr at det allerede begynner å bli gammelt etter digitalkamera teknologi standarden [:)]

Det er 5.0 Mega Pixels.

Vinnerpunktet for meg da jeg kjøpte kameraet (og nå - har ikke funnet andre kameraer som tilfredstiller mitt krav her) er at nærgrensen er 3 cm. Jeg har ofte behov for å gå helt innpå objekter når jeg tar bilder til hjemmesider, og her er dette kameraet helt suverent.

Ellers har det alt det andre som er standard - du kan stille blender og lukketid - hvitbalanse etc.... Samt ta 30 sec video.

Det er 3 x optisk zoom (tilsvarer 35 mm (sier de) - men det er vel egentlig 30 mm? Tilsvarer ikke hver 1 x 10 mm?)
+ 6 x digital - men digital zoom er bare juks så den funksjonen har jeg skrudd av.

Her er noen bilder jeg har tatt (Har ikke lagt ut bilder siden Okt 1005):
Fjelltur Oktober 2005 | side 1 | side 2 |
Vigelandsparken Oktober 2005

Flotte bilder!

Jeg merker at jeg gleder meg litt til høsten jeg! Det blir så koselig
å gå på trilleturer i skogen og se på alle de flotte fargene. Drikke
kakao og spise ferske boller..[:)][:)]

Tusen takk :-)
Jeg prøver å være bevisst på det gyldne snitt når jeg tar bilder - og det gir bildene balanse

Ellers bare knipser jeg....

Vi var i Engerdal... Det er kjempe nydelig der!

Ja, kameraet er godt!
Jeghadde lyst på speilrefleks kamera, men så lenge jeg har ikke har råd til mye ekstra utstyr, så holder det med det jeg har. Jeg har jo zoom som tilsvarer 'standard linse' på et speilrefleks. Okay - så er det kun autofokus... men kan i alle fall ha ulike instillinger på fokus (og for å være ærlig - jeg bruker stort sett auto-folkus på speilreflekskameraet mitt også (ikek digital))

Jeg kan stille blender og lukker samt vitbalanse... så det er ikke så mye jeg 'taper' i forhold til et speilrefleks... Annet enn muligheten til større linser etc.. men det innser jeg at jeg ikke ville ha råd til.

Hadde jeg kjøpt kamera i dag ville jeg kanskje valgt annerledes? Mitt kamera kostet 5.700 kr for 2 år siden, det er jo det speilrefleksene ligger på i dag, og siden jeg var villig til å spandere såppass mye i kamera da, kunne jeg jo gjordt det nå og....

Gubben kjøpte nytt kamera for 2 uker siden. Vi tittet litt rundt - jeg fant INGEN med samme nærgrense som mitt - så jeg ville rett og slett ikke ha byttet kamera med noen av de jeg fant hos expert eller elkjøp i dag (da så vi ikke på speilrefleks), selvom de ofte hadde opptil 8.0 mega pixel. Det er sjeldent jeg trenger så mye som 8 megapixel.... Selvom jeg har 5 på mitt er det sjeldent jeg bruker 5 engang. Og jeg har tatt bilder med mitt som er printet ut på trykkeri i A3 format med god kvalitet - så 5.0 megapixel holder fortsatt... (Men ja - jeg er jo litt missunnelig på 8.0 megapixel - bare ikke si det til gubben!!!)

Hei!

Uuuutrolig mange fine høstbilder!! Får jo lyst til å gå ut og knipse med en gang! Synes det er knallgøy å ta bilder, og jeg tar i perioder veldig mye.  
Fyllte bare 3 album av jenta mi fra fødsel til 1 årsdagen hennes....

For det meste har jeg brukt speilreflekskameraet mitt (ikke digitalt), men til jul fikk jeg Canon Ixus 750, kompaktkamera av mannen min. Jeg er kjempe fornøyd med det og det er det jeg bruker mest nå.
Til speilrefleksen har jeg en linse som går fra 28mm - 300mm. Det er utorlig gøy å bruke det hvis man er på ferie. Brukte det en del da vi var i dyreparken i fjor. Litt gøyere å få et nærbilde av giraffen enn bare en liten giraff i det fjerne.
Et digitalt speilrefleks er vel kanskje drømmen, men samtidig så er det så greit å bare ha et lite kamera og putte i lomma. For det var jeg lei av med bare å ha speilrefleksen. Tar så mye plass.

Prøver å legge ved et bilde jeg tok da dattra mi da hun var en uke gammel.

Kjempe nydelige bilder MitaSa og Mammatrollet!

FrkEdwards... Engerdal er ca 40 min nord for Trysil - ca 4 timer å kjøre fra Oslo.

Jeg har og lyst på det kameraet... Ser ut som du kan få god kvalitet på bildene der!
Tørkesnora var kul! Hehe... så ikke hva det var først.. [:D]

Det var rå-kult!

Nå har jeg lagt ut noen av blomster-bildene mine... det er bare bilder jeg tar for å prøve kameraet mitt...
http://www.csiforum.no/blomster/

Hehe - mannfolk kan være så borte i fotballen!
Koselige bilder da!

Så søte bilder! Det gjelder både Frk.Edwards og MitaSa!

Vil også ha kamera! Vi fikk et på jobben til sambo, men fant ut at batteriene kostet 600,-! Så vi får finne et annet...

Back
Topp