Fotjener man barn??

louisesanabere

Betatt av forumet
Jeg leser mange steder at folk sier at den og den fortjener barn!! hvordan vet vi at noen fortjener barn egentilg??
jeg vil vel aldri si at noen jeg kun har opplevd ovet nettet fortjener barn mere en noen andre! men jeg håper at de som ønsker seg barn og kan ta seg av et barn får de barna de vil ha!
jeg syns ofte det blir fokusert på hva som er viktig for mor og far ikke for barnet .. er ikke alltid barnet fortjener den mor og far de får utdelt.. jeg vet at de fleste foreldre tar vare på sine barn men desverre er det mange som ikke gjør det også.. jeg har tenkt mye på dette med og FORTJENE et eller flere barn.. et barn er jo ingen belønning for at man har vært flink på skolen eller er en søt person det er jo en gave i fra naturen som gjør at vi kan foplante oss.. mange som ikke kan få barn men jeg tror at dette ofte har en mening (ikke stygt ment) som alt annet .. blir bare litt overasket over at så mange bruker ordet fortjener når man snakker om barn.. barn skulle ikke vært en selvfølge i mine øyne ...
vel det var dagens alvorlige innlegg fra meg ... fyr løs jenter

For det første veldig bra innlegg[:D]
vet ikke helt hva jeg skal si...
men er egentlig enig med deg da[:)]
man er jo egentlig mer heldig som kan få barn...

Du må ikke skrive fyr løs her for det kan bli hett [:D]
Er både enig og ikke enig. Det som jeg synes er litt dumt er snille folk som aldri har gjort noe galt som sliter med å få barn skal ha det probleme men narkomaner osv får og ikke tar seg av de i det hele tatt. Da skulle det ha vært motsatt synes jeg [;)]

Bra innlegg ja!
Tror jeg må tenke litt på den der, men er jo forsåvidt enig med deg og jomfruen her.

ORIGINAL: Linni

Du må ikke skrive fyr løs her for det kan bli hett [:D]
Er både enig og ikke enig. Det som jeg synes er litt dumt er snille folk som aldri har gjort noe galt som sliter med å få barn skal ha det probleme men narkomaner osv får og ikke tar seg av de i det hele tatt. Da skulle det ha vært motsatt synes jeg [;)]

signerer den..

for og si det sånn jeg vet heller ikke svaret på hvem som fortjener og få barn men det er bare så indelig mange som får barn på feil grunnlag ..dette er ikke noe man får for og fixse på forholdet har det ikke røket før gjør det ihvertfall det hvis man får et spebarn i huset.. ikke får man gubben fra og være utro med barn ikke hjelper det på ensomheten i lenden.. hva skjer etter kl:7 når barnet er i seng??
har sett mye rart og det verste er vel foreldre som er psykisk ustabile eller som er rusmissbrukere!! mange sier at nå roer de seg vel ned for nå kommer det jo småtrol i hus!! vel tenker mye på dette nå om dagen da vår familie har tatt et slikt barn under vingene jeg har sett hva dette gjør med et barn denne jenta har blitt missbrukt på alle måter av sin far også av systemet som ikke fanget henne opp.. ingen barn skal måtte hoppr ut av vinduet på julaften og løpe barnbeint hjem til andre for ikke og få juling,..
hmmm drømte om denne jenta i natt vet at hun er trygg nå hun er innlagt på psykiatrisk og vil aldri bli bra... faren syns sikkert hun fikk som fortjent eller at han fortjenet og gjøre som han ville det var jo hans barn!!

hold deg unna isa hvis du ikke vil delta du er kun ute tter bråk men denne gangen skal jeg ikke bite på agnet ditt.. vil du lage kvalm lag din egen debatt.. eller delta på skikkelig vis er skikelig lei av den signerer jeg dritten din.. det gjelder deg som faktisk ikke leste noe annet en den ene setningen.. og fyr løs betyr ikke at vi skal krangle og lage bråk.,,,

Nå synes jeg detter er NOK her inne. Beklage at jeg sier det men er dere ikke lei av å gå til angrep på isa hele tiden???
Jeg er her inne for å få gode råd og ha det litt gøy, ikke sitte å lese på masse slengbemerkinger hele tiden. Jeg har ikke vært aktiv før den siste månden men det jeg har fått med meg kan jeg ikke si at isa har vært noe galen i det hele tatt.
Beklager at jeg sier det men jeg er bare litt lei av dette tulle.[:'(]

Tror nok dette kan være et vanskelig tema.. enig med Linni i at:

Det som jeg synes er litt dumt er snille folk som aldri har gjort noe galt som sliter med å få barn skal ha det probleme men narkomaner osv får og ikke tar seg av de i det hele tatt.

Det blir liksom så urettferdig!![8|]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Tror nok dette kan være et vanskelig tema.. enig med Linni i at:

Det som jeg synes er litt dumt er snille folk som aldri har gjort noe galt som sliter med å få barn skal ha det probleme men narkomaner osv får og ikke tar seg av de i det hele tatt.

Det blir liksom så urettferdig!![8|]

eg er ikkje ute etter noke bråk i det heile tatt eg, eg syns linni sa det bra, derfor signerte eg det, ikkje noke meir drama enn som så.

så signerer også fiorelina eg der.

Jeg er enig i noe av det du sier. Er enig i at det blir feil med fokus på foreldre og ikke barnet, hva det fortjener. Det kan godt være mange som blir oppfattet slik at de egner seg til å bli foreldre. Men disse kan godt vise seg fra en annen side når barnet er født. Det er ingen av oss som vet på forhånd hva vi går til, det kan bli mange utfordringer man ikke vet hvordan man vil reagere på før man står oppi det.
Spennende spørsmål dette!

Men jeg reagerer på det du sier om at det kan være en mening med det, når noen ikke får barn. Hvis du ikke ble gravid, ville du da lett slått deg til ro med at det var meningen det skulle være slik? Det er utrolig mange som sliter med å bli gravid, det er bare å se på dette forumet. Det vil være å vifte med et rødt flagg å si at det er en mening med det. Tror ikke man kan sette seg inn i den situasjonen uten å ha opplevd det selv!

Det er mulig jeg misforsto louis i sitt første innlegg. Jeg oppfattet det ikke slik at man kunne adoptere hvis man ikke fikk barn, men at det var en mening med at man ikke skulle ha barn. Hvis det var feil, må jeg bare beklage. Jeg mener ikke at man på død og liv må føde sine egne barn, adopsjon hadde nok blitt et klart alternativ for meg etterhvert. Men jeg må jo innrømme at jeg ville prøve andre muligheter først. Og jeg ble gravid etter ett prøverørsforsøk, og er veldig glad for det. Nå er jeg gravid for andre gang på "naturlig" vis.

jeg tror og mener at alt har en mening og at man ikke kan skyndte på naturen den går sin gang enten man vil eller ei!! se på bast som slo seg til ro med at det ikke var men for henne og få barn men sp ble hun gravid alikavel.. jeg sier ikke at de som ikke kan få barn ikke fortjener og få barn men at livet kansje har andre planer for dem!! du må gjerne ta det på feil måte men det var nå min mening..

ORIGINAL: louis

jeg tror og mener at alt har en mening og at man ikke kan skyndte på naturen den går sin gang enten man vil eller ei!! se på bast som slo seg til ro med at det ikke var men for henne og få barn men sp ble hun gravid alikavel.. jeg sier ikke at de som ikke kan få barn ikke fortjener og få barn men at livet kansje har andre planer for dem!! du må gjerne ta det på feil måte men det var nå min mening..

Sier ikke noe på meningen din! Ville bare forsikre meg om at jeg forsto deg rett, og den fikk jeg nå. Men spør om igjen da. Tror du at du ikke ville latt deg og din kjære blitt utredet for ufrivillig barnløshet? Og heller ikke prøvd hormonkurer eller lignende?

Må si meg enig med Louis ja!
Her på plassen jeg bor på er det en narkoman dame som så vidt er eldre enn meg! Hun falt ut av samfunnsnormen da hun var 14 år tror jeg...hun har fått 4 barn oppigjennom årene..alle er med forskjellige fedre og alle er tatt fra henne og befinner seg i 4 ulike fosterhjem spredt i hele landet. Disse barna har seinskader etter at hun dopet seg og drakk i alle svangerskapene!!![:@]
Det siste barnet tok de fra henne 2 timer etter fødselen! Hallo sier jeg!!!!!!!!! Dette er et kvinnfolk som skulle vært tvangssterilisert!! Det finnes altfor mange lignende skjebener som denne spør du meg!! Skal man snakke om å fortjene barn er dette en skapning som ikke faller under denne kategorien!! Fisjameg jeg blir så forbanna[:@]

jo mulig det men jeg er ikke fremmed for og adoptere nå skal jeg bare ha 1 barn så jeg komer ikke til og adoptere.
men jeg vet ikke om jeg hadde holdt på i årevis men som sagt har ikke vært i den situasjonen så jeg kan ikke si det sikkert hva jeg ville gjort men skal jeg tippe ville jeg vel gjort som bast tenker jeg,, har evnen til og innfinne meg med at ting er som de er når man har prøvd og forandre det uten og lykkes ville ikke brukt 10 år av livet mitt på og få barn når det finnes millioner som trenger foreldre i hele verden

om man ikke steriliserte folk som en varig operasjon skulle man kunnet gitt dem en kjemosk sterilisering som hinret dem i og få barn!! man må huske på at en narkoman er syk ikke ond,, de har mistet evnen til og ta ansvert for seg selv og da syns jeg samfunnet må ta et tak for denne personen!! dem som misbruker barn burde vært skutt hengt og flådd enkelt og greit!! har selg lappa til faren til denne jenta og gud så deilig det var redd meg ble han og.. he he beste jeg har gjort i hele mitt liv..

Jeg er enig med deg Louis i mye av det du skriver, men vi mennesker er dyr og det er et instinkt vi har å få barn. Derfor blir det også vi som ønsker det! Men selvfølgelig skal det være for det beste for barnet!
Det er noen mennesker man kan si at ikke "fortjener å få barn" både i forhold til oppførsel med andre barn og at de ikke klarer å ta bare på seg selv... Men det er jo feil å bruke de orda for det er egentlig. Burde ikke få barn...
Det blir brukt mye fordi vi som er skikkelig prøvere og har prøvd over lengre tid, sånn som oss, syns det er litt urettferdig at de som ikke ønsker eller burde få barn, faktisk blir gravide så fort...

Jeg mener det at vi som ønsker oss barn og har gode ressureser til å ta seg av et barn og har tenkt gjennom det fortjener det faktisk. Fordi det er en velsignelse å få oppdra et barn!

Jeg mener det at vi som ønsker oss barn og har gode ressureser til å ta seg av et barn og har tenkt gjennom det fortjener det faktisk. Fordi det er en velsignelse å få oppdra et barn!

heilt eining pastella.

Og kan legge til at det å adoptere er også eit tema for oss, syns det er flott at folk velger det eg.
Og syns det er flott av dei som har barn sjølv, men alikevel velger å adoptere eit eller fleire barn.

Back
Topp