Fotballfrue bildet

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Jeg antar de fleste her inne også har fått med seg fotballfruen som postet et bilde av seg selv i truse og bh 4 dager etter fødsel.

Har lest og hørt uttallige kommentarer til bildet. Alt fra, hvor vakker hun er til hvor demonstratrivt og forfekt bilde av hvordan gravide damer skal se ut etter fødsel.

Det er til og med en avstemning her inne der vi kan stemme på en skala fra 1-10 på hvor provosert vi ble av bildet til Fru Eriksen.

Tenker det er normalt å reagere forskjellige på slikt. Jeg synes ikke at folk som kritiserer henne for å legge ut bildet "bare er misunnelige" og jeg tenker ikke at folk som skryter av bildet og kroppen hennes er objektive eller mindre "dømmende" og mer åpne og uselviske om jeg kan si det slik.

Hver eneste reaksjon på bildet er jo hvordan man oppfattet det mtp hvordan man ser verden og hva man ville gjort selv.

Jeg ser en dame som har lagt ut bilde av kroppen sin fire dager etter fødsel, der hun ikke akkurat representerer gjenomsnitts kvinnen 4 dager etter fødsel. Jeg blir opprørt når jeg leser andre som blir lei seg, og jeg blir litt "irritert" på de som ikke synes det er noe problem og mener de som føler seg støtt bare er misunnelige.

Jeg ville aldri lagt ut bilde av meg selv 4 dager etter fødsel i bh og truse, selv om jeg hadde sett ut som Fru Eriksen. Jeg antar at det vi definerer som vakkert i media i dag er henne, men jeg kjenner meg ikke igjen i henne og klarer ikke relatere meg til henne. Skulle ønske hun aldri hadde lagt ut bilde når jeg ser hvor mange som blir støtt.

Hvordan reagerte dere når dere så bildet?

Det første jeg tenkte når jeg så bildet, var at nå blir det bråk.. Det er unorsk og veldig mot janteloven å gjøre noe slikt.

Selv så tenker jeg at det å legge ut et bilde av seg selv i undertøy sånn ikke er helt meg, hun kunne vist frem den fine kroppen sin på en mer tekkelig måte kanskje. MEN jeg syns det skal være lov å være stolt av seg selv og den innsatsen hun gjør for å holde kroppen sin så godt trent og spise sunt.

Jeg bryr meg egentlig ikke nevneverdig, men skulle gjerne vært i like god form som henne:)..
Legger meg ikke opp i diskusjoner om bildet egentlig, men jeg skjønner ikke greia med å skulle legge ut bilde av seg selv i undertøy i detheletatt da, samme om man ser smashing ut eller ikke, netopp har født eller samme hva..
Stusser litt over å bruke så lita og fin truse så fort fødsel da.. Vet med meg selv at vanlige bind holdt på dag 3, men brukte ikke det fineste undertøyet mitt da heller jeg, for å si det sånn..:p

Det første jeg tenkte når jeg såg bilde var at det der er kliin umulig uten en operasjon..:p forstår ikke at man kun 4 dager etter en fødsel kan være så innsluka om jeg kan si det sånn..;) her gikk det nemlig flere mnd før magen var noelunne trukket tilbake, og fortsatt etter snart 4 år har den preg av fødsel. Har ikke gjort så mye for å få den trent heller igrunn..
Men som sagt føler noe ikke stemmer med det bilde..;) og så tenker jeg som så at når folk i utgangspunktet legger ut slike bilder så er det et skrik om oppmerksomhet.. Ofrer veldig lite av min tid til å sympatisere med sånne :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Mange hollywood berter har også sett slik ut etter "fødsel" -les keisersnitt med litt mageplastikk i samme slengen..
Blir for mye kroppsfokus at mange vil føle seg mislykket når de heldige setter idealet..
Jeg kjenner godt på kroppen bare det at noen er i så god form hele sv.skapet så blir jeg misunnelig, for jeg skulle så absolutt ha hatt det slik selv (for jeg er en av dem som snylter på nav) er det ikke slik de "friske" ser på meg?
Jeg kommer aldri til å bli supermodell, så jeg driter litt i det.. Jeg er mer opptatt av at kroppen skal virke, så om jeg kan være i god form og styrke til å utføre det jeg vil/skal/må/ønsker så kan det godt ligge et lite beskyttende lag utenpå..

Tenkte "Oi, skulle ønske jeg hadde trent litt mer" :p Kommer ikke til å se slik ut etter fødsel, men det er helt i orden, for jeg er meg selv og fornøyd med det :) Men skjønner veldig godt at hun tok bildet og la det ut, selvsagt et det lov å være stolt av seg selv, men man må ikke se slik ut for å kunne være stolt av kroppen sin da :)

Jeg syntes det er flott at noen viser at det er mulig med kosthold og trening å kunne se slik ut. Jeg har ikke samme selvdisiplinen eller forutsetningen til å prøve på det samme, men vi er alle forskjellige!

Fru Eriksen lever av å eksponere seg selv, og deler store deler av livet sitt med alle. Det må være ganske så spesielt - for hun blir sikkert kritisert ofte. Hun mister noen privilegier, men får andre. Det er ikke mange som kunne levd et slikt offisielt liv, jeg kunne ikke det. Det er kanskje derfor litt lettere for henne å dele et slik blide, enn det er for de aller fleste. Men jeg kan love dere jenter: DERSOM JEG skulle se slik ut 4 dager etter min fødsel, DA skal også jeg ta et slikt bilde og kjøpe forsiden på VG til det! hehehe (for de som ikke forstår at jeg tuller: jeg var 20 kg+ da jeg ble gravid og venter tvillinger...)

Kunne ikke brydd meg mindre :D

Jeg har ikke sett bildet jeg.

Har bare funnet bilder av at hun er høygravid, og der har hun jo mindre mage enn jeg har nå. Så at hun hadde en flat mage (om det er det som er greia) 4 dager etter fødsel, så er jeg ikke overrasket ;)

Jeg syns det er godt gjort å se sånn ut, hun har nok jobbet hardt for det! Jeg er nok mer en livnyter som setter stor pris på god mat og kosen rundt det, så det må jeg leve med! Det eneste som bekymrer meg denne saken er hennes unge følgere, at de skal ha forhåpninger og tro det er normalt å se sånn ut etter en fødsel. Vi voksne bør klare å se fornuftig på dette. Nå håper jeg hun klarer å styre fokuset over på å nyte tiden og bli kjent med det lille mirakelet, og glemme litt det som har skjedd. Vi vet alle som har født hvor sårbare vi er i den første tiden, vi trenger vel helst den støtten vi kan få:) vet med meg selv at jeg kan være litt fjern og ikke alle mine handlinger er helt gjennomtenkte verken når jeg er gravid eller ammer

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

jeg tenker at hun burde fått mer kredd for å være så sunn og godt trent at hun ser slik ut.
gjennomsnittskvinnen i norge ser vel ikke ut som henne FØR hun fikk barn heller, men da var det ingen som brydde seg!

at folk skal bruke så mye energi på å kritisere noen forstår jeg meg ikke på- har de ikke bedre ting å gjøre?
negativitet avler negativitet- så slike mennesker orker jeg ikke!

jeg tror nok ikke selv jeg hadde lagt ut ett slikt bilde av meg selv- før eller etter- men så er ikke trening min største lidenskap heller.

la jenta være stolt over seg og babyen og la oss heller gi ros der det passer og ris der det er skikkelig grunnlag.

Om det er skrik etter oppmerksomhet eller ikke kan være det samme for meg, men jeg er ikke sjokkert over at hun ser sånn ut rett etter en fødsel så mye som hun trente.
Men nå er det så mange typer "4th trimester" sider, og folk skal være stolte av ditt og datt, så hun kan vel få være stolt hun også da...:p
Hun er ikke den eneste som har sett bra ut så snart etter fødsel. Kjenner folk som har så godt som mista alle kg de gikk opp under svangerskapet et par dager etter fødselen. Men de var også flinke å spise rett og holdt seg aktive under graviditeten.
Jeg hadde vært superfornøyd med å se sånn ut rett etter fødsel, spesielt etter at "alle" kommer med skrekkhistorier om hvor fæl kroppen kan være etterpå...:P

Hvis hun vil legge ut bilde av seg selv får hun da bare gjøre det, vi bor i et fritt land. Det eneste som irriterer meg ved hele greia er at alle de som er plaget av bildet har sørga for å spre det. Hadde det ikke vært for de som hater bildet hadde jeg fortsatt levd i lykkelig uvitenhet om hvem fotballfrua er og hvordan hun så ut før og etter fødsel:p

13.04.14 tre skal bli fire <3

Jeg bryr meg midt på kneet om hvordan fotballfruen og alle andre ser ut 4 dager etter fødsel. Hadde det ikke vært for alle som ble provosert så hadde jeg nok ikke sett bildet heller. Men jeg skjønner jo at hun er stolt, hun ser jo flott ut. Samtidig så syns jeg at de som sliter med deigmage og strekkmerker i lange tider etter fødsel også skal være stolte av kroppen sin, den har jo gjort jobben sin og bært frem x antall barn! Selv er jeg lykkelig over at jeg ikke brydde meg nevneverdig over hvordan jeg så ut like etter fødsel. Det eneste som er trist er jo at så mange får dårlig selvbilde av å se slike bilder.

Min reaksjon er først og fremst at fokuset rett etter fødsel er litt feil jeg da. Er jo fantastisk at man kan se sånn ut etter fødselen, men jeg forstår virkelig ikke at fokuset er der. Selv om hun blogger og legger ut masse bilder, nei, ser ikke hva hun ønsker å oppnå. Var nok ikke helt gjennom tenkt tror jeg. Når det gjelder kritikken syns jeg folk tar helt av. At man lar seg provosere! Og jeg ville ikke vært så hard som mange er. Hun er som oss andre etter fødsel, full av hormoner og sikkert mer følsom.

jeg tenker at hun burde fått mer kredd for å være så sunn og godt trent at hun ser slik ut.
Her er beviset på hvorfor det bildet er ødeleggende. Likhetstegnet mellom det å være tynn og å være sunn. Vil du fortelle meg hva som er sunt med å spise fett, stevia og sukrin og ikke karbohydrater? Du vet det er en diett? Du vet det ikke er anbefalt å leve på det viset? Du vet det ikke er anbefalt å fostre opp et helt menneske på den formen for næring? Synes du fortsatt det er bra? Tror du fortsatt tynn er det samme som sunn? Tynn kan være sååå mye værre enn tjukk det! I dette tilfellet er det det, og jeg synes ikke hun skal ha kreds for å fostre opp et barn på diett, og ihvertfall ikke når hun er forbilde for så mange vordende mødre som også kanskje vil begi seg ut på det samme kostholdet gjennom en graviditet for å se slik ut. .

Her er beviset på hvorfor det bildet er ødeleggende. Likhetstegnet mellom det å være tynn og å være sunn. Vil du fortelle meg hva som er sunt med å spise fett, stevia og sukrin og ikke karbohydrater? Du vet det er en diett? Du vet det ikke er anbefalt å leve på det viset? Du vet det ikke er anbefalt å fostre opp et helt menneske på den formen for næring? Synes du fortsatt det er bra? Tror du fortsatt tynn er det samme som sunn? Tynn kan være sååå mye værre enn tjukk det! I dette tilfellet er det det, og jeg synes ikke hun skal ha kreds for å fostre opp et barn på diett, og ihvertfall ikke når hun er forbilde for så mange vordende mødre som også kanskje vil begi seg ut på det samme kostholdet gjennom en graviditet for å se slik ut. .

Nei- tynn og sunn er ikke det samme- det har jeg aldri sakt.

Nå skal ikke jeg si at jeg har satt meg veldig inn i kostholdsplanen hennes, men ser jo va media skriver.
Om det stemmer helt med realiteten vet jeg ikke- de er flinke å skrive det som lager gode overskrifter.
Det at hun velger å spise slikt selv er jo ikke synonymt med at hun ikke vil passe på at barnet får i seg nok næring?
Synes det er veldig forhånds dømmende å anta at hun ikke vet hva ett barn trenger eller hva som er bra- og tilpasser barnets kosthold deretter.
Når det kommer til trening så er hun jo rå- tror det at kroppen er tilbake så fort har mer med det å gjøre.

Utgangspunktet mitt er ikke å dikutere hva hun spiser eller hvordan hun lever sitt liv- jeg følger ikke bloggen og tror ikke jeg på noe tidspunkt har vært inne på den.
men når en nybakt mamma har lagt ut ett bilde av seg selv, og en hel nasjon går til angrep så blir jeg lettere sjokkert.
har ikke folk bedre ting å gjøre?

Det er veldig stor forskjell på folk- og hvorfor er det mer greit å legge ut bilder av seg selv før en graviditet en etter?
eller for dem som har litt ekstra å ta i etter en fødsel å legge ut bilder av dette?
er jo nok av 4th trimester sider på nett- men de er det ingen som kritiserer.

Jeg ser virkelig ingen grunn til å kritisere- la oss heller gratulere henne med en velskapt liten jente.

Last edited:
Jeg bryr meg ikke om hva andre velger å spise (men man må huske at hun har utrolig stor påvirkningskraft) eller at kroppen hennes gikk fort tilbake til normalen (som ikke er overraskende i det hele tatt med tanke på livsstilen hennes), kjempeflott for henne og kroppen er jo noe hun jobber for å opprettholde.

Det jeg mener er problematisk er at det skal være helt ok å ta bilde av seg selv i sexy undertøy og poste det offentlig. Jeg syns ikke det er å være et godt forbilde, spesielt med tanke på alle de unge jentene der ute som ser opp til henne. Men det er min mening, noen syns jo det er helt ok.

Back
Topp