Fotball og øl

Boblefrua

Forumet er livet
Hørte ei som snakket på bordet ved siden av (jeg ventet på noen, og ble oppmerksom på samtalen) meg. De snakket om mannfolka og øl og fotball.

Det var greit at mannen koste seg med øl til fotballen nå som det var EM og kampene var midt i uka. Men ikke ellers.

Så er det mer "greit" at mannfolka drikker øl på torsdag siden det er fotball vs torsdag og det er 'allsang på grensen' ?

Hørte ei som snakket på bordet ved siden av (jeg ventet på noen, og ble oppmerksom på samtalen) meg. De snakket om mannfolka og øl og fotball.

Det var greit at mannen koste seg med øl til fotballen nå som det var EM og kampene var midt i uka. Men ikke ellers.

Så er det mer "greit" at mannfolka drikker øl på torsdag siden det er fotball vs torsdag og det er 'allsang på grensen' ?

Hehe, den var jo litt artig :) Jeg ser ikke helt den logikken nei. For det første, skulle mannen min fått drikke øl bare når han så fotballkamp så ville han vært avholdsmann, for det andre ser jeg ikke noe problem i at han skal kunne ta seg en øl på hvilken som helst dag som skulle passe egentlig. :P Fra et helseperspektiv er det jo mye bedre med få (1-2) enheter alkohol ofte, enn mange i løpet av en fredag/lørdag. :)

Om mannen ønsker å ta et glass så gjør han det, samme hvem dag det er ;)

. :p Fra et helseperspektiv er det jo mye bedre med få (1-2) enheter alkohol ofte, enn mange i løpet av en fredag/lørdag. :)

tja, nja, ha

Jeg så nylig et tv program om det hvor to identiske tvillinger (som er leger eller noe sånn og tester diverse på seg selv) testet ut dette De fikk tatt prøver av et og hitt og litt til av kroppene sine og så hadde de en lengre periode hvor de drakk like mye, men den ene alt på en dag og den andre jevnt fordelt på hele uka, i en måned eller noe sånn. Og testet igjen, og det var dønn likt. (Men han som drakk alt på ei uke hadde derimot da utsatt seg for en del problematiske greier i form av at han var farefullt full i søvne ogikke husket hele kvelden og sånn der, men broren passet på ham da)

Så at det faktisk er sunnere å drikke jevnt fordelt er ikke nødvendigvis helt sant. Men jeg har ikke noe større problem med at mannen tar en øl til en fotballkamp på en torsdag enn at han tar den når han setter på musikk og rydder lekerommet en sen lørdagskveld...

tja, nja, ha

Jeg så nylig et tv program om det hvor to identiske tvillinger (som er leger eller noe sånn og tester diverse på seg selv) testet ut dette De fikk tatt prøver av et og hitt og litt til av kroppene sine og så hadde de en lengre periode hvor de drakk like mye, men den ene alt på en dag og den andre jevnt fordelt på hele uka, i en måned eller noe sånn. Og testet igjen, og det var dønn likt. (Men han som drakk alt på ei uke hadde derimot da utsatt seg for en del problematiske greier i form av at han var farefullt full i søvne ogikke husket hele kvelden og sånn der, men broren passet på ham da)

Så at det faktisk er sunnere å drikke jevnt fordelt er ikke nødvendigvis helt sant. Men jeg har ikke noe større problem med at mannen tar en øl til en fotballkamp på en torsdag enn at han tar den når han setter på musikk og rydder lekerommet en sen lørdagskveld...

Tja, jeg stiller meg heller skeptisk til å konkludere med at noe to leger testet en gang trumfer de funnene som omfattende forskning har vist da. Er forskjell på å teste en hypotese ut med to personer over en relativt kort periode, kontra en mer omfattende empirisk forskning.. Det er vel da også ganske logisk at det er en mye større påkjenning for kroppen å skulle håndtere en stor mengde alkohol på kort tid. :P :)

Hvilken dag det er, må da være ett fett, så lenge barna ikke blir påvirket av det (enten så lite at man ikke blir beruset i det hele tatt, eller etter leggetid, og alltid med en helt edru voksen til stede for barnas skyld).

Uff syns det er litt tullete med damer som skal bestemme så mye over mannen, hadde ikke likt om mannen bad meg tømme ut vinglasset fordi det ikke var sann og slik..
Det skulle tatt seg ut her hjemme også :joyful:

Tja, jeg stiller meg heller skeptisk til å konkludere med at noe to leger testet en gang trumfer de funnene som omfattende forskning har vist da. Er forskjell på å teste en hypotese ut med to personer over en relativt kort periode, kontra en mer omfattende empirisk forskning.. Det er vel da også ganske logisk at det er en mye større påkjenning for kroppen å skulle håndtere en stor mengde alkohol på kort tid. :p :)

Ja, men altså, poenget mitt var heller ikke å kullkaste all omfattende forskning, men at det er interessant at to IDENTISKE personer tester dette over en periode, om det var en eller to mnd, eller hva det enn var, og det var altså sånn på leveren IKKE forskjell på jevnt fordelt eller alt på en gang tilnærmingen. At det ikke var like lurt på andre måter er dog en annen sak. At dette ikke kullkaster all forskning er klart, det er jo også tross alt tv underholdning, men likevel en interresant sak og helt hva som empirisk er forsket handler ofte ikke akkturat om at de drikker like mye og det samme, de som drikker mye eller spredt. Altså at det er forskjell på norsk grisefyll og europeisk vin til maten handler ikke bare om mengde, men at grisefylla gjerne er mer enn det franskmenn sprer over uka, samt at HVA en drikker heller ikke på noe som helst måte er sammenlignbart i mange av disse tilfellene.... Det er ikke bare hvordan man drikker men også hva og hvor mye.

Nææ, for meg hadde det egentlig vært det samme, så lenge det bare var en og annen gang og ikke hver eneste fotballkamp liksom. Hadde blitt noen øl da. :p

Her tar han en øl hvis han føler for det, om det er mandag eller fredag.

Her kan gubben ta seg,en øl når han vil for min del, samme hvilken dag det er :p
Han bestemmer da det selv :)

Det er greit når mannen vil ha seg en øl eller to, mandag eller lørdag, eller en eller annen dag:P Jeg eier han ikke :rolleyes:

Nææ, for meg hadde det egentlig vært det samme, så lenge det bare var en og annen gang og ikke hver eneste fotballkamp liksom. Hadde blitt noen øl da. :p
Min finner jo fotball på tv året rundt, og kan absolutt ikke drikke til alle. Det har ikke falt ham inn heller, ikke blitt em-øl heller så langt.

Haha nei. Jeg synes vel heller det bare er mer Harry å drikke øl til fotballkamp enn å ta seg en øl til maten.

Vi drikker når vi vil. MÅ ikke være helg. Mannen har perioder han kjøper seg øl og cider som han drikker på kvelden, gjerne til fotball. Det slår meg innimellom at det er da ikke nødvendig så ofte, men jeg er ikke moren hans, han er voksen og bestemmer slikt selv. Han blir jo aldri brisen eller full. Bra han koser seg, tenker jeg.

Jeg drikker aldri da jeg ammer.

Man drikke når man vil så lenge det er med måte og barn ikke er tilstede eller hinder for at vist det skjer noe så kan noen andre ordne opp.

Eg kjenne ei som nekter typen sin og drikke vanlig cola pga han drikke vist nok cola så ofte :-P

Er ikke min jobb å oppdra mannen, det har svigers stått for. Og det er vel 16 år siden de slutta å jobbe aktivt med å oppdra han også :p

Mannen tar en øl til kampen hvis han vil, men jeg hadde nok sagt fra under gruppespillet hvis han hadde sett tre kamper om dagen, hver dag i over en uke!

Back
Topp