Fotbad, hvorfor ikke gravide?!

PolarZebra

Elsker forumet
Var så heldig at jeg fikk Wilfa spa-1 i julegave fordi jeg ikke rekker ned til tåfisen min og så de skulle få litt pleie mot slutten av svangerskapet fordi det så klart blir en stor påkjenning for de[:)]

Men i bruksanvisninga står det at man må rådføre seg med lege før man bruker de, er det noen som veit hvorfor?? Syns så synd på tåfisen min, og sitter her mutters aleine så det ville vært ypperlig å bruke den nå..

http://www.wilfa.no/katalog/product.php?productid=16218&imageid=0

Det er ihvertfall den her, om noen vil se bruksanvisning osv [:)]

Er vel fordi det er noen punkter på føttene man helst ikke skal stimulere fordi det kan sette igang noe.
Så vil nok tro at det går greit at du bruker det nå, for har jo kommet til ett punkt der det er mer enn greit hvis noe starter [8D]

Hvis det er derfor, hvorfor i alle verdens dager sitter ikke jeg med beina oppi der allerede da?!?!?!

Det syns jeg noen kunne fortalt meg tidligere altså...
Fotbad here I come[:D][:D][:D][:D][:D]

Nå er ikke jeg noen fotekspert altså, bare mener jeg har hørt noe om det [:)]

Jammen, jammen....
Er det noen andre som er enige i detta??
For da hopper beina mine gladelig oppi der med en gang[:D][:D]

Det er i alle fall ikke noe problem å bruke fotbad uten massasje, det er vel den masseringen/vibreringen under beina som kan være et usikkerhetsmoment. Men for renholdet sin del holder det jo med varmt vann uten vibrering, så det er vel det jeg ville satset på...

På denna her jeg har er det både masasje, infrarød varmebehandligng, vibrering og gudene veit hva det ikke er [8D]

kanskje det er den infarøde varmebehandlingen som ikke anbefales?

Aner ikke jeg...
Åååhhh detta syns jeg var dårlig gjort at jeg bynte å tenke på nå[:'(][:'(][:'(]

Tror det kan ha noe å gjøre med likhetstrekk mellom fotmassasje og fotsoneterapi, og at dette er en (overdreven) forsiktighetsregel fra produsentens side for å unngå søksmål. Når man er gravid skal man jo ikke stimulere livmorsonene i fotbladene, da det kan sette igang fødsel.

Men vil jo ikke være skadelig for barnet på noen som helst måte, og jeg vil si at så langt vi er kommet i svangerskapet er det bare å kjøre på!! Spesielt for deg S!mo!! [:D]

kan tenke meg at det kunn er pga av stimuleringen av div punkter under føttene, for noen punkter hører jo til hjertet, andre til livmoren og så har vi jo punkter under der for hele kroppen i grunnen, så jeg tror du bare skal hive bena oppi der om du vil og skru den på full guffe.. =) kan tenke meg det er utrolig deilig med litt massasje for bena nå, skulle ønske jeg også kunne hatt en sånn maskin.. ;) for de bena på slutten er vel ikke noe gode for noen av oss tenker jeg. føler med oss alle sammen som er på slutten nå og bare sitter å ruger og gleder oss.. =)

Så du trur de bare er redde for at folk skal gjøre som i USA og saksøke for alt og ingenting hvis det ikke står noen steder at man ikke skal gjøre sånn eller noe?! [8D]

Vil si at det ikke hadde gjort noe om det i såfall hadde starta noe her etter 3 dager på overtid nei [:D][:D]

ja jeg tror det er kun derfor! Så jeg ville bare slengt beina oppi og kooooooset meg!! Nydelige utvilte bein og i "beste" fall fødsel, er jo bare vinn vinn! [:D]

Koooooser meg med det nå jeg[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Men dæven som det kiler

hahahha fantastisk! Merker jeg ble litt missunlig nå! hehe hørtes så deilig ut [:D][:D]

Kjempe deilig var det [:D][:D]
Så nå er det bare å vente litt også starte på nytt, og håpe på noen form for reaksjon[:D][:D]

Må bare si dette ang. "fødepunktet" på foten (ja, det finnes et slikt punkt): Det må trykkes ganske hardt inn nøyaktig på et visst punkt, og dette punktet stimuleres ikke av å sitte i fotbad. Men kan jo være dette med den infrarøde strålen som er "farlig" for gravide (kan jeg vel egentlig neppe tro...). Jeg hadde ikke vært redd for å bruke fotbad[;)]

ORIGINAL: Miu

Må bare si dette ang. "fødepunktet" på foten (ja, det finnes et slikt punkt): Det må trykkes ganske hardt inn nøyaktig på et visst punkt, og dette punktet stimuleres ikke av å sitte i fotbad. Men kan jo være dette med den infrarøde strålen som er "farlig" for gravide (kan jeg vel egentlig neppe tro...). Jeg hadde ikke vært redd for å bruke fotbad[;)]

Hvor finner man detta punktet henn a???
Har en sånn greie jeg kan sette på oppå som stimulerer perfekt ser jeg for [:D]meg

ORIGINAL: S!mo

Har en sånn greie jeg kan sette på oppå som stimulerer perfekt ser jeg for [:D]meg

En vibrator? [8D] Jeg kan ikke forklare hvor punktet er, men akupunktøren min viste meg det en gang. SKal prøve å finne bilde av det på nettet, hold on[;)]

Har prøvd å googlet meg frem til bilder av hvor det punktet sitter, men klarer ikke finne det...

ORIGINAL: S!mo

En vibrator? [8D] Jeg kan ikke forklare hvor punktet er, men akupunktøren min viste meg det en gang. SKal prøve å finne bilde av det på nettet, hold on[;)]

Nei er div. knotter man kan sette på, enten pussestein, børste til å "kose" tåfisen, og to forskjellige massasje knotter, ikke vibrator her[;)][;)]

Venter i spenning, så kanskje det blir fart på sakene her [:D][:D]

Back
Topp