Fot-hånd og munnsyke

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Noen som har hatt barn med det hvor barnet har skiftet helt personlighet? Vi har en liten hissigpropp fra før, men nå er det så ekstremt. Han hyler og skriker av sinne dagen lang :( Han har vondt i munnen da det er der han er verst rammet, men likevel da... Ikke vil han sove heller og er ikke i seng før minst 5(!!) timer etter normal sengetid. Jeg er helt på bristepunktet nå og sliter med å takle denne ungen :( Skulle tro en demon har tatt over kroppen hans.

Sjansen er nok stor for at han hyler og skriker av smerte, ikke av sinne.. Har du prøvd å gi paracet? Høres forferdelig ut for ham :(

Huff da! Her var det ogsåstrevsomt, men ikke så ille.
Men, vi kjøpte et bedøvelsesmiddel mot after på apoteket som vi smurte på sårene i munnen. Det hjalp en god del.

Dersom pasienten din både har smerter og ellers har fått i seg for lite mat er det forståelig at det blir litt i overkant kaotisk.

God bedring da!

Vesla her fikk det veldig mildt. Det ble vel egentlig oppdaget fordi noen andre i barnehagen hadde fått det. Mannen derimot, han fikk kjenne mere på det :p

Håper barnet blir fort frisk :)

Huff da! Her var det ogsåstrevsomt, men ikke så ille.
Men, vi kjøpte et bedøvelsesmiddel mot after på apoteket som vi smurte på sårene i munnen. Det hjalp en god del.

Dersom pasienten din både har smerter og ellers har fått i seg for lite mat er det forståelig at det blir litt i overkant kaotisk.

God bedring da!
Vi fikk beskjed av legen at det ikke var noe å gjøre med det, så jeg var ikke klar over at det var noe å smøre på sårene/blemmene. Han var ikke i seng før halv ett i natt :(

Såklart hyler ungrn når han har vondt, og bare å snakke svir. Har ei søster som nettopp hadde det med store after i munnen. Ville ikke kalt henne for demon heller når hun hadde vondt stakkars. Han har det verre enn deg.

Såklart hyler ungrn når han har vondt, og bare å snakke svir. Har ei søster som nettopp hadde det med store after i munnen. Ville ikke kalt henne for demon heller når hun hadde vondt stakkars. Han har det verre enn deg.
Er ikke bare sykdommen som er problemet nå, for den er så og si borte. Likevel er han ekstremt sint. Jeg skjønner at han har hatt vondt. Spørsmålet mitt var om det er vanlig med en sånn oppførsel.

Har hadde eldste det da hun var 15 mnd (gikk ikke i bhg en gang, så var godt gjort å i det hele tatt bli smittet). Hun hadde over halve seg, vi trodde det var vannkopper helt til mannen ble smitta:-P Hun var, forståelig nok, helt ifra seg, men det var fordi det var vondt:-/ Mannen sa at han aldri hadde følt seg så dårlig før, så da er det kanskje ikke så rart de små blir påvirket. Ellers så har vi hatt en runde med voldsom omgangssyke, og da hadde hun ganger hvor hun var helt rabiat, lå på gulvet å bare hylte (noe hun aldri gjorde på det tidspunktet). Tror rett og slett hun hadde vondt og var trøtt og utslitt og ikke viste hvordan hun skulle håndtere det, men var faktisk en tur på legevakten fordi hun var så ulik seg selv, fikk beskjed om at det kom til å gå over:-)

Venninnen min sin 15-mnd gamle sønn fikk det da vi var på besøk der noen dager. Han sutret og sov mer (ble fortere sliten), og var også i følge mor mer "innpåsliten" på storebror. De endrer seg jo gjerne når alt ikke er helt greit - han klarer vel ikke si ifra hva som plager han?

Last edited:
Venninnen min sin 15-år gamle sønn fikk det da vi var på besøk der noen dager. Han sutret og sov mer (ble fortere sliten), og var også i følge mor mer "innpåsliten" på storebror. De endrer seg jo gjerne når alt ikke er helt greit - han klarer vel ikke si ifra hva som plager han?
Han har sagt han har vondt i munnen og i beina. Ser ut som det er i ferd med å gå over nå, men fortsatt like sint. Ser ikke verre ut enn at treårstrassen er på plass :P Jeg var ikke helt forberedt på den.

Min sønn hadde det for noen uker siden. Han var og er en roligt barn, men når det sto som værst gråt han store deler av dagen/natten med Max 2 timers søvn mellom slagene. Han hadde også kraftig ørebetennelse selv om han ikke tok seg til ørene.

Han har sagt han har vondt i munnen og i beina. Ser ut som det er i ferd med å gå over nå, men fortsatt like sint. Ser ikke verre ut enn at treårstrassen er på plass :p Jeg var ikke helt forberedt på den.

*kremt* Han var 15 mnd, ikke 15 år :P

Jeg tenkte jeg ikke skulle kommentere i tilfelle :p

Litt raskt ute på tastaturet ja :P Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen over barnehagealder med det nei ;)

Litt raskt ute på tastaturet ja :P Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen over barnehagealder med det nei ;)

Jeg har hatt det i voksen alder, og jeg skjønner godt at de små blir hysteriske. Det er ufattelig vondt, klarte ikke å spise noe på over en uke og knapt drikke noe...

Back
Topp