Fostervannsprøve

StineH

Elsker forumet
Noen andre som har hatt, eller skal ta fostervannsprøve?

Jeg tok i går, og nå går jeg å venter på svar. Legen skulle mase på å få svaret så fort som mulig, da det haster litt mtp tiden.

Hvor lenge gikk det før dere fikk hurtigsvaret? Ventetiden er virkelig MYE verre enn selve prøven..

Jeg har ikke noe erfaring med det, men krysser fingrene for deg og håper det går bra <3
Tusen takk <3
Kombinasjonen av å måtte gå å vente, og beskjed om å ta det helt med ro er ikke så veldig gunstig. Det klør i fingrene etter å gjøre NOE så jeg får tiden til å gå, men her sitter jeg da, med beina høyt og forbud mot å løfte og anstrenge meg..

Håper svarene kommer fort og det er gode nyheter :) Sender deg en god klem <3

Masse lykke til! Og hør på legene (slapp av og ikke anstreng deg) :)

lykke til. Krysser fingrene for at du får svar fort!

Sniker fra desember: tok prøve og fikk hurtigsvar fem dager etterpå. Alle svarene etter to uker - de kom inn en etter en. Hvilke prøver tar de for deg og hva var funnet på ul? Hos meg var det aCGH, et par syndromer og FGFR3. Full kardiotyping er fortsatt ikke ferdig men de regner ikke med at det kommer noe nytt der når ACGH er fin. Lårbena var kortere enn snittet. Viste seg at lårbena ble helt gjennomsnittlig neste ultralyd uansett:o var skummelt å vente, men heldigvis kunne jeg ringe to ganger om dagen å høre om svar kom inn, klokken 9 og 14. Kan ringe etter det har gått tre dagers tid:) lykke lykke til❤️

Sniker fra desember: tok prøve og fikk hurtigsvar fem dager etterpå. Alle svarene etter to uker - de kom inn en etter en. Hvilke prøver tar de for deg og hva var funnet på ul? Hos meg var det aCGH, et par syndromer og FGFR3. Full kardiotyping er fortsatt ikke ferdig men de regner ikke med at det kommer noe nytt der når ACGH er fin. Lårbena var kortere enn snittet. Viste seg at lårbena ble helt gjennomsnittlig neste ultralyd uansett:eek: var skummelt å vente, men heldigvis kunne jeg ringe to ganger om dagen å høre om svar kom inn, klokken 9 og 14. Kan ringe etter det har gått tre dagers tid:) lykke lykke til❤️
Først og fremst er det de ulike trisomiene de skal kjøre test på, 13, 18 og 21. På UL fant de en hjertefeil som i ca 1 av 4 tilfeller henger sammen med en av de tre ulike trisomiene. Ellers fant de ingen avvik på ultralyden, så jeg trøster meg med det. Legen som tok prøven sendte dem inn som en hastesak, da vi gjerne vil ha muligheten til å avslutte svangerskapet dersom det skulle vise seg å være trisomi 13 eller 18. Var i utgangspunktet på UL seint, så tidsmessig så haster det..
Det er helt forferdelig å vente, men håper, håper, håper at jeg får noen svar i morgen.. <3

Sender over en god klem, og gode tanker. Håper du får gode nyheter raskt ❤️
Tusen takk <3

Ei jeg kjenner fikk svar alleredd etter to dager. Lykke til!!!!
Det er det jeg har sett at andre også har fått, så det er jo lov å håpe! Prøven ble tatt rundt klokken 3 på tirsdag, så kaaaanskje, hvis vi er veldig heldige så får vi et svar i dag..

Dette har jeg ikke fått med meg. Krysser virkelig fingrene for alt er vel med den lille!

Hvordan er det med deg oppi det hele?

Er hjertefeilen alvorlig om det skulle vise seg at det kun er den?

Stor klem til deg.

Håper du får svar fort nå da!! Ring og mas fram ril du får svar :) Håper alt ordner seg!

Dette har jeg ikke fått med meg. Krysser virkelig fingrene for alt er vel med den lille!

Hvordan er det med deg oppi det hele?

Er hjertefeilen alvorlig om det skulle vise seg at det kun er den?

Stor klem til deg.
Takk kjære deg <3
Jeg har det vel etter forholdene bra. Mannen min er heldigvis verdens beste, og han er tøff, så han tar mye av jobben her hjemme med rydding og underholdning av vesla. Samtidig er han en støtte for meg, og gir meg den plassen jeg trenger. Psykisk er jeg utslitt, men det er forhåpentligvis bare snakk om noen dager igjen nå før vi vet mer om hva som skjer..

Hjertefeilen er vel det man kan omtale som "moderat". Den er ikke liten, men heller ikke alvorlig. Det ser hittil ut som om den hjertefeilen han har er den "beste" av den type feil man kan ha. Altså den med minst mulig fare for komplikasjoner og operasjoner i etterkant av fødselen. Så er den slik legene hittil har sett, så er alle forutsetninger tilstede for at han skal kunne leve et likeverdig liv som alle andre "normale" mennesker uten å noengang måtte tenke over at han har en hjertefeil. Heldigvis.
Så om testen sier at det ikke finnes noen kromosomavvik, så er jeg veldig positiv til resten av svangerskapet..

Håper du får svar fort nå da!! Ring og mas fram ril du får svar :) Håper alt ordner seg!
Takk! Tror ikke det nytter å ringe å mase helt enda, legen merket saken som hastesak og bestilte hurtigtest på prøven. Det tar visstnok 2-4 døgn å få frem svarene de trenger, og testen ble tatt ca klokken 3 på tirsdag. Så TIDLIGST svar i dag etter klokken 3, men mest sansynligvis ikke før i morgen. Er vi "uheldige" så må vi vente til over helgen...

Det var et fint lyspunkt oppi vanskelige dager, håper det viser seg å være kun den og ikke noe mer. Så godt at du har en støttende mann, jeg skjønner mer enn godt at du er psykisk sliten!

Stor klem til deg, jeg krysser fingrene for at du får raskt og beroligende svar.

Back
Topp