Fostervannsprøve....

truddelutta

Blir kjent med forumet
hei.
jeg lurer på om det er noen her inne som har tatt, eller kjenner noen som har tatt fostervannsprøve??

Jeg er smittet av toxoplasmose, og må dermed ta fostervannsprøve for og se om babyen er blitt smittet....Jeg har tatt prøver som viser at jeg er blitt smittet tidlig i svagerskapet og ikke før.

Jeg gruer meg veldig til og ta denne prøven, til selve prøven og måtte vente på svaret etterpå.....

Jeg er nå 15 uker og har fått time neste uke til prøven.

Vet ikke hvordan det er.
Skal ta ny Toxo prøve siden jeg bor på gård og har vært i mye kontakt med dyrene og med jorden. Krysser fingrene for at den lille i magen din ikke er smittet.

Oisann! Håper det går bra for babyen din :-) Har ingen erfaring med fostervannsprøve, men lykke til! *klem*

Oi, håper ikke babyen din er smittet! Forstår godt at du gruer deg...
Hva skjer om babyen din er smittet?

Jeg har tatt fostervannsprøve. Det gikk helt greit, var litt øm i magen etterpå (det er jo en nål som stikkes inn til fostervannet gjennom magen).

Min situasjon var kanskje litt spesiell fordi jeg visste allerede at det mest sannsynlig ikke var sjans for at babyen kunne overleve (alvorlig kromosomfeil), så fostervannsprøven var bare en siste bekreftelse. 

Selve inngrepet er iallefall fort gjort, og de gjør det med stor presisjon så det skal ikke være noe fare hverken for deg eller babyen! krysser fingrene for at alt står bra til

Back
Topp