Fostervannlekkasje? Eller?

Siljerenees

Flørter med forumet
Juliknøttene 2022
I dag gikk jeg en liten tur og selv om jeg hadde vært 2 ganger på do rett før, så kom det plutselig ut en del væske.
Ikke mye men nok til at det ble vått i buksen.
Det var helt klar, luktfri væske.
Er det fostervann? Hva bør jeg gjøre?
Opplever dere det samme?
Er i Spania nå så har ikke sjans å sjekke noe sted, bare lurer på om det er normalt?
I tillegg kommer det ALLTID et par ekstra dråper i trusa etter toalettbesøk, er det vanlig? :anyone:sad010

Når du er usikker bør du alltid ringe føden. Det er betre med ein telefon for mykje enn ein for lite. Sjølv om du er i utlandet no, så ville eg ringt til fødeavdelinga der du skal føde. Så kan evt. dei vurdere om du bør ta kontakt med helsehjelp i Spania. Lykke til :Heartred

Prøv å ha på deg et bind for å se om du lekket væske. Det gjør det lettere for eventuelt helsepersonell å finne ut om det er fostervann eller urin også.

Det kan også være urin selv om det ser helt klart ut. Veldig vanskelig å si.

Ville ringt føden der du skal føde og forhørt meg ihvertfall :) så se an hva de sier om det er behov for helsehjelp i Spania.

Bader du? Kan hende seg at vann fra bading etc «legger» seg litt inni skjeden med trykk som kan komme litt ut i perioder. Som turkistliv sier så er det anbefalt å ta på bind/truseinnlegg for å se om det kommer mer. Fikk beskjed av jordmor at forstervann er som vann og at det stort sett er blankt og luktfritt, dersom du ble bløt gjennom truse og i selve buksa så er det kanskje verdt å sjekke. Beste av alt er å ringe føden om du er veldig usikker. Satser på at det løser seg :happy:

Back
Topp