Fostervann

Lassi

Andre møte med forumet
Jeg har alltid sett for meg at hvis vannet går så sier det "splæsj" og så er jeg liksom ikke i tvil om hva det er. Men i natt kl 05 kunne det nesten kjenne ut som om det kom litt urin/større mengde utflod. Jeg gikk på badet for å sjekke, var sikker på at det var utflod. Men så var det ikke noe farge, og helt tynt som vann. Syns ikke det lukta noe spes. Ikke kommet noe mer. Har noen opplevd at det bare lekker litt fostervann før det evt går helt?

Har ikke opplevd det, men jordmora mi sa at det ikke kom til å si splæsj om vannet gikk siden han ligger langt ned i bekkenet. Ring føden :-)

Hos meg gikk det ordentlig, ikke noe lekkasje.
Det lukter litt søtt. Så du får lukte litt! Hi hi! :-)

Om det er ytterste hinnen som har gått lekk, fylles det jo opp igjen iallfall, og hullet kan lukke seg igjen.

Ja jeg lak litt fostervann forrige svangerskap. Ta på deg et bind/Truseinnlegg, så ringer du føden. Jeg trodde det var urin det lak, selv om det ikke luktet urin :p i to tre dager før jeg skulle på overtidskontroll på føden, og da jeg var på kontroll hadde jeg lite fostervann og ble satt på antibiotika i.v og fødselen ble satt i gang pga infeksjonsfare.
Så viss du tror du leker fostervann RING føden!!! :)

Ta på deg bind/truseinnlegg frem til du er på føden, for de vil ofte teste bindet når du kommer på føden :)

Jeg har helt vanntynn utflod uten farge,uten noe lukt nå på slutten. Det er ikke fostervann for det har de sjekket. Du vil nok lekke en god del hele tiden, og hvis du hoster,nyser,bøyer deg,legger deg ned osv. Hvis det er vannet. Ring til føden,kanskje de vil ta en sånn test :)

Ja jeg lak litt fostervann forrige svangerskap. Ta på deg et bind/Truseinnlegg, så ringer du føden. Jeg trodde det var urin det lak, selv om det ikke luktet urin :p i to tre dager før jeg skulle på overtidskontroll på føden, og da jeg var på kontroll hadde jeg lite fostervann og ble satt på antibiotika i.v og fødselen ble satt i gang pga infeksjonsfare.
Så viss du tror du leker fostervann RING føden!!! :)
Samme her!
Hadde en liten lekkasje forrige uke, ble fulgt opp, men ingenting skjedde.
Var på kontroll i går, og da sa de at jeg hadde lite forstervann. Skal opp igjen nå om en time for ny sjekk, og blir nok satt i gang om de er bekymret!
Hvordan var det å bli satt i gang?

Samme her!
Hadde en liten lekkasje forrige uke, ble fulgt opp, men ingenting skjedde.
Var på kontroll i går, og da sa de at jeg hadde lite forstervann. Skal opp igjen nå om en time for ny sjekk, og blir nok satt i gang om de er bekymret!
Hvordan var det å bli satt i gang?
For meg gikk det helt fint. Var kanskje moden siden jeg bare fikk pille i skjeden(1uke på overtid) Fikk bare to ganger før fødselen var i full gang.
Det ble ganske intenst da, kraftige rier nesten uten pauser. Men de var effektive. 4 timer etter første vonde rie, var han ute. :) klarte det uten smertestillende.

Back
Topp