Fostervann

lillasmurf

Elsker forumet
Ja, igår da jeg skulle gå å legge meg så kom det jaggu litt fostervann...[:)]
Jeg hadde akkurat tørket meg etter å ha vært på do og tissa, så skulle jeg bare ta et tørk til og da kom det "masse" vått på papiret. Og det kom fra skjeden...
Ble så paff - og så nysgjerrig som jeg er så måtte jeg jo lukte på det..[8|] *sorry detaljer* Men det lukta ikke noe spesielt. Ikke var det utfold (det har jeg MYE av) og ikke var det urin. Det var helt blankt og luktet noe jeg aldri har luktet før...[8D] Men det kom ikke noe mer etterpå så jeg bare tok på et bind i tilfelle. Fortsatt ikke kommet noe mer, og ingen mensmurringer...
Men da begynner det vel å nærme seg litt...[:)] Trodde ikke jeg skulle få sove heller, men jaggu gikk det fint og.[:D] Hi hi...litt spennende dette her..[8D]

burde du ikkje ringe føden og få det sjekket? e litt kjedelig å få infeksjon no og ting går galt[&:]

Man skal ringe føden når man har hatt vannavgang så de vet det :) For dersom ikke noe skjer av seg selv må du bli satt igang med tanke på infeksjonsfaren.

Spennende det her ja! :D Da er det jo ikke lenge igjen, maks 3 dager :O

Jeg føler i grunn ikke for det etter at jeg snakket med JM forrige uke... Hun mente at han lå så langt nede i bekkenet at om det skulle komme litt fostervann så var det ikke noe å engste seg for.. Med mindre jeg fikk sterke kynnere eller rier.
Men skal selvfølgelig se an dagen idag om det kommer mer og evt. ringe å høre da.[:)]

e det fostervann som kom, så har du åpent inn til u know what.. og infeksjonsfaren e stor om du går for lenge.. eg ville ringt med engang og få det sjekket.. uansett om ungen ligge langt nede i bekkenet, så e det samme prosedyre.. e det fostervann skal man gå maks 3 dager før man blir satt igang.. rekne med du ikkje vil sitte ungen sitt liv i fare

Oh....jeg ble litt redd nå asså... (og føler meg litt dum...) Men skal selvfølgelig ringe føden å spørre!!! Jeg har det med å være litt "kald"...ikke at det er noen unnskyldning, men nå ble jeg litt usikker også - om det kunne ha vært noe annet enn fostervann, men tviler sterkt....
Vil jo selvfølgelig ikke at det skal skje noe med gutten....

eg mente for all del ikkje å skremme deg, eg bare ville få frem at det e skummelt å gå for lenge om man har lekket fostervann.. infeksjonsfaren e skummel.. og mye kan gå galt om man får infeksjon.. så for å være på den sikre siden, så e det beste å få det undersøkt så snart som mulig for å slippe unna infeksjoner..[:)]

Det går bra![:)] Jeg ble mest skremt over meg selv - at jeg ikke reagerte mer enn jeg gjorde...
Men nå har jeg ringt føden. Jeg skal inn etter kl 16 idag for ctg. og sjekk. JM jeg snakket med trodde ikke at jeg lakk fostervann, det kunne bare være "vann i mellom hinnene" - som hun kalte det, men hun ville ikke bekrefte eller avkrefte noe over tlf.
Uff...helt skjelven jeg... Nå skal jeg spise litt og vente på at mannen kommer hjem fra jobb.

Fint at du ringte :) Masse lykke til på sjekk, venter spent på oppdatering ;D

Masse lykke til!
Venter spent på oppdatering jeg og! [:D]

man kan få fostervann uten at det nødvendigvis kommer kynnere/rier eller modenhet på gang.. akkurat for 4 år siden opplevde jeg dette her- fostervannet flommet ut, og var misfarget, men ingen modning på gang eller ei rier- måtte bli satt i gang døgnet etter F.vann avgang- og enda da hadde jeg null rier og null modenhet..

Jeg lakk fostervann i over en uke før jeg fikk jenta mi. Jeg skjønte faktisk ikke at det var det som skjedde før "alt" vannet kom... Så om man lekker litt er det ikke noe å stresse veldig med, men kjekt å sjekke da [:)]

Hvordan gikk det i dag? Var det fostervann? Spennende det her..! [:D]

Dytter litt.. [:)] Veldig spent på hvordan det går med deg! [;)]

Back
Topp