fostervann

AS

Glad i forumet
kan det komme litt fostervann i  små mengder innimellom eller? eller er det slik at enten så går det eller så går det ikke? noen som vet?

trur det kan komme litt og litt men då renne det ut litt og litt trudde eg..
men er ikke sikker så eg dytter eg:D

trur det kan komme litt og litt men då renne det ut litt og litt trudde eg..
men er ikke sikker så eg dytter eg:D

mener du at alt vil sive ut litt etter litt? ...el kan det stoppe opp og kroppen bare fortsette som ingenting har skjedd?

Det kan komme litt og litt. Begge mine fødsler har startet med at det bare kommer litt fostervann. (Men da har vannet gått om kvelden) Jeg var veldig i tvil om det var fostervann eller utflod, for det var ikke så mye. men hvis du tar bind på deg så kan du følge med på det selv, og eventuell farge. Om det er forstervann er det klart. Om babyen er stresset tror jeg det blir litt farge i det.
Men du får ha masse lykke til, krysser fingrer for at det er fostervann da [:)]

trur det sildrer ut...eg trudde det var fostervann sjå meg men utflod og slik blir så tynt på slutten at det va bare det..
men ring føden eller jordmor bedre me en sjekk for mye enn en sjekk for lite..
eg ringte føden og di såg på ultralyd at det va mye fostervann:D

Trenger ikke sildre konstant. Fikk beskjed om at det kunne komme an på hvor riften er. Er den langt oppe, kan du lekke litt for så at det stopper en stund. Slik var det med meg sist. Gikk lenge før jeg fikk konstatert at vannet faktisk hadde gått.

Jeg fikk beskjed av jordmor at det trolig ville komme i små mengder hos meg fordi babyen ligger med hodet så langt ned i bekkenet som mulig omtrent, og da var det mulig at den sperret litt for. Så jeg vil neppe oppleve at alt kom rennende. Sist vannet mitt gikk, kom det også sivende i små mengder om gangen. Men vet ikke om det er sånn at det kan stoppe opp.... Fødselen min startet sist...

Jordmor forklarte det med at det kunne komme alt fra masse vann til kun en spiseskje. Å det kunne siv ut, men også komme plopp![:D] Tror ikke jeg blir å merke det om det skulle komme bare en spiseskje...pga av utflod[&:]
Bode til babyen kunne fungere som en tropp..som holdt en del av vannet tilbake.

Back
Topp