Fostervann prøve??

mam 4

Betatt av forumet
Er det noen om skal t det?
Er litt usikker på hva jeg vil, har en sønn på snar fire som har en hjernesskade... Men vet liksom ikke om jg vil ta den prøven...

Hva ville dere gjort??

Hvis du får vite at det er noe galt på den prøven - vil du ta abort da?? Det er jo det som er spørsmålet. Jeg blir også tilbudt fostervannsprøve pga en sykdom jeg har. Jeg vet med meg selv at jeg ikke vil ta abort og da er det heller ingen vits i å ta prøven. Det barnet som kommer vil bli elsket slik det er. Men her sier jeg IKKE at det er feil å ta abort om man finner feil med fosteret. Vet ikke hva slags hjerneskade sønnen din har - men barna vi føder skal jo også ha en viss livskvalitet - blir de lenket til en rullestol uten språk - noen ganger kan det være riktig med abort.....dessverre....

Min sønne er lenket til rullestol uten noe språk, men han har et bra liv, er glad og fornøyd:) Hadde jeg vist med sikkerhet at den babyen jeg har i magen hadde det samme vile jeg ikke tatt den imot, jeg elsker sønnen mn ve alt på jord, men det er tøft.
Legene sier jo så mye forskjellig, noen sier at den diagnosen se man ikke før i uke 33, andre sier det er tull....Å se man dt ikke før uke 33 e det jo ikke no vits i å utsette seg for alt det stresset heller.
Akkurat nå kjenne jeg at jeg har mest lyst til å vente til babyen er født, å kanskje heller sjekke litt ekstra da....

Jeg har en lillesøster som er hardt rammet av Autisme... Det er et tungt arbeid for dem rundt å ta seg av en sånn unge og jeg forstår det veldig godt dersom noen velger det bort. Det preger hele familien når et barn er så pleietrengende som det der. Klart det er mye glede i sånne barn også, men det er faktisk en grense for hvor mye man klarer også. Man klarer kanskje en sånn unge, men blir det to så kan det rett og slett bli for mye. Så det er noe du må vurdere litt om hva du føler du har kapasitet til. Får du nok støtte og god avlastning så kan det gå helt fint å få en sånn unge til.

Mange vil kanskje reagere og si at man ikke skal velge ut mennesker sånn og sånn... men i noen tilfeller mener jeg akkurat som Luremus at det kan være til det beste. Men det må man finne ut av selv. Det er ditt barn det er snakk om og ditt liv. Så det er du som bestemmer til syvende og sist uansett hva folk måtte mene om saken. Glem aldri det. [:)] Viktigste er at du vet med deg selv at du kan gi deg selv og barna et godt liv.

Tusen takk for svar:)
Er kjempe fint å h noen nøytrale å spørre:)
Tror vi faller på det at vi ikke ta fostervanns prøve, å tar det sommer det kommer:)
skal vell godt gjøres å få 2 barn med samme diagnose, å skulle vi få det, så får vi ta det som det kommer.
vi har jo ventet på dnne lille i nesten 3 år nå, så det frister veldig lite å ta den bort.
Tenker jeg blir her hos dere, viss den klamrer seg fast:)

Back
Topp