Fostervann eller utflod?

2BMama

Blir kjent med forumet
Da jeg stod opp i dag kjente jeg at noe rant ut.. Trodde først det var (den om dagen rikelige) utfoden, men denne væsken virker mer tyntflytende (som vann) og det var mer av den (ble ganske vått i trusa). Men med litt tykkere konsistens noen steder. Kan det være fostervann? Hvis det er lekkasje av forstervæske, betyr det økt infeksjonsfare og at jeg evt. bør kontakte føden? Noen som vet?

Vanskelig å si, men utflod kan være mer tyntflytende og komme mye når man har ligget lenge (kjenner jeg til...)
Men lukt på det. Kjenner du noe spess lukt? Fostervann lukter litt kvalmende søtt...
Kanskje ta på ny truse, gå litt rundt og se om kommer mer? Er det fostervannlekkasje Konmer det gjerne litt til...
Er du usikker, ring føden og forklar :)
Stoooor klem

Ring føden om du er i tvil. Ta på bind slik at du får samlet en prøve :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hvordan går det?
Om du tror det er lekkasje bør du ringe føden iallefall.. Da skal du settes igang om ikke fødsel starter av seg selv innen få dager.
Jeg var til sjekk på lørdag for det samme, og fikk beskjed at dersom det var fostervann skulle jeg legges inn.

Svaret ditt kom opp etter jeg hadde svart! :) Du får se om det kommer mer.. Er ikke nødvendigvis at det lukter noe, så det er bare å følge med :)

Jeg hadde det sånn i går! Ringte føden for å være sikker. Hun sa st jeg skulle ta på bind, og hvis det lakk ut av bindet eller hadde annerledes lukt eller farge så måtte jeg ringe igjen.

Har var det sånn at det kom så mye at trusa ble våt OG det gikk igjennom buksa. Men det var bare med den ene gangen!

Godt å se det er flere da, da er det nok ganske vanlig! :)

-- tasting fra mobil --

Det er nok veldig vanlig ja. Har ikke kommet noe mer og nå er jeg på vei til foto shoot av alle ting... Håper både utflod og fostervann holder igjen under fotograferinga!!

Back
Topp